Gå til innhold

Den nyttige macrotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

/p I`m heavy healing <<%t>>
/cast Healing Touch(rank4)

 

Så den her og jeg tenkte at den ville passe for meg men går det ann å whispre target du healer istede for å si det på party? Er helt grønn på macros.

jeg ville bare ha prøvd på:

 

/w <<%t>> Im healing you
/cast Flash Heal(rank2)

 

Ser dette greit ut? Noen som skjønner hva jeg vil med macroen?

 

 

Marsan

Lenke til kommentar
Trenger macro for å caste peten, når spillet starter...

Noen som vet om det?

Legg denne under interface/addons

Rediger commands.lua, der legger du inn for eks /flex /sit osv. Ikke bruke notisbok, men f.eks editplus2.

Dette er noe ala autoexec.bat Den kjører kommandoer du skriver inn ved starten av spillet...

Altså, er ikke hunter.. Har slik Collector Editon ting....

Lenke til kommentar
/p I`m heavy healing <<%t>>
/cast Healing Touch(rank4)

 

Så den her og jeg tenkte at den ville passe for meg men går det ann å whispre target du healer istede for å si det på party? Er helt grønn på macros.

jeg ville bare ha prøvd på:

 

/w <<%t>> Im healing you
/cast Flash Heal(rank2)

 

Ser dette greit ut? Noen som skjønner hva jeg vil med macroen?

 

 

Marsan

funker ikke. pga at det ikke er noen som heter <<%t>>

 

så hvis du skal ha den macroen til og funke, så må du dra på noe heftige greier... jeg har ikke giddi og styra med det, bruker heller /p eller /s ... men si ifra hvis du får til noe som funker godt (og ikke er for langt).

Lenke til kommentar

/p < PW: Fortitude %t >
/cast Power Word: Fortitude

 

Denne er grei. Men den kommer jo opp selv når jeg ikke klarer å kaste selve spellet, viss target er for langt borte. Noen tips om hvordan jeg kan mekke dette? Sikkert en IF ting.

 

IF spell i sucsessfully casted then /p < PW:Fortitude %t >

 

Er jeg inne på noe her eller er jeg bare dum?

 

 

Marsan

Lenke til kommentar
/p < PW: Fortitude %t >
/cast Power Word: Fortitude

 

Denne er grei. Men den kommer jo opp selv når jeg ikke klarer å kaste selve spellet, viss target er for langt borte. Noen tips om hvordan jeg kan mekke dette? Sikkert en IF ting.

 

IF spell i sucsessfully casted then /p < PW:Fortitude %t >

 

Er jeg inne på noe her eller er jeg bare dum?

 

 

Marsan

du er inne på noe, men jeg veit ikke om de har bygd inn noe sånn at man får sjekka om "pakka" kommer fram.. hvis de har det så må du bruke noe "if" greier ja. gi gjerne beskjed hvis du finner ut av det :)

Lenke til kommentar

Masse eksempler er vel og bra, men finnes det virkelig ikke noen komplett dokumentasjon for WoW macro / script noe sted? Jeg har letet og letet. Jeg trenger en liste over -alle- komandoer og funksjoner, man kan ikke lære et programmeringsspråk utelukkende fra tilfeldige eksempler.

Lenke til kommentar
Masse eksempler er vel og bra, men finnes det virkelig ikke noen komplett dokumentasjon for WoW macro / script noe sted? Jeg har letet og letet. Jeg trenger en liste over -alle- komandoer og funksjoner, man kan ikke lære et programmeringsspråk utelukkende fra tilfeldige eksempler.

jeg har lett jeg og, men har hatt lite hell... si ifra hvis du finner noe.

Lenke til kommentar
Denne funker til meg:

/script PickupContainerItem(0,4); 
/script PickupInventoryItem(16); 

Denne bruker jeg når jeg skal bytte ut main-hand våpen med dagger i slot 4 i backpack (Og omvendt).

 

Din kode må vel nesten bli slik da:

/script PickupContainerItem(0,14); // bytter sverd med 
/script PickupInventoryItem(16); // daggeren i sekken.
/script PickupInventoryItem(16);   // bytter offhand 
/script PickupInventoryItem(17);  // med main hand.

Jeg får ikke det her til å funke.. :(

 

Jeg bruker et Main hand sword og en dagger til vanlig, men vil ved hjelp av makroen bytte main hand swordet med et annet sverd i bagen(som også kan brukes i off-hand) for så å få det til å bytte plass med daggeren. (Slik at jeg kan backstabe osv) Problemet er bare at når jeg bruker koden over, ender det opp med at sverdene bytter plass perfekt, mens daggeren bare blir "picked up", men ikke bytter plass..

 

Noen som vet hvordan koden skal være? :)

 

Jeg har også bruk for en kode som tar alt tilbake igjen;)

Lenke til kommentar

hey, prøver å lære meg litt macro. men får det ikke hent til noen ganger. jeg prøver å lage en macro som gjør at jeg kan trykke på en knapp så equippes shield og shield bash blir utført. så equipped 2h wep igjen. 1h sword skal ikke equippes..... kun shield. leste en quip 1h+off hand og tilbake til 2h igjen tideligere i tråden. men skjønte ikke hva han mente med nå er musepeker på 1h, nå er den på bagslot 1 osv.....hvordan changer man stances med macro?

 

kunne noen lage en slik macro som jeg vil ha til meg?

hvordan er en bag delt opp?, hvor er bagslot 1?, nederst i venstre hjørne eller øvers i venstre hjørne?

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
hey, prøver å lære meg litt macro. men får det ikke hent til noen ganger. jeg prøver å lage en macro som gjør at jeg kan trykke på en knapp så equippes shield og shield bash blir utført. så equipped 2h wep igjen. 1h sword skal ikke equippes..... kun shield. leste en quip 1h+off hand og tilbake til 2h igjen tideligere i tråden. men skjønte ikke hva han mente med nå er musepeker på 1h, nå er den på bagslot 1 osv.....hvordan changer man stances med macro?

 

kunne noen lage en slik macro som jeg vil ha til meg?

hvordan er en bag delt opp?, hvor er bagslot 1?, nederst i venstre hjørne eller øvers i venstre hjørne?

Står i første posten hvordan en bag er delt opp :)

Lenke til kommentar
hey, prøver å lære meg litt macro. men får det ikke hent til noen ganger. jeg prøver å lage en macro som gjør at jeg kan trykke på en knapp så equippes shield og shield bash blir utført. så equipped 2h wep igjen. 1h sword skal ikke equippes..... kun shield. leste en quip 1h+off hand og tilbake til 2h igjen tideligere i tråden. men skjønte ikke hva han mente med nå er musepeker på 1h, nå er den på bagslot 1 osv.....hvordan changer man stances med macro?

 

kunne noen lage en slik macro som jeg vil ha til meg?

hvordan er en bag delt opp?, hvor er bagslot 1?, nederst i venstre hjørne eller øvers i venstre hjørne?

det kommer ikke til og funke, siden og bytte til skjold regnes som en "action" og shieldbash regnes som en "action"... og den gyldne reglen er kun 1 action pr macro..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...