Gå til innhold

Den nyttige macrotråden


Anbefalte innlegg

Prøvde denne macroen, formålet er å lage en "panic button", der Roguen min berserker og healer.

 

/cast Berserking(Racial);

/use Greater Healing Potion();

/use Lesser Healing Potion();

 

Feilmelding jeg får er:

Type /help for a listing of a few commands.

 

EDIT:

Leste tidligere at man bare kan ha en handling per macro, er det det som gjør at denne ikke funker? Kan jeg eventuellt få macroen til å kjøre en macro til etter denne?

Endret av hauknes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvde denne macroen, formålet er å lage en "panic button", der Roguen min berserker og healer.

 

/cast Berserking(Racial);

/use Greater Healing Potion();

/use Lesser Healing Potion();

 

Feilmelding jeg får er:

Type /help for a listing of a few commands.

 

EDIT:

Leste tidligere at man bare kan ha en handling per macro, er det det som gjør at denne ikke funker? Kan jeg eventuellt få macroen til å kjøre en macro til etter denne?

/use Greater Healing Potion();
/use Lesser Healing Potion();
/cast Berserking(Racial);

 

hvis du gjør det sånn så kan du bare trykke på den 2 ganger så vil det funke :)

 

grunnet at det er 2min cooldown på potions så vil den hoppe over det leddet den andre gangen du trykker ;)

 

(du mener det sånn at hvis du ikke har greater healing potions så skal den direkte hoppe over til lesser right?)

Lenke til kommentar

Hei, ja det er det jeg mener. Men det der funker dessverre ikke. :cry:

etter at jeg har heala kan jeg ikke berserke. berserking (troll racial) skjer bare ved 25%helse, derfor en "panic button" som berserker for så å heale. Hvis jeg healer først så berserkern jo ikke :hmm:

Hadde vært fett å få til dette siden jeg alltid glemmer å berserke.

men kan en macro sende instruks om å starte en annen macro? eventuelt få makroen til å trykke hotkeyen til en eksisterende macro?

takk for svar!

 

edit: snakker før jeg tenker. greit å få med alt :D

Endret av hauknes
Lenke til kommentar
Hei, ja det er det jeg mener. Men det der funker dessverre ikke. :cry:

etter at jeg har heala kan jeg ikke berserke. berserking (troll racial) skjer bare ved 25%helse, derfor en "panic button" som berserker for så å heale. Hvis jeg healer først så berserkern jo ikke :hmm:

Hadde vært fett å få til dette siden jeg alltid glemmer å berserke.

 

edit: snakker før jeg tenker. greit å få med alt :D

Har faktisk lett etter akkuratt samme macroene selv..

 

har funnet dette men ikke fått den til å funke:

/script if (UnitHealth("player") <= UnitHealthMax("player")*0.2) then CastSpellByName("Berserk(Rank 1)");end

 

Noen forslag ?

Har ikke prøvd så mye akkurat heller..

Lenke til kommentar

/script SendChatMessage("LFG: ["..( GetQuestLogTitle(( GetQuestLogSelection() )) ).."], "..4 - ( GetNumPartyMembers() ).." Slots Open", "Channel", "Common", "4.LookingForGroup");

 

LFG macro. Simply :

 

Gå i questlogg og marker questet du vil ha med folk på, og kjør macro knappen.

 

Den vil da si LFG: Quest, X Slots Open

 

Feks LFG: Redridge Goulash, 3 SLots Open

 

Takker Deetee for denne :p

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar

Det finnes en enda bedre mulighet for LFG. Husker ikke helt hvor jeg fant denne, men den burde ikke være vanskelig å oppdrive. Det er altså en add-on man laster ned, og man aktiverer den også på vanlig måte. Deretter lager man en macro med en kommandolinje det står om i readme-filen eller noe slikt.

 

Man velger questen på samme måte som du sier, men man får det opp slik;

Hvis man er alene

Looking for Group: [38] Paladin - [The Defias Brotherhood], whisper me.

 

Hvis man er 2

Looking for Group: [38] Paladin, [40] Rogue - [The Defias Brotherhood], whisper me.

 

Hvis man er 3

Looking for Group: [38] Paladin, [40] Rogue, [12] Priest - [The Defias Brotherhood], whisper me.

 

...og slik fortsetter det. Det eneste man trenger og gjøre er altså å markere questen i questloggen, og trykke på macroen.

 

Genialt.

Lenke til kommentar
Det finnes en enda bedre mulighet for LFG. Husker ikke helt hvor jeg fant denne, men den burde ikke være vanskelig å oppdrive. Det er altså en add-on man laster ned, og man aktiverer den også på vanlig måte. Deretter lager man en macro med en kommandolinje det står om i readme-filen eller noe slikt.

 

Man velger questen på samme måte som du sier, men man får det opp slik;

Hvis man er alene

Looking for Group: [38] Paladin - [The Defias Brotherhood], whisper me.

 

Hvis man er 2

Looking for Group: [38] Paladin, [40] Rogue - [The Defias Brotherhood], whisper me.

 

Hvis man er 3

Looking for Group: [38] Paladin, [40] Rogue, [12] Priest - [The Defias Brotherhood], whisper me.

 

...og slik fortsetter det. Det eneste man trenger og gjøre er altså å markere questen i questloggen, og trykke på macroen.

 

Genialt.

Hørtes veldig kjekt ut, men hadde vært like kjekt med en link ;)

 

PS: Folk har blitt late :hrm:

Lenke til kommentar

Hei!

 

Trenger en macro der jeg bytter main-hand over i off-hand, og legger det jeg har i backpacken oppe til venstre (slot 1?) i mainhand... som funker omvendt igjen: at da det som ligger i off-hand går over i main-hand og det som ligger i backpacken oppe til venstre går i off-hand...

 

Håper noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Det finnes en enda bedre mulighet for LFG. Husker ikke helt hvor jeg fant denne, men den burde ikke være vanskelig å oppdrive. Det er altså en add-on man laster ned, og man aktiverer den også på vanlig måte. Deretter lager man en macro med en kommandolinje det står om i readme-filen eller noe slikt.

 

Man velger questen på samme måte som du sier, men man får det opp slik;

Hvis man er alene

Looking for Group: [38] Paladin - [The Defias Brotherhood], whisper me.

 

Hvis man er 2

Looking for Group: [38] Paladin, [40] Rogue - [The Defias Brotherhood], whisper me.

 

Hvis man er 3

Looking for Group: [38] Paladin, [40] Rogue, [12] Priest - [The Defias Brotherhood], whisper me.

 

...og slik fortsetter det. Det eneste man trenger og gjøre er altså å markere questen i questloggen, og trykke på macroen.

 

Genialt.

Hørtes veldig kjekt ut, men hadde vært like kjekt med en link ;)

 

PS: Folk har blitt late :hrm:

Det _er_ veldig kjekt. Her er forresten linken du etterlyste ;)

Lenke til kommentar
Heisann

 

Dette er litt flaut, men jeg finner ingen macro for hvordan man skifter fra sverd til kniv i mainhand, og tilbake. Vet at det finnes mange plasser, men jeg finner ingen. Noen som kan hjelpe meg?

/script PickupInventoryItem(16) PickupInventoryItem(17)

Nei dette er å bytte offhand item, med mainhand (og omvendt).

Lenke til kommentar
søker etter en Macro der Troll Berserking slår seg inn automatiskt når jeg har lite liv..er det mulig?

er dessverre ikke mulig, siden "spellcasting" må finne sted samtidig som en "hardware-event". Altså man må bruke enten keyboardet eller musa. Det fines en addon som heter BerserKerplosion. den gjør at du får en beskjed når berserking kan aktiveres og aktiverer den uansett hvor du klikker på skjermen.

Lenke til kommentar
Skifte til riddestøvler og tilkalle Grey Ram:

/script if (not PlayerFrame.inCombat) then if (not GetContainerItemLink(4,2)) then OpenBag(4); else UseContainerItem(4,2); end end

/use Gray Ram

 

Hei... synes denne macroen var veldig kjekk... Eneste problemet er at jeg ikke får den til å virke... Jeg er en ne da så jeg har en nightsaber istedet for en ram.... og så ligger ridestølva i en annen slot i en annen bag.... Det som skjer da jeg kjører macroen er at jeg bytter til ridestøvler og får meldingen please type /help for a listing of avalable bla bla bla.... S å støvla går greit, men får ikke mounta....

 

Lurer derfor om det er navnet på mounten jeg har som er skrevet galt eller noe.... i invetoryet står det rains of spottet frost saber og jeg har skrevet:

/use reins of spotted frostsaber

/use spotted frostsaber

/use Frost saber

 

Ingen av alternativene ser ut til å virke.... Noen som har noen tips?

Endret av Onkelsander
Lenke til kommentar
Hei... synes denne macroen var veldig kjekk... Eneste problemet er at jeg ikke får den til å virke... Jeg er en ne da så jeg har en nightsaber istedet for en ram.... og så ligger ridestølva i en annen slot i en annen bag.... Det som skjer da jeg kjører macroen er at jeg bytter til ridestøvler og får meldingen please type /help for a listing of avalable bla bla bla.... S å støvla går greit, men får ikke mounta....

 

Lurer derfor om det er navnet på mounten jeg har som er skrevet galt eller noe.... i invetoryet står det rains of spottet frost saber og jeg har skrevet:

/use reins of spotted frostsaber

/use spotted frostsaber

/use Frost saber

 

Ingen av alternativene ser ut til å virke.... Noen som har noen tips?

Prøv dette istedet:

/script if (not PlayerFrame.inCombat) then if (not GetContainerItemLink(4,2)) then OpenBag(4); else UseContainerItem(4,2);end end

/script UseContainerItem(0,15)

 

0,15 er der mounten skal ligge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...