Gå til innhold

PlanetSide - MMOFPS - PR-stunt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Morsomt fenomen som skjer i Planetside for tiden. Folk ble lei av at SOE bare reklamerte for EQ2, så de tok ting i egne hender. De lagde en kjapp innføring til Planetside greie og la den ut på en enorm mengde forums. Den videoen har blitt lastet ned over 20000 ganger på 7 dager. Ganske imponerende. Hvilket er bra, for nå er det masse noobs man kan kverke :p

--

PlanetSide 7 day Trial.

The 7 day free trial has been opened up again for anyone who wants to sample the game, or if you're an ex player and want to see the changes that have been made. You will need to make a new SOE station name - you cant use this offer with old characters if you've played PlanetSide before.

Whats PlanetSide? Watch this video http://www.marcopolo.me.uk/PSMovies/PS_AD_LARGE.wmv

Get hold of a free 7 day trial CD key from http://cmt.ubisoft.fr/planetside_pcgamer/

And a complete download (1.6gb!!) using this installer http://www.marcopolo.me.uk/psinstall.exe

You'll find an great FAQ about this trial and PlanetSide here http://www.marcopolo.me.uk/PSFAQ.html

PlanetSide seems to have turned a corner over the past few months - it's become a whole lot of fun again!

Enjoy.

--

Prøv da vel ;)

-ZombieB, Terran Republic, Werner

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fane altså! Nå tror jeg at jeg går på, og kjøper Planetside! (De selger det til 100 spenn her på det lokale kjøpesenteret).

Akkurat nå er maskina mi litt "smårar", siden den henger seg totalt opp når jeg trykker på linker, så jeg får ikke sett videoen.

Dessuten vet jeg ikke om jeg gidder å laste ned trialen...

Hvor mye plass tar den? (trialen, altså)

Skrevet
[iC' date=02/01/2005 : 15:40] Fane altså! Nå tror jeg at jeg går på, og kjøper Planetside! (De selger det til 100 spenn her på det lokale kjøpesenteret).

Akkurat nå er maskina mi litt "smårar", siden den henger seg totalt opp når jeg trykker på linker, så jeg får ikke sett videoen.

1,6 gb

Skrevet
[iC,02/01/2005 : 15:40] Fane altså! Nå tror jeg at jeg går på, og kjøper Planetside! (De selger det til 100 spenn her på det lokale kjøpesenteret).

1,6 gb

:ohmy:

Nei, faen! Da kjøper jeg det heller.

Skrevet

Forskjellen mellom PS og Tribes er jo rett og slett størrelsen på ting. Blir noe helt annet når det er flere hundre som slåss om en base. Du kan ta de fleste scenarioer du har sett i krigsfilmer og du vil finne lignende situasjoner i Planetside. Luftinvasjoner, små spec ops missions, store panzer slag osv.

Siste liten resecures av baser, "Alamo" base defense etc..

Prøv selv, koster jo ikke noe for trial'en, og da slipper dere å ta mitt ord for at det er bra. :)

-ZB

Skrevet

Det er en såkalt "Virtual Training" inne i spillet. Bare spør i chat'en (skriv "/b can someone tell me where the VR training is?") så er det sikkert noen som viser deg det hvis du ikke finner det. Hvis du har spilt et FPS spill før så burde det gå greit.

Husk å bruke hvit ammo (AI) mot infantry. Er en del som bruker gul (Armor-piercing) ammo, men det er kun effektivt mot biler og "MAX units" (større infantry maskiner).

Ellers finner du mye info på www.planetside.com og www.planetside-universe.com

Skrevet

ikke trykk "Training" i launchpad vinduet. Den har det alltid vært problemer med. Bare trykk "Play" og finn Virtual Training inne i spillet. Er også bare å spørre folk. De fleste vet at det er mange nye folk så det vil alltid være noen som vil svare på spørsmål.

Skrevet

Ah.. husker da jeg spilte dette aktivt, en av de siste gangene hadde et helt kontinent blitt tatt over av de to motpartene, så laget mitt hadde ingen baser igjen. Så vi var i sanctuarien vår og samlet alle styrkene vi hadde, og stormet hele faenskapen, en diger invasjonsstyrke overasket de stakkars rottene som hadde tatt basene våre ^^

Skrevet (endret)

Hvordan er ekspansjonene til dette spillet da? Core combat eller hva det heter?

Gjerne fortell litt mer om spillet, spesielt om hvordan de andre spillerne er (sikkert ikke tolerante ovenfor noobs..). Masse klasser å velge? Utstyr? Ser det er med kjøretøy, det kan jo være gøyt. Tror jeg også leste noe om å være "kommandør" på en slagmark. Ser tøft ut.

Edit: Ajabaja... launchpaden skal visst bruke 2 timer på update. :ermm:

Endret av VinterUlv
Skrevet

Ekspansjonspakken Core Combat gir tilgang til "Caves", altså huler som har en ganske så annerledes spillestil en slagmarkene på overflaten. Siden Core Combat er så og si bare infanteri vs infanteri er det ganske så godt egnet for outfits (claner) som er godt organisert og klarer og holde sammen.

Core Combat koster heller ikke stort lengre, men er ikke nødvendigvis noe must hvis du bare skal teste spillet. Det gir tilgang til noen nye våpen og kjøretøy, men du klarer deg helt fint uten disse (jeg bruker de så og si aldri selv).

Når det gjelder andre spillere så er de stort sett ganske så tolerante. P.g.a. den månedlige avgiften så slipper du unna "1337 kidsa" som dukker opp i Counter-Strike osv. Stort sett kan du gjøre en "Looking for Squad" i broadcast chat ved hjemmecontinentet ditt og noen vil la deg følge dem.

Dette bringer oss inn på kommandør-delen. Hvis du leder såkalte "Squads" (opptil 10 mann i en gruppe) eller Platoons (opptil 3 squads i samme platoon (altså 30 mann)), så får du Command Experience Points når du greier å ta en base fra fienden. Etterhvert som du får mer experience jo høyere opp i rank går du.

Command Rank 0 er utgangspunktet.

Command Rank 1 - du kan sette waypoints på kartet slik at alle i squaden/platoonen kan se hva som er målet.

Command Rank 2 - du kan bruke "Reveal Friendlies" slik at du ser hvor andre måtte befinne seg.

Command Rank 3 - Du kan bruke "Reveal Enemies" (som gir deg en indikasjon på antall fiender i det nærliggende området på kartet). Du får også "EMP Blast" som er en grei måte å bli kvitt miner o.l. i et område.

Command Rank 4 - Øker effekten av tidligere CR ting. Du får også et "Orbital Strike" som fungerer på sett og hvis som "Ion Cannon" fra Command & Conquer. Du plasserer et waypoint på kartet, trykker "Launch Orbital Strike" og etter 10 sec kommer det. Det tar derimot 3 timer før du kan bruke det på nytt. Så det er noe man sparer til man virkelig trenger det.

Command Rank 5 - Du kan sende "Global" og "Continent" meldinger. Slik at du kan koordinere troppene uavhengig av squads etc.

CR2+ har egne "command chats" hvor dere kan diskutere strategi etc. Kommandoen /sitrep sender melding til command chat'en ett hakk høyere enn deg. (CR2 kan sende /sitrep til CR3 osv).

Når det gjelder klasser osv. så fungerer det ved at man starter med ett visst antall "Certification points". Disse kan man bruke på å lære en hærskare forskjellige ting. (Alt fra medics, engineers, heavy assault, haug med kjøretøy/fly, til og med noen store Mech units.) Etterhvert som du får Battle Experience Points (gjennom alt fra å drepe fiender til å ta over territorum etc) så går du opp i Battle Rank. Høyeste er BR20 og du får 1 ekstra certification point for hver battle rank samt 1 ekstra implant ved BR6,BR12 og BR18. Dette er alle ting man skjønner etterhvert som man spiller. Det er ikke slik som i vanlige RPGs at en BR20 vil alltid vinne over en BR1. Det kommer stort sett ned til hvor gode man er til å sikte, skyte og bruke terrenget til din fordel + teamwork etc.

Spillet har mye forskjellig å by på, og du er ikke tvunget til å spille én form for klasse.

Selv er jeg BR20/CR5, har følgende certifications:

Medium Assault (Tilgang til en del vanlige rifler og hagler)

Anti-vehicle (Tilgang til bazookalignende våpen)

Advanced Medic (Kan heale meg selv, andre samt bringe døde folk tilbake. (Hele outfiten er adv. medics slik at så lenge en overlever så kan alle bringes tilbake. Tror vi er den eneste outfiten som opererer med det).

Combat Engineer (Kan reparere meg selv, kjøretøy og andres armor. Kan plassere ut spitfire turrets, miner, boomers (miner med detonator så du kan sprenge folk i luften når de løper over dem), motion sensor).

Assault Buggy (Gir tilgang til 3 forskjellige jeep-lignende kjappe kjøretøy).

Advanced Mobile Station (Gir tilgang til et kjøretøy som kan "deployes" slik at det blir et respawn point. Gir også tilgang til en teleporteringskjøretøysak hvis du har Core Combat).

Mitt oppsett er designet for å være fotsoldat/support.

Men er mange mange muligheter. Alt fra Infilatrator (tenk deg Predator sin "cloaking device"..ser ganske likt ut), til piloter til tankcommanders osv.

MoX (clanen min) pleier å bruke ett såkalt "Galaxy Dropship" som er et fly som kan frakte en god del folk. Når vi kommer over målet vårt trykker man Alt-G (hotdrop) slik at man hopper fra flyet og daler ned mot målet sitt som en fallskjermjeger. Når vi lander får en Hacker opp døren, vi sender inn MAX Unitsene (store tungt bevæpnede minimechs) og heavy assault etter dem igjen og fortsetter mot Control Console.

Jeg kunne lagt ut om dette i evigheter, men det er enklest å prøve selv.

Burde være noe for alle som liker FPS/strategi spill det her. Finn noen likesinnede online og spill det slik du vil.

Hvis dere lurer på noe mer, bare spør.

-ZB

Skrevet

Kjempe post ZB, tror du ikke glemte noen ting der.

Et tips til alle som skal prøve er å gå i VR (Viritual Reality) og prøve ALLE våpnene og kjøretøyene. Da får du Battle Experience Points for å "lære om spillet". Du får også BEP for å se på det utstyret med et planetside tegn,

Før du går ut i kamp kan du være Battle Rank 4 faktisk!

Legolas

Skrevet (endret)

Hvor mye koster dette i måneden da?

Så man kunne kjøpe det på direct2"etellerannet".com til 60kr.

Men når man har lastet ned spillet i forbindelse med trial, så trenger man vel bare betale pr mnd da og evt expansions?

Edit: Fant pris pr mnd. ( 13$ mnd).

Endret av blackninja
Skrevet

yep. du får første måneden gratis da. Blir billigere om du kjøper flere måneder om gangen da selvsagt. Standard MMO priser egentlig. Hvis man spiller EQ2 eller no så kan man skaffe seg sånn SOE All Access Pass så kan man spille begge deler.

-ZB

Skrevet

Vi faller vel ikke inn under EU, eller? :ermm:

Fra planetside's offisielle side:

"In addition to the fees described above, if you are a resident of an European Union country, you will also be charged a VAT tax equal to 17.5% of the applicable fee. "

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...