Gå til innhold

XFX GeForce 6600GT


spoonikus

Anbefalte innlegg

Når jeg f.eks skal recorde i counter-strike 1.6, så merker jeg noen få pc lagg... har stabilt 100 fps, men det stopper i 0.01 sec noen ganger.. kan det være en typisk mangel på ram? har 512 corsair value :hmm:

Dette kan tyde på ram mangel, når rammen blir "full" så swapper den gjerne imellom harddisk og ram, det er dette "lagget" eller stoppen om du vil som du legger merke til.

 

 

Noen skyt meg hvis jeg forklarte feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg f.eks skal recorde i counter-strike 1.6, så merker jeg noen få pc lagg... har stabilt 100 fps, men det stopper i 0.01 sec noen ganger.. kan det være en typisk mangel på ram? har 512 corsair value  :hmm:

Dette kan tyde på ram mangel, når rammen blir "full" så swapper den gjerne imellom harddisk og ram, det er dette "lagget" eller stoppen om du vil som du legger merke til.

 

 

Noen skyt meg hvis jeg forklarte feil.

Ja det jeg også tenkte =] takk for svaret

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om noen butikker fremdeles har den gamle viften.

 

Det er ikke noe galt med den nye viften tror jeg, den er bare ikke så effektiv, eller så registreres tempen annerledes. Mitt kort viser bare grafikkkjerne temp.

 

Jeg bestillte på Netshop som jeg har god erfaring med.

 

Nå skal det jo også sies at den gamle viften bråker, men har bedre kjøleegenskaper (sannsynligvis).

 

Ramversjonen vet jeg ikke noe om, men på mitt kort med den nye viften så er det samsung minne.

Jeg leste på et forum at de gamle kortene hadde 1.6 ns minne mens de nye bare har 2.0 ns minne som de andre 6600GT.

Håper ikke dette er korrekt.

Hvis Spesifikasjonene på produktene hadde vært oppført så hadde vi jo ikke trengt å lure. Ganske dumt egentlig.

 

Komplett kan ha den gamle typen, siden jeg leste under en anmeldelse der fra denne måneden at viften bråkte. Det er nok best å ringe å spørre.

Jeg håpet jo i utgangspunktet på å få den nye viften, noe jeg fikk. Det viste seg imidlertid at tempene ser bedre ut på det eldre produktet i følge testene på nettet. Håper jeg får byttet det om kortet brenner opp i løpet av to år.

Endret av KongeOdin
Lenke til kommentar

Jeg har bare prøvd 67.03. Jeg fikk topper med maxtemp på 86 C i 3dmark 2003 med disse også.

 

Med AA og AF på fullt og spille Warcraft :DOTA i en time så lå temperaturen på mellom 78 og 80. :)

 

Egentlig greit nok.

 

Klarte ikke å registrere særlig forskjell i tempen.

 

Ellers så pleier tempen på GPU å variere mellom 55 og 56 med surfing o.l. i windows.

CPU tempen min er gjerne 58-59 i kjernen og 38 på sokkelen.

En vifte i kabinettet viser gjerne rundt 31, men er ikke helt sikker på hvor denne sensoren er hen.

:)

 

Legger til bilde av de siste minuttene:

post-23-1106600595_thumb.jpg

Endret av KongeOdin
Lenke til kommentar

i see.. jeg bruker de nyeste driverne fra xfx siden jeg da.. gidder ikke noe beta ting :p liker kortet jeg... en stor forbedring fra min gamle pc(med sdram) osv, men jeg har endel pclagg, spesiellt i starten av et spill.. som hl2:dm og source, men det er vel bare en liten mangel på ram... kjøper en til brikke asap =] alle spill glir flott, og det er herlig grafikk... det er akkurat som at uansett hvor lav fps'en blir, så glir spille bra =]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ok, jeg vil at alle som har dette kortet sier sin score i 3dmark03 uklokka.. om klokka, si hvor mye den er klokka... min score: 7874 uten noe klokking. Vil gjerne ha en oversikt over dette :cool:

Du skal få vite min score så snart jeg har fått hentet/montert mitt Sparkle 6600GT.. :)

Lenke til kommentar
Ok, jeg vil at alle som har dette kortet sier sin score i 3dmark03 uklokka.. om klokka, si hvor mye den er klokka... min score: 7874 uten noe klokking. Vil gjerne ha en oversikt over dette  :cool:

Du skal få vite min score så snart jeg har fått hentet/montert mitt Sparkle 6600GT.. :)

skal teste mitt så får vi se :p

Lenke til kommentar

Arrgh . egentlig alt for sent nå,skal legge meg etter dette må opp om 4 timer.

 

Jeg fikk ikke roen før jeg fant ut hvordan minne det var på kortet mitt. Fant ut at det var Samsung K4J55323QF GC20 minne på det. Alle reviewsene jeg har sett er gjort med Samsung K4J55323QF GC16 minne og den blå viften med demonen på.

 

 

K4J55323QF GC20 (Denne kjører på 2.0 ns, 500 MHz og 2x500=1000MHz)

K4J55323QF GC16 (Denne kjører på 1.6 ns, 600 MHz og 2x550=1100MHz)

 

Det er altså ikke bare viften og manglende ambient temp sensor som er forskjellen. Minnet på kortet er tregere.

XFX fant vel ut at de første kortene ble for dyre eller noe og prøvde seg med en spansk en, som fungerte. :no:

Lurer på om det er flere forskjeller vi ikke vet om.

 

Da er det jo ikke rart at resultatene er litt forskjellige. Heldigvis er begge typene DDR3 256bit minne i det minste.

 

Se linker til Samsung nedenfor.

 

http://www.samsung.com/Products/Semiconduc.../K4J55323QF.htm

 

http://www.samsung.com/Products/Semiconduc...323qf_rev17.pdf

 

Kortet funker jo bra det. Det er bare det at det hadde fungert bedre med den kjappere ramen. I tillegg så tro folk de kjøper et produkt og får et annet tregere produkt.

Nedenfor er minnet dere burde ha.

Det forresten hadde vært topp om folk kunne sjekke hvilken type minne og vifte de har også. :)

 

God natt.

post-23-1106619366_thumb.jpg

Endret av KongeOdin
Lenke til kommentar
Jeg fikk ikke roen før jeg fant ut hvordan minne det var på kortet mitt. Fant ut at det var Samsung K4J55323QF GC20 minne på det. Alle reviewsene jeg har sett er gjort med Samsung K4J55323QF GC16 minne og den blå viften med demonen på.

 

 

K4J55323QF GC20 (Denne kjører på 2.0 ns og 2x500=1000MHz)

K4J55323QF GC16 (Denne kjører på 1.6 ns og 2x600=1100MHz)

 

Det er altså ikke bare viften og manglende ambient temp sensor som er forskjellen. Minnet på kortet er tregere.

XFX fant vel ut at de første kortene ble for dyre eller noe og prøvde seg med en spansk en, som fungerte. :no:

Lurer på om det er flere forskjeller vi ikke vet om.

 

Kortet funker jo bra det. Det er bare det at det hadde fungert bedre med den kjappere ramen. I tillegg så tro folk de kjøper et produkt og får et annet tregere produkt.

Nedenfor er minnet dere burde ha.

Det forresten hadde vært topp om folk kunne sjekke hvilken type minne og vifte de har også. :)

Merk deg at XFX selger to versjoner av GeForce 6600GT...

 

Partnummer: PVT43GNDD7 = Extreme Gamers Edition = 1.6ns GDDR3 minne

Partnummer: PVT43GNDF7 = Normal utgave = 2.0ns GDDR3 minne

 

Prisforskjellen er vel rundt 50 kroner tipper jeg...

Lenke til kommentar

Vi prater om xfx AGP versjonen. ikke PCI express.

 

D.V.S. PVT43AND.

 

Da er det jo enda verre. Siden XFX først produserte AGP versjonen sin med samme spesifikasjoner på minnet sitt som PCI-e Extreme Gamers Edition, men deretter gikk bort fra dette.

Den tidligere modellen av agp kortet så ut som bildet nedenfor og hadde gddr3 minne med 1.6ns.

post-23-1106650701_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Og da kan jeg ha svaret på hvorfor de måtte putte på en ny vifte som skulle 10 -20 C mer effektiv uten a det vises og at kortene faktisk blir varmere.

 

Konklusjonen kan bli:

 

1. Kortene blir varmere da det nye minnet, med 2.0 ns blir varmere fordi det må kjøre på sin normale frekvens: 500MHz og 2x500MHz.

 

2. Kortene med det gamle minnet på 1.6 ns holdt seg kjøligere da det faktisk var underklokket i forhold til hva det var produsert til, som var 600MHz og 2x600MHz =1200

 

3. Da kan både den nye viften være mer effektiv og kortet varmere på en gang.

 

4. Da sier det seg selv hvorfor de tok vekk temp målingen på pcb kortet.

 

5. XFX er skikkelig sleipe.

 

Resultatene som man fikk med det gamle kortet vil høyst sannsynlig ikke kunne nåes med det nye kortet.

 

Jeg liker kortet mitt godt om man ser bort fra alt dette.

Det har fungert dønn stabilt siden jeg fikk det. Maskinen har ikke hengt en eneste gang, og gleden ved å spille spill har blitt mye større.

Eneste nedturen jeg fikk var 3dmark 2001 som jeg fikk 12000 oeng i med mitt gamle 9700AIW pro og rundt 10250 med mitt nye XFX6600GT kort. Ellers er alt mye bedre.

 

Jeg venter i spenning på at det nye PV-T43A-NDF7kortet blir reviewet.... :hrm:

 

Til slutt vil jeg si at det kan hende den nye kjøleløsningen faktisk er dårligere også da kjølingen ikke sitter på rambrikkene, men på GPU kjernen, men her har det nok ikke blitt gjort endringer.

Endret av KongeOdin
Lenke til kommentar

Jeg har også XFX 6600GT. Pc`en har nå gått i to dager uten noen feil så alt ser ut til å virke. tempraturen på GPU er 64 grader, litt høyt kanskje?

Laster ned 3dmark nå så jeg poster score senere.

Forøvrig digg med dual DVI da :thumbup:

Endret av wotg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Fikk bare 3077 med 3dmark05???? Hva er galt?

P4 3ghz

1024 mb ram

Ikke bland 3DMark05 med 3DMark03..dersom det er det du "roter" med.

Ca. 3k med 6600GT .. uklokket.. er det 6600GT skal yte ..i 3DMark05.. som forøvrig er ca. 500pts mer enn 9800Pro@XT.. og dobbelt så mye som FX5900Ultra..

Du kan ikke forvente deg de resultatene en del skryter av her.. de har 6800GT/ULtra/X800XT++.. Dette er kort som koster det dobbelte..

Du får det du betaler for.. og 6600GT er pt. IMHO det beste kortet når du veier pris mot ytelse.. (unntatt: Moddet 6800LE)

 

PS.

Idag skal jeg hente mitt kort.. :thumbup:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...