Gå til innhold

Den nyttige macrotråden


Anbefalte innlegg

Trenger hjelp med ete drikke macroen min. Før var den slik

 

/use conjured water

/use conjured rye

 

Men etter at den nye patchen kom funker den ikke...hva gjør jeg feil?

 

 

Takker på forhånd for alle svar :yes:

det er bedre hvis du bare skriver hvor i baggene de itemsene ligger.

Eks: /script UseContainerItem(0,15)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skifte til riddestøvler og tilkalle Grey Ram:

/script if (not PlayerFrame.inCombat) then if (not GetContainerItemLink(4,2)) then OpenBag(4); else UseContainerItem(4,2); end end

/use Gray Ram

 

Hei... synes denne macroen var veldig kjekk... Eneste problemet er at jeg ikke får den til å virke... Jeg er en ne da så jeg har en nightsaber istedet for en ram.... og så ligger ridestølva i en annen slot i en annen bag.... Det som skjer da jeg kjører macroen er at jeg bytter til ridestøvler og får meldingen please type /help for a listing of avalable bla bla bla.... S å støvla går greit, men får ikke mounta....

 

Lurer derfor om det er navnet på mounten jeg har som er skrevet galt eller noe.... i invetoryet står det rains of spottet frost saber og jeg har skrevet:

/use reins of spotted frostsaber

/use spotted frostsaber

/use Frost saber

 

Ingen av alternativene ser ut til å virke.... Noen som har noen tips?

Dette fungerte glimrende hos meg. Bare tok vekk det jeg ikke skjønte.

 

/script UseContainerItem(2,2); UseContainerItem(2,1); UseContainerItem(2,3);

 

Har carrot i bag 2, slot 1 - støvler på 2,2 - ram på 2,3

 

edit: The Definative Warrior Macro List

Endret av Munch
Lenke til kommentar

har fått svar på den posten så den macroen fungerer fint nå.... det eneste som er kjipt er hvis du blr daza eller løper inn i et rom(eller hvilket som annen hendelse som gjør at du unmounter) uten å trykke på macroen så har du fortsatt ridestøvlene på deg... er litt irriterende at hver gang dette skjer så må du trykke på macroen for å bytte støvler og eventuelt avbryte påkallingen av mount...

 

flisespikkeri jeg veit, men endog fortsatt irriterende...

Lenke til kommentar
har fått svar på den posten så den macroen fungerer fint nå.... det eneste som er kjipt er hvis du blr daza eller løper inn i et rom(eller hvilket som annen hendelse som gjør at du unmounter) uten å trykke på macroen så har du fortsatt ridestøvlene på deg... er litt irriterende at hver gang dette skjer så må du trykke på macroen for å bytte støvler og eventuelt avbryte påkallingen av mount...

 

flisespikkeri jeg veit, men endog fortsatt irriterende...

Helt enig, men som du sikkert vet så kan du ikke bytte armor under kamp, så det er noe vi bare må leve med. Macroen gjør kun det den får beskjed om og ikke noe annet...

Lenke til kommentar

Jepp... er klar over det.... Over til et annet Macrospm... Jeg bruker 3 våpen: et i shapeshifting form, et når jeg kun er support/caster og et når jeg driver med litt melee i caster form...

 

har laget to macroer hvor jeg bytter på de tre våpenene men det er en ulempe.. Det ene våpenet er ethånds hvor jeg har nylig fått en item jeg skal equippe offhand når det våpenet blir brukt.. De to andre er 2håndsvåpen.. Problemet ligger i at disse våpenene bytter jo på to plasser i invetoryet så det er ikke alltid gitt hvilke plass enhåndsvåpenet ligger på...

 

Blir jeg nødt til å lage en egen macro for offhand itemet eller kan jeg bare legge til funksjonen i en av de eksisterende macroene... er på jobb og får derfor ikke testa dette selv akkurat nå...

Endret av Onkelsander
Lenke til kommentar
Mange her som lager makroer for huntere som man må trykke på 2 ganger for å få både hunter's mark og auto shot.

 

Denne fungerte merkelig nok:

/script PetAttack();
/cast Auto Shot
/cast Hunter's Mark(Rank 3)

ikke så veldig merkelig, siden auto shot har 0 cooldown, mens hunters mark har 1sek.. og siden macroene ikke liker pauser og leser kommandoene fortløpende blir alt i den "dødperioden" fra huntersmark er casta til det igjen er mulig å gjøre noe bare borte... når du gjør det motsatt som du sa her så angriper du først, og så caster du hunters mark, og mens den da har cooldown venter du jo på weapon speed uansett for å få skutt ditt neste skudd :) om det hjalp deg til å forstå da :p

Lenke til kommentar
Trenger macro for å caste peten, når spillet starter...

Noen som vet om det?

Legg denne under interface/addons

Rediger commands.lua, der legger du inn for eks /flex /sit osv. Ikke bruke notisbok, men f.eks editplus2.

Dette er noe ala autoexec.bat Den kjører kommandoer du skriver inn ved starten av spillet...

Jeg quoter meg selv... Du finner fila i tråden.

Lenke til kommentar
Noen flinke macro lagere som kan lage en macro som caster Find Minerals (til mining, glemmer alltid å kaste den :p ) hver gang jeg logger på og ressurecter?

 

Ville vært kosli! ;)

Hva mener du egentlig her ? at du vil lage en macro som castes hver gang du logger på eller rezzer ? isåfall tviler jeg sterkt på at en sånn macro kan lages..... Dessuten ville det være like enkelt å bare flytte find mineral ikonet på en av ectionbarene dine og bare trykke på den..... Alle macroer må startes, og da kan du like så godt bare bruke find mineral ikonet....

 

Går det å lage en macro som /cast [spell] som fortsetter å kaste til jeg avbryter?

 

Uten at jeg har testa så vil jeg tro at det ikke er mulig nei.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...