Gå til innhold

Den nyttige macrotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Går det an å fikse en macro slik at man caster en sånn armor spell på nytt når den går ut?

Jeg quoter meg selv her, tenkte litt over det å det er jo ikke juks å fikse en slik macro da, eller? Spellen varer jo i 30 min....

 

 

edit: tror ikke jeg skjønte helt det der med macroer, men er det slik at man lager en "hotkey" bare? Da er jo det jeg spørr etter ganske meningsløst. :p:blush:

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Går det an å fikse en macro slik at man caster en sånn armor spell på nytt når den går ut?

Jeg quoter meg selv her, tenkte litt over det å det er jo ikke juks å fikse en slik macro da, eller? Spellen varer jo i 30 min....

 

 

edit: tror ikke jeg skjønte helt det der med macroer, men er det slik at man lager en "hotkey" bare? Da er jo det jeg spørr etter ganske meningsløst. :p:blush:

nei, man lager ikke bare en hotkey, men det er jo greit og legge macroen til en hotkey sånn at man kan starte den lettere.... skal se litt nærmere på den "fornyings" macroen du vil ha i kveld..

Lenke til kommentar
*********************************************************************

Grinding macro for hunter.

*********************************************************************

 

/script TargetNearestEnemy()

/script -- setter nærmeste fiende i target.

/cast Hunter's Mark(Rank 1)

/script -- setter hunters mark på fienden. (husk og bytte ut rank med den du har..)

/script CastSpellByName("Auto Shot")

/script -- begynner og sende piler som en gal.

/script PetAttack ()

/script -- sender pet på fiende.

 

OBS: man må trykke på den 2 ganger for at den skal sette hunters mark først, også begynne og skyte.

Kan man redigere denne slik at den blir slik at hvis dyret du angriper kommer så nært at du ikke kan skyte lengre skifter til dolk og bruker den i stedet?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å eksperimentere med en polymorph (sheep) macro. Den er redigert fra 3 andre macroer som andre folk har lagd. Men jeg har ikke mulighet for å få testet den i de neste dagene. Noen som kan prøve og gi meg tilbakemelding om den funker?

 

Husk på å gjøre endringer på stedene hvor det står Polymorph(Rank 3). Har du bare fått rank 1 eller 2 må dette altså endres.

 

/script S=UnitSex("target"); L=UnitLevel("target");N=UnitName("target"); U=UnitCreatureType("target"); if(N~=nil) then if (U=="Humanoid" or U=="Beast") then if S then T="Polymorphing Female Lvl[["..L .. N .. "]]!!"; CastSpellByName("Polymorph(Rank 3)");end; if(N~=nil) then if (U=="Humanoid" or U=="Beast") then if (S~=1) then T="Polymorphing Male Lvl[["..L .. N .. "]]!!"; CastSpellByName("Polymorph(Rank 3)");end; if ((N=nil) or (U~="Humanoid" and U~="Beast")) then T="Now Sheeping, " .. N .. " is " .. U; end; SendChatMessage(T,"party"); end;

Endret av Zlash
Lenke til kommentar
*********************************************************************

Grinding macro for hunter.

*********************************************************************

 

/script TargetNearestEnemy()

/script -- setter nærmeste fiende i target.

/cast Hunter's Mark(Rank 1)

/script -- setter hunters mark på fienden. (husk og bytte ut rank med den du har..)

/script CastSpellByName("Auto Shot")

/script -- begynner og sende piler som en gal.

/script PetAttack ()

/script -- sender pet på fiende.

 

OBS: man må trykke på den 2 ganger for at den skal sette hunters mark først, også begynne og skyte.

Kan man redigere denne slik at den blir slik at hvis dyret du angriper kommer så nært at du ikke kan skyte lengre skifter til dolk og bruker den i stedet?

hmm... tror det blir værre :( jeg får ikke testa nå, men du kan jo prøve:

 

/script TargetNearestEnemy()

/cast Hunter's Mark(Rank 1)

/script CastSpellByName("attack")

/script CastSpellByName("Auto Shot")

/script PetAttack ()

 

men, du må da trykke på den igjen når fienden er så nærme at du ikke kan skyte piler lenger.. har som sagt ikke testa den..

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd å eksperimentere med en polymorph (sheep) macro. Den er redigert fra 3 andre macroer som andre folk har lagd. Men jeg har ikke mulighet for å få testet den i de neste dagene. Noen som kan prøve og gi meg tilbakemelding om den funker?

 

Husk på å gjøre endringer på stedene hvor det står Polymorph(Rank 3). Har du bare fått rank 1 eller 2 må dette altså endres.

 

/script S=UnitSex("target"); L=UnitLevel("target");N=UnitName("target"); U=UnitCreatureType("target"); if(N~=nil) then if (U=="Humanoid" or U=="Beast") then if S then T="Polymorphing Female Lvl[["..L .. N .. "]]!!"; CastSpellByName("Polymorph(Rank 3)");end; if(N~=nil) then if (U=="Humanoid" or U=="Beast") then if (S~=1) then T="Polymorphing Male Lvl[["..L .. N .. "]]!!"; CastSpellByName("Polymorph(Rank 3)");end; if ((N=nil) or (U~="Humanoid" and U~="Beast")) then T="Now Sheeping, " .. N .. " is " .. U; end; SendChatMessage(T,"party"); end;

den ser jo helt ok ut den :thumbup:

jeg har delt den opp og forklart litt hva de forskjellige linjene betyr, sånn at folk som ikke skjønte den helt kan begynne med det også :)

 

alle forkortelsene blir brukt pga at en macro ikke kan være lenger enn 256 tegn.. bare så alle har fått med seg det :p

 

 

/script S=UnitSex("target"); <--- setter bokstaven S som en forkortelse for UnitSex, noe som gjenkjenner kjønnet på enheten.. ("target") etter en kommando betyr at da blir kommando en før utført på den som er i "sikte" ditt :) ... så denne linja finner ut hvilket kjønn den du har i siktet er.

 

L=UnitLevel("target"); <----- samme opplegget her.. L blir satt som en forkortelse for UnitLevel, som gjenkjenner hvilken level enheten er.. og ("target") gjør samme nytte her som i den over.. altså denne finner ut hvilken level den du har i sikte er..

 

 

N=UnitName("target"); <----- helt lik de to over bortsett fra at denne gjenkjenner "navnet" på den du har i sikte og forkorter det ned til N..

 

 

U=UnitCreatureType("target"); <--- denne finner ut hva slags rase enheten er.. dvs humanoid, dragonkin (er det noe som heter det? :p) beast osv..

 

 

if(N~=nil) then if (U=="Humanoid" or U=="Beast") then if S then T="Polymorphing Female Lvl[["..L .. N .. "]]!!"; <--- denne bruker if funksjonen til og finne ut hva som stemmer best for så og sende en melding med korrekt informasjon til de du er i party med.. ok... If(N~=nil) <-- if (N~=nil) dette betyr at hvis ikke den du har i siktet har et eget navn sånn som foreks Hogger, så skal den gå videre til neste mulighet som stemmer bedre.. then if (U=="Humanoid" or U=="beast") dette er den muligheten den velger hvis den du har i siktet har rase (U er forkortelsen for rase) Humanoid eller Beast.. then if S then <--her finner den ut om det er hun eller han kjønn (default for hunkjønn er satt som UnitSex, mens hankjønn er satt som UnitSex 1) hvis det er hunkjønn velger den denne veien, hvis ikke vil den hoppe rett til neste linje der det står if for og få flere alternativer som stemmer bedre.. men si at den som er i siktet er hunkjønn da vil den gå videre til T="Polymorphing Female Lvl[["..L..N.."]]!!"; det som skjer her er at den bruker forkortelsen T (denne er ikke definert hva gjør enda, men det står lenger ned på sida.. den sender en beskjed til partyet ditt.) til og sende Polymorphing Female Lvl[["..L..N.. "]]!! inne i klemmene der vil L bli bytta ut med hvilken level enheten er og N bytta ut med hvilket navn den har.. :)

 

 

CastSpellByName("Polymorph(Rank 3)"); her blir ganske enkelt spellet polymorph kastet på den som er i sikte.

 

dette var første løsning.. den andre er helt lik, med det unntak at den gjenkjenner Hankjønn istedet og bytter ut Female med Male i meldingen som blir sendt til partyet :)

 

end;

if(N~=nil) then if (U=="Humanoid" or U=="Beast") then if (S~=1) then T="Polymorphing Male Lvl[["..L .. N .. "]]!!";

CastSpellByName("Polymorph(Rank 3)");

end;

if ((N=nil) or (U~="Humanoid" and U~="Beast")) then T="Now Sheeping, " .. N .. " is " .. U;

end;

SendChatMessage(T,"party"); <--- her defineres sendchatmessage(T,"party") så nå betyr da forkortelsen T det samme som /party ville ha gjort til vanlig, nemlig at den sender er en melding til partyet ditt.. :)

end;

 

 

puh.. slitsomt gitt.. håper noen fikk noe mer ut av if funksjoenen nå :p

 

 

*går og tar en røyk...

 

jeg glemte og si at ; som står bak kommando linjene avslutter denne linja.. hvis det var noe anna jeg forklarte litt rart eller totalt feil rett meg.

 

 

en liten ting til... sett det opp sånn istedet.. blir mer oversiktligt da :thumbup:

 

/script S=UnitSex("target");

L=UnitLevel("target");

N=UnitName("target");

U=UnitCreatureType("target");

if(N~=nil) then if (U=="Humanoid" or U=="Beast") then if S then T="Polymorphing Female Lvl[["..L .. N .. "]]!!";

CastSpellByName("Polymorph(Rank 3)");

end;

if(N~=nil) then if (U=="Humanoid" or U=="Beast") then if (S~=1) then T="Polymorphing Male Lvl[["..L .. N .. "]]!!";

CastSpellByName("Polymorph(Rank 3)");

end;

if ((N=nil) or (U~="Humanoid" and U~="Beast")) then T="Now Sheeping, " .. N .. " is " .. U;

end;

SendChatMessage(T,"party");

end;

 

 

hehehehe når jeg ser på den nå, så vil den ikke funke siden den er myyye mer enn 256 tegn :p uansett.. bah...

Endret av -=Toasted=-
Lenke til kommentar
hmm.

Når jeg skal lage macroen:

/w %t ett eller annet informativt

 

så får jeg til svar; the player %t was not found. Selv om jeg har target'a noen.

 

why ?

det som skjer hos deg her er at du enkelt og greit like godt kunne ha skrevet

 

/w %t siden det ikke er noen som heter %t vil det funke dårlig...

 

veit ikke om den her funker,men du kan jo prøve :p

 

/script P=UnitName("target") her plukker den opp navnet til den du prøver og kontakte, og legger det til bokstaven P.

/script W=Whisper her legges bokstaven W til whisper

/script W="P" og her skal da ideelt navenet settes inn etter whisper.

 

har ikke testa den selv.. men du kan jo prøve.

Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke legge inn "fire gun" i macroen. På nettet finen jeg bare "auto shoot" og det er det bare huntere som kan bruke. prøvde denne, men den virker ikke:

 

/cast "Fire Gun" (Rank 1)

Tror ikke du skal bruke "cast" når du skal gjøre en action... Cast skal vel bare brukes på spell?

 

Selv får jeg ikke engang den enkleste healingen til å funke.

Jeg skal heale targetet mitt, som regel i partyet!

 

"/p Healing %t

/cast Healing Wave (Rank 3)"

 

Partychat messyen kommer, men ingen casting. Det må være noe feil med skrivingen av spellet/ranken! Men hva?

 

Det skulle vært lagd en drag-&-drop mulighet i macroer, slik at man kunne skrive "/cast " og bare dratt iconet (Healing Wave i dette tilfellet) inn i teksten, så fylte "maskina" automatisk ut det riktige spellet/navnet/ranken. Samt in-game vært en oversikt over de mest brukte kommandoene...

Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke legge inn "fire gun" i macroen. På nettet finen jeg bare "auto shoot" og det er det bare huntere som kan bruke. prøvde denne, men den virker ikke:

 

/cast "Fire Gun" (Rank 1)

Tror ikke du skal bruke "cast" når du skal gjøre en action... Cast skal vel bare brukes på spell?

 

Selv får jeg ikke engang den enkleste healingen til å funke.

Jeg skal heale targetet mitt, som regel i partyet!

 

"/p Healing %t

/cast Healing Wave (Rank 3)"

 

Partychat messyen kommer, men ingen casting. Det må være noe feil med skrivingen av spellet/ranken! Men hva?

 

Det skulle vært lagd en drag-&-drop mulighet i macroer, slik at man kunne skrive "/cast " og bare dratt iconet (Healing Wave i dette tilfellet) inn i teksten, så fylte "maskina" automatisk ut det riktige spellet/navnet/ranken. Samt in-game vært en oversikt over de mest brukte kommandoene...

det er en "drag n drop" i macroer ;) du må bare gå på den uhmm boka på actionbaren.. husker faan ikke hva den heter :p der alle abilites står i allefall , åpne den macroen du skal redigere og shift klikke på den greia du vil ha i macroen...

Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke legge inn "fire gun" i macroen. På nettet finen jeg bare "auto shoot" og det er det bare huntere som kan bruke. prøvde denne, men den virker ikke:

 

/cast "Fire Gun" (Rank 1)

Tror ikke du skal bruke "cast" når du skal gjøre en action... Cast skal vel bare brukes på spell?

 

Selv får jeg ikke engang den enkleste healingen til å funke.

Jeg skal heale targetet mitt, som regel i partyet!

 

"/p Healing %t

/cast Healing Wave (Rank 3)"

 

Partychat messyen kommer, men ingen casting. Det må være noe feil med skrivingen av spellet/ranken! Men hva?

 

Det skulle vært lagd en drag-&-drop mulighet i macroer, slik at man kunne skrive "/cast " og bare dratt iconet (Healing Wave i dette tilfellet) inn i teksten, så fylte "maskina" automatisk ut det riktige spellet/navnet/ranken. Samt in-game vært en oversikt over de mest brukte kommandoene...

det er en "drag n drop" i macroer ;) du må bare gå på den uhmm boka på actionbaren.. husker faan ikke hva den heter :p der alle abilites står i allefall , åpne den macroen du skal redigere og shift klikke på den greia du vil ha i macroen...

Hvis dette funker, er du min helt! Skal teste når jeg kommer hjem fra jobb! :)

Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke legge inn "fire gun" i macroen. På nettet finen jeg bare "auto shoot" og det er det bare huntere som kan bruke. prøvde denne, men den virker ikke:

 

/cast "Fire Gun" (Rank 1)

Tror ikke du skal bruke "cast" når du skal gjøre en action... Cast skal vel bare brukes på spell?

 

Selv får jeg ikke engang den enkleste healingen til å funke.

Jeg skal heale targetet mitt, som regel i partyet!

 

"/p Healing %t

/cast Healing Wave (Rank 3)"

 

Partychat messyen kommer, men ingen casting. Det må være noe feil med skrivingen av spellet/ranken! Men hva?

 

Det skulle vært lagd en drag-&-drop mulighet i macroer, slik at man kunne skrive "/cast " og bare dratt iconet (Healing Wave i dette tilfellet) inn i teksten, så fylte "maskina" automatisk ut det riktige spellet/navnet/ranken. Samt in-game vært en oversikt over de mest brukte kommandoene...

det er en "drag n drop" i macroer ;) du må bare gå på den uhmm boka på actionbaren.. husker faan ikke hva den heter :p der alle abilites står i allefall , åpne den macroen du skal redigere og shift klikke på den greia du vil ha i macroen...

Hvis dette funker, er du min helt! Skal teste når jeg kommer hjem fra jobb! :)

;)

Lenke til kommentar

Mulig dette er et dumt spørsmål, men siden jeg som oftest er i party med de samme folka vil jeg gjerne ha en egen healing macro for hver person; altså sånn at du slipper å trykke på den personen du vil heale/buffe.

 

/cast Lesser Healing(rank1) 1337h4x0r

/cast Lesser Healing(rank1) 1337h4x0r2

 

osv...

 

 

Går det ann?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...