Gå til innhold

hjemme kino annlegg til 1mill


Anbefalte innlegg

Hvordan klarte du en tredobbel orddeling av hjemmekinoanlegg når omtrent det samme ordet står riktig i første avsnitt av det du har gjengitt? :roll:

 

 

Vil helst ikke tenke på hvor mange barn i afrika som kunne fått mat eller noe i den dur for mellomlegget mellom et anlegg som han faktisk kan bruke i blokk og den skiten denne karen har brukt pengene sine på..

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skulle likt og se mer bilder av den stua hans..

Få tak i gamle lyd & bilde og dvd & hjemmekino blader. Det har vært utallige reportasjer om de forskjellige anleggene denne karen har hatt innom OBOSen sin. Det er mye utstyr ja.

 

Han kalles HiFi-Lars, men ble omdøpt Hjemmekino-Lars etter oppgraderinge av høyttalere. ;)

 

Det er han som sparket hull i en vegg for å sjekke lyddemping (på visning under programmet "audiofili" eller hva det nå het på NRK).

 

Merkelig nok ser vi lite til han fordi han etter sigende "ikke liker internet".

 

At lydtrykket er 3x en eller annen kino sier lite. Det er ikke mye trykk i en kinosal i forhold til hva entusiastene ellers har hjemme i stua. Bare prøv å forestille dere hva et par Velodyne DD eller SVS subber klarer i en liten stue, så parkerer dette både HiFiLars og Colousseum temmelig brutalt.

 

Følg denne tråden for flere "ekstremiteter" hva angår lydtrykk -->

http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?...der=asc&start=0 en tråd hvor 120dB ikke er "unormalt" og 110dB er pølsesnadder.

 

DrE

Lenke til kommentar
Hva i huleste er vits med dette i en blokk? (Tenker da på lydstyrken)

Vel, det er jo bare det man har tilgjengelig. Man må jo ikke bruke det da. Men det blir omtrent som å ha en Skyline. Man MÅ ikke bruke alle kreftene, men det er ikke lett å styre seg! :dribble::thumbup:

Flere enn meg som liker biler og pcutstyr ja.. det er godt at det ikke bare er jeg som krysser grensene mellom motor og nerdeting ;)

Lenke til kommentar

Sierraen min har mye p0wah og!

Skulle jeg kjørt gubbe/kjerring hadde jeg hatt mye til overs. :p

 

- Nei, dette er nok ikke for alle. Men du kan få et greit hjemmekinoanlegg for 50000 kroner.

Pøh! Vil påstå min tv kåk til litt over 20k er "supert" jeg da. :whistle:

Rister en del på stumpen og pen lyd. Harman Kardon (og div andre greier). :thumbup:

Lenke til kommentar

Hjemmekino Lars er nok litt smågal, men det er helt greit. Andre folk har hobbyer som koster like mye....ihvertfall nesten :p Personlig så synes jeg det er litt over the top. Spessielt fordi han bor i blokk. Hadde jeg vært så interessert i lyd og bilde som Lars hadde jeg nok bygd meg mitt eget hus med dedikert kino rom slik at akustikken ble helt perfekt. En annen fordel hadde vært at han kunne spille musikk så høyt han ville, når han ville.

 

Edit: Kjapp hoderegning tilsier at jeg selv har utsyr for over 100K :blush:

Lenke til kommentar

Misunner lars som bare rakkern, er ikke så stor lydentusiast, men en bra projektør ville jeg veldig gjerne hatt. Får se om jeg greier å bla opp noen gamle kontakter som kan gi meg litt rabatt etterhvert, men foreløpig så får min 16 år gamle radionette 28" greie seg. sånn er det når man har familie.

 

(Skjønner ikke at noen gidder å henge seg opp i pengebruken hans. Gi penger til de fattige barna selv hvis dere er så opphengt i det. Dere har jo penger til en datamaskin, så den kan dere selge, og har sikkert mye annet dere kan selge for deretter å gi alt til afrika. (Og før dere spør så ja jeg bryr meg om de fattige barna og ja jeg gir en fast sum i året til formål i afrika. Men om han gjør det eller ikke skal dere drite langt i. Sorry hvis noen føler at dette var for hissig))

 

Delvis enig med at han er litt wannabe kjendis, men han har ett anlegg han er stolt av og da vil man seff vise det fram. Bare glad jeg ikke er naboen hans jeg.

Når det gjelder tyveri så er det vel lite sannsynlig at noen vil bære ett anlegg på noen hundre kilo,(hørte jeg steinkasser) ut av en boligblokk uten å bli lagt merke til. Finnes folk det er lettere å stjeler noen hundre tusen fra (for dere tror vel ikke det kunne bli omsatt for en mill svart) For de som absolutt skal være uærlige mener jeg.

Lenke til kommentar
Vel, det er jo bare det man har tilgjengelig. Man må jo ikke bruke det da. Men det blir omtrent som å ha en Skyline. Man MÅ ikke bruke alle kreftene, men det er ikke lett å styre seg! :dribble::thumbup:

Nå koster jo skylinen din godt under millionen da. ;)

 

Men jeg tror han fyren har en tendens til å spille litt for høyt til tider...

Lenke til kommentar
Vel, det er jo bare det man har tilgjengelig. Man må jo ikke bruke det da. Men det blir omtrent som å ha en Skyline. Man MÅ ikke bruke alle kreftene, men det er ikke lett å styre seg! :dribble:  :thumbup:

Nå koster jo skylinen din godt under millionen da. ;)

 

Men jeg tror han fyren har en tendens til å spille litt for høyt til tider...

En Skyline R-33 koster ca.750 000 ferdig importert til Norge forøvrig.

Men det som er det ineressante er hvor mye mannen har betalt for anlegget, ikke verdien av det.

Og det finnes endel mennesker i Norges land som har anlegg som er verdt mer enn det, men de er ikke dumme nok til å stå frem i Norges største avis og skryte av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...