Gå til innhold

Counter Strike, Gaming Kit (Ideer om Headset?)


Anbefalte innlegg

Ang: Headset..

 

Sennheiser PC155 og PC150 er nøyaktig samme headset, med ett unntak. PC155 har innebygd lydkort. Skal du kjøpe PC150 er du nødt til å kjøpe et godt lydkort for høre optimalt hvor fienden er hen. Det samme gjelder vel Plantronics DSP 500 og .90 (som jeg ikke vet om er samme headset, men med USB forskjellen)

 

Jeg har lest flere gode tester av sennheiser headsettet, og endte selv opp med det. Jeg hadde da ikke hørt om Plantronics headsettet, og har heller ikke lest noen tester av det. Det har på papiret dypere bass enn Plantronics.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DSP-500 koster 1003kr. på komplett.no

Tror at jeg går for det jeg da.

 

Skal om ett par timer ned på PnP å bestille alle tinga! :w00t:

Gleder meg!

 

Skal gå å sjekke på komplett hva de seller PC155 for. Sist jeg sjekket så jeg ikke at PC155 var til salgs.

Lenke til kommentar

PC155 var ikke til slags på komplett.no. Bare PC150.

 

En ting jeg lurer på, på min data, har jeg bare to USB tilkoblinger.

Razer og DSP-500 kommer til å bruke disse to.

Rett under tilkoblingene,står det: 1 USB 2

Betyr dette at ene er USB 1.0 og den andre er 2.0, eller bare at det er USB tilkobling nr.1 og nr.2 ?

 

Hvis ene er USB 1.0, kan jeg bruke denne på Musen eller Headsettet?

Lenke til kommentar
Har sett litt rundt på komplett akkurat nå, og sett at for det første så har Razer fått dårlig kritikk av mange som har kjøpt den p.g.a for liten og lett osv. og at det blir ukomfortabelt å spille med den i mer enn 20 minutter!

90 gram?! Musen veger 90 gram?! Vist jeg spiller CS, og noen kommer ut rett foran meg, kommer jeg til å få en refleks i hånden slik at jeg hiver musen ut vinduet! 90 gram blir bare for lite...

MX-510 har fått mye bedre kritikk av dem som har kjøpt den, pluss at den er billigere...

DSP-500 derimot, hvist den er mye bedre enn Sennheiser PC 150 for dem som har dårlig lydkort, så kjøper jeg Planatronics` headset. Bare 400kr. forskjell der, ganske bra det igrunn med tanke på at man får ett lydkort.

 

Noe annet som sier imot Razer, er at den er utsolgt på komplett.no.

Spør du meg er lav vekt og størrelse på musen en stor fordel. Man kan reagere kjappere og får rett og slett bedre kontroll på musa. MX510 er en god del høyere og rundere en dimondback, noe som i mitt tilfelle hvertfall gjør den vanskligere å håndtere i spill. Men en ting man skal være klar over er at teflonføttene og den lave vekten til db gjør den til bambi på isen på f.eks. func. Har testet den både på func og q-pad og på q-paden har jeg overlegent best kontroll. Musa kan føles litt "rar" i starten, men etter et par dagers bruk er den den mest komfortable musa jeg noengang har prøvd. Og ja jeg spiller CS aktivt ;)

Lenke til kommentar

Jeg testet min DB i går, jeg har riktignok ikke erfaring med type bedre mus fra tidligere, men det var en utrolig deilig opplevelse.

 

Det var som om musa var hånda. Som en helt annen verden hehe. Markøren virket nesten som om du tar en laserpen og gjør det samme på en vegg, bare at mye bedre hehe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Heisann.

 

jag har hatt både Sennheiser og Plantronics, og jeg må si at Sennheiser er hakket bedre. Har hatt totalt tre headset fra Plantronics, og på alle tre har mic'en røket etter en tid. Kan hende det bare er jeg som har vært uheldig, men mitt nye Sennheiser-sett fungerer knirkefritt.

 

Hva gjelder musematter, så har jeg alltid vært fan av func... men ikke nå lenger. Kjøpte for en liten stund siden qpad med hyperglides til min mx510, og det fungerer enda bedre enn func. presisjon, følelse, glide, alt er enda bedre med denne kombinasjonen. Anbefales til dere som vil prøve noe nytt.

 

lykke til ihvertfall :)

Endret av bassen
Lenke til kommentar
plantronics func og razor kan bli interessant :)

Som jeg allerede har nevnt passer razer rimelig dårlig på func bl.a. pga teflonføttene. Det blir alt for glatt, og man får svært dårlig kontroll på musa. Derimot på Q-Pad (og muligens andre tøymatter) passer den utmerket.

Lenke til kommentar

OK jeg er en ivrig cs gamer selv. hvilken mus du skal kjøpe må du rett og slett finne ut selv.

 

Musmatte: func er en god musmatte. men personlig har jeg nettopp bytta fra func til Q-Pad Low Sense og er strålende fornøyd.

 

Headset: Sennheiser PC150 er rett og slett overlegent. Lyden, micen og prisen er rett og slett fantastisk. Det er sant at DSP-500 er veldig bra. men sennheiser pc150 er bedre på alt og prisen er også bedre..

 

PC155USB er bedre enn PC150 men prisen er høy!..

 

microplex for sennheiser..

 

Og det med at sennheiser sitter hardt rundt hode er bare i starten men etter litt bruk så former det seg perfekt til hodet ditt..

Endret av staf
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt Razer Magma nå! Spilt CS og er veldig happy :!: :D

Selv om det også går litt dårlig p.g.a det at jeg ikke har fått Q-Pad`en enda.

Så jeg bruker den gamle musematten, som er rett og slett dårlig. :p

Har heller ikke fått DSP-500 men har bestilt den. Skulle kjøpt Q-Pad lowsense da, men har rett og slett ikke plass på skrivebordet til den! Så det måtte bli midsense.

Tror uansett at jeg kan sette ned sensen mye, jeg har den på rundt 2 nå, med en musematte som er 22cm bred, mens Midsense er 30cm bred.

 

EDIT: Var noe som var lett å misforstå.

Endret av €THA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...