Gå til innhold

hjemme kino annlegg til 1mill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, en NY R34 fåes ikke lenger, men de kostet 600`000 kr ny i Japan. En R34 kan koste ca. 1mill med skilter, (2003mod). En R33 med skilt koster vel ca. 350-400`000kr. En R32 fra ca. 200`000kr og opp. Dette er ca. priser.

(Jeg importerer Skyline)

MIN kosta bare 100`000kr, men i tilleg kommer toll/reg for skilter da.

 

Det er ikke noe problem å kjøpe Skyline til flere millioner, hviss man ønsker det.

En skikkelig HKS kasse koster fort over 300`000kr, og en komplett motor med over 1000 hk koster fort 1 1/2 million. OSV. Dere kan tenke dere total sum. :)

 

ON TOPIC:

Er jo ikke sikkert at han har ringt VG selv da, og invertert de. Sannsynligvis venner eller bekjente av han som har tipsa VG, og så har de oppsøkt han. Og da sier man ikke nei! :thumbup:

Endret av skyline
Lenke til kommentar
Tja, en NY R34 fåes ikke lenger,

 

ON TOPIC:

Er jo ikke sikkert at han har ringt VG selv da, og invertert de. Sannsynligvis venner eller bekjente av han som har tipsa VG, og så har de oppsøkt han. Og da sier man ikke nei! :thumbup:

Derfor "ny". ;)

Hva kaller du deg forresten på 200sx-forumet? (Om du er der da).

 

ON TOPIC:

Er jo ikke sikkert at han har ringt VG selv da, og invertert de. Sannsynligvis venner eller bekjente av han som har tipsa VG, og så har de oppsøkt han. Og da sier man ikke nei! :thumbup:

 

Kan godt hende at VG oppsøkte han.

Fyren han blitt ganske profilert og kjent i AV-verdenen i det siste. :)

Lenke til kommentar
og han sier selv det skilter med en lydstyrke tre ganger sterkere enn Colosseum-kinoen i Oslo.

 

Javel... Av hva Colosseum kan spille eller hva de spiller? Og i hvilket rom? Måles det lydtrykk eller intensitet?

 

Tre ganger høyere lydstyrke? Kan noen definére lydstyrke for meg? Er det lydtrykket eller lydtrykksnivået?

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at noen gidder å henge seg opp i pengebruken hans. Gi penger til de fattige barna selv hvis dere er så opphengt i det. Dere har jo penger til en datamaskin, så den kan dere selge, og har sikkert mye annet dere kan selge for deretter å gi alt til afrika...

Er så enig; og husk at folk som bruker mye penger (gjerne 'rikinger' som skjelles ut i hytt og gevær for at de er så ekle å faktisk bruke pengene sine) bidrar med betydelige summer tilbake til samfunnet i form av skatt og avgifter på det de kjøper.

 

Neste gang dere ser en bil til en mill så tenk at vedkommende har sponset samfunnet med opp mot 3 ganger så mye som en vanlig lønnsmottaker betaler i skatt på et år...

Lenke til kommentar

Jeg er glad han ikke bor i blokka mi. Han høres ut som en arrogant drittsekk som ikke bryr seg så mye om naboer. De prøver å si ifra, men han bare ignorerer det de sier. Og hvis han er ellers grei, så er terskelen ganske høy for å ta saken opp med politiet...

 

Jeg mener at det må være MEG som bestemmer hva jeg hører i MIN leilighet, ikke nabo, selv om han har brukt mye penger på anlegget. So what?! Jeg har kanskje brukt mye penger på bil, baderom og PC. Men hvis jeg bruker baderom slik at naboene blir plaget (får vann på hodet), eller kjører slik at jeg plager medtrafikantene, er dette ikke lov. Arbeidsgiver kan få bot for støy på arbeidsplassen, NSB må sette opp støyskjermer hvis togene bråker for mye, men han får bare fortsette. :no:

Lenke til kommentar
Jeg er glad han ikke bor i blokka mi. Han høres ut som en arrogant drittsekk som ikke bryr seg så mye om naboer. De prøver å si ifra, men han bare ignorerer det de sier. Og hvis han er ellers grei, så er terskelen ganske høy for å ta saken opp med politiet...

Trur egentlig han viser hensyn, viss ikke hadde han vært kasta ut for lengst!

Leste om en som ble fratatt annlegget sitt pga. han spilte for høyt, så jeg trur ikke Lars er noe problem der han bor.

Lenke til kommentar
og han sier selv det skilter med en lydstyrke tre ganger sterkere enn Colosseum-kinoen i Oslo.

 

Javel... Av hva Colosseum kan spille eller hva de spiller? Og i hvilket rom? Måles det lydtrykk eller intensitet?

 

Tre ganger høyere lydstyrke? Kan noen definére lydstyrke for meg? Er det lydtrykket eller lydtrykksnivået?

Typisk journalistopplegg, de har jo ikke peiling på fysikk og skriver bare noe meningsløst svada. Om folk vil øse penger ut av vinduet og ha anlegg for en million så skal ikke jeg hindre de.

 

AtW

Lenke til kommentar
Tingen er at han har investert 1 million kroner i anlegget, det er sikkert ikke mer enn 1% av befolkingen i norge som gjør noe sånt.

SÅ du tror 4500 personer i norge sitter med et sånt anlegg... Neppe

1% av befolkningen er til informasjon ca 45 000 mennesker.

 

AtW

Ja og det stemmer vel ganske mye bedre, trøtt her på morran :blush:

 

Men sagt er det bare et teit utsagn uten den minste rot i virkeligheten at 1% av menneskene i norge har så dyre eller dyrere anlegg. Bruker å være mye på avforumene i norge og der er nok de fleste med dyre anlegg. De som investerer så mye tid å penger i anlegg liker å måle det opp mot andre installasjoner og å diskutere.

Lenke til kommentar
Tingen er at han har investert 1 million kroner i anlegget, det er sikkert ikke mer enn 1% av befolkingen i norge som gjør noe sånt.

SÅ du tror 4500 personer i norge sitter med et sånt anlegg... Neppe

1% av befolkningen er til informasjon ca 45 000 mennesker.

 

AtW

Ja og det stemmer vel ganske mye bedre, trøtt her på morran :blush:

 

Men sagt er det bare et teit utsagn uten den minste rot i virkeligheten at 1% av menneskene i norge har så dyre eller dyrere anlegg. Bruker å være mye på avforumene i norge og der er nok de fleste med dyre anlegg. De som investerer så mye tid å penger i anlegg liker å måle det opp mot andre installasjoner og å diskutere.

Hvis dere hadde giddet å bruke hjernen, sier jeg at det er IKKE MER enn 1% av befolknignen i norge som ville invistert i det, dvs, jeg sier ikke noe fast tall, men ikke mer enn 45000.

Lenke til kommentar

Fælt som dere snakker om de pengene! Hadde han hatt 1 million på banken så hadde han ikke brukt alt på lyd på en gang! Dette er ting han sikkert har fått mye billigere i og med at han jobber med dette. Og har nok tatt noen år med sparing selv også. Altså 1 million er verdien på anlegget.. ikke dermed sagt at han har hatt en million. Og hvis dette er livet hans, så må han få lov til å leve det uten at dere syns han er teit! Mange som kjøper biler og trimmer de for over millioner! Hva med folk som driver med motorsport? Der er det absolutt ikke uvanlig å bruke en del millioner i året på biler og deler. 1 millon er ikke noe omtrent i dag. Hva ellers skulle man kjøpt for de?

Lenke til kommentar
Fælt som dere snakker om de pengene! Hadde han hatt 1 million på banken så hadde han ikke brukt alt på lyd på en gang! Dette er ting han sikkert har fått mye billigere i og med at han jobber med dette. Og har nok tatt noen år med sparing selv også. Altså 1 million er verdien på anlegget.. ikke dermed sagt at han har hatt en million. Og hvis dette er livet hans, så må han få lov til å leve det uten at dere syns han er teit! Mange som kjøper biler og trimmer de for over millioner! Hva med folk som driver med motorsport? Der er det absolutt ikke uvanlig å bruke en del millioner i året på biler og deler. 1 millon er ikke noe omtrent i dag. Hva ellers skulle man kjøpt for de?

Har litt å si hva man bruker det på også, kjøper du en motorsukkel til en mill synes jeg du kaster penger ut av vinduet, eller ett glansbilde om du samler på det. Men som jeg sa før, om folk ønsker å bruke pengene på slikt skal ikke jeg hindre de, men jeg lar meg ikke imponere av folk som bruker unødvendig mye på ett produkt.

 

AtW

Lenke til kommentar

la folk bruke penger...

sier  Har litt å si hva man bruker det på også, kjøper du en motorsukkel til en mill synes jeg du kaster penger ut av vinduet, eller ett glansbilde om du samler på det. Men som jeg sa før, om folk ønsker å bruke pengene på slikt skal ikke jeg hindre de, men jeg lar meg ikke imponere av folk som bruker unødvendig mye på ett produkt

Hvis han bruker systemet sitt til hjemme kino er jo 1 mill mer en nok.. i allefall i en liten leilighet.. :p

men jeg er enig med deg... la dem sløse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...