Gå til innhold

Den nyttige macrotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er noen macroer jeg som hunter bruker. Kan være noen av disse er postet før, men de fleste har jeg "stjålet" og fikset litt på til mine behov og spillemåte.

 

 

***************************************

Kaster Aimed shot + at petet angriper. Pet follow er med fordi jeg har

/script PetWait() når jeg legger traps. Dette fordi ikke petet skal avbryte frost trap.

 

/cast Aimed Shot(Rank X)

/script PetFollow()

/script PetAttack()

 

***************************************

Denne gjør at: viss du ikke er i combat så blir du det nå, den caster vanlig attack (avbryter ikke) + at den(når den kan) kaster Raptor Strike (moongoose er ikke med fordi det ikke er plass. Kan eventuelt byttes ut med /script PetFollow() eller /script PetAttack(). Du legger da til /cast Moongoose Bite(Rank X)

 

Som den øverste er PetFollow og Attack med pågrunn av traps.

 

/script if (not string.find(UnitBuff("player", 1), "Mon")) then CastSpellByName("Aspect of the Monkey"); end

/script if (not PlayerFrame.inCombat) then CastSpellByName("Attack"); end

/cast Raptor Strike(Rank X)

/script PetFollow()

/script PetAttack()

 

***************************************

Kaster AotH viss det ikke er oppe allerde, viss det er, så kastes det ikke igjen. Så auto shot.

 

/script if (not string.find(UnitBuff("player", 1), "Raven")) then CastSpellByName("Aspect of the Hawk(Rank X)"); end

/cast Auto Shot

 

***************************************

Gjør at du clearer target før du FD, noe som folk sier gjør at det er større sjanse for at FD virker. Setter petet i ro, slik at det ikke avbryter trapen(freezing). Må kanskje trykkes på opp til 2 ganger viss du ikke går direkte ut av combat med en gang.

 

Denne kan også brukes til explosive og andre traps, bare bytt

/cast Freezing Trap(Rank X) med navnet på trapen.

 

/script ClearTarget()

/script PetWait()

/cast Freezing Trap(Rank X)

/cast Feign Death()

 

***************************************

Denne gjør at petet angriper etter en eventuel trap er i bruk(mainly freezing) + de skillene petet ditt kan. Har ikke greid å få til noe auto casting på skillet, viss noen kan komme noen innlegg der ville det vært til stor hjelp.

 

/script PetFollow()

/script PetAttack()

/Cast Claw(Rank X)

 

***************************************

Denne kaster viper sting viss target ha mer mana enn 1(kan skiftes, bare skift valuen på 1. Viss target ikke har mana, eller mindre enn dte du har oppgitt, kastes scorpid sting.

 

/script if (UnitMana("target")>1) then CastSpellByName("Viper Sting(Rank X)"); else CastSpellByName("Scorpid Sting(Rank X)"); end

 

***************************************

Mer generel til alle classer!!

 

Denne inviter den du har som target. Viss du targetter en du har i party og bruker macroen vil han/hun bli uninvitet.

 

/script if (UnitInParty("target")) then UninviteFromParty("target") elseif (UnitIsPlayer("target")) then InviteToParty("target"); end;

 

***************************************

 

Husk å skifte (Rank X) til din rank. Noen av disse krever at du allerede har et aspect i gang, så kast et aspect etter du har ressa.

 

***************************************

Viss noen kunne funnet en måte å autocaste skillet til petet på, hadde det vært veldig greit.

 

/script PetFollow()

/script PetAttack()

/Cast Claw(Rank X)

 

***************************************

 

Som sagt dette er stjålet av andre forum og andre folk, så ikke kom å si det til meg, jeg vet det allerede. Har bare gjort litt om til mine behov og spilletmåte.

Lenke til kommentar

OK, jeg trenger litt hjelp her. Jeg er rogue og bruker dual wield, i main hand har jeg Cutlass, og i Off Hand har jeg Jagged Dagger. Noen triks må man ha Dagger i main hand for å kunne bruke så jeg lurte på om noen kunne skaffe meg en macro for å bytte våpnene mellom Main Hand og Off Hand.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
OK, jeg trenger litt hjelp her. Jeg er rogue og bruker dual wield, i main hand har jeg Cutlass, og i Off Hand har jeg Jagged Dagger. Noen triks må man ha Dagger i main hand for å kunne bruke så jeg lurte på om noen kunne skaffe meg en macro for å bytte våpnene mellom Main Hand og Off Hand.

 

På forhånd takk.

Vær så snill og les hele tråden før du poster. Du gjør den enda lenger, ved å spørre om noe som er svart på før.

Lenke til kommentar
*********************************************************************

Jeg gidder ikke lese quests og liker og gjøre alle sammen... (autoaccept quests)

*********************************************************************

 

/script AcceptQuest()

Hvor skal jeg skrive det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...