Gå til innhold

Counter Strike, Gaming Kit (Ideer om Headset?)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Penger skulle ikke være et stort problem da, har litt over 4000,- til disposisjon.

Hittil, så ser det ut som at alle er enige (neesten alle) om at Razor Diamondback er bedre enn MX-510...Det er bare det at jeg selv syntest MX-510 ser bedre ut, fordi den er litt stor, likte det med MX-310 også. Syntest at det gir bedre kontroll jeg. Og Razor Diamondback ser liten ut, er den det? Men uavhengig av hvor mye penger jeg har, vil jeg ikke bruke mer enn 1500-2000 kr.

Og det ser ut som at mesteparten av dere syntest Sennheiser (pc150? 155?) er best, og at fUnc ikke er så bra, men det er Razor eXactmat eller en Steelpad.

Magefølelsen sier at to Razor produkter (Diamondback og eXactmat) vil passe best ilag og funke bedre en en steelpad. Har ikke prøvd noen av de før, så det er en ren magefølelse. Så her er den listen jeg har fått hittil:

 

Mus: Flesteparten mener Razor Diamondback, noen mener MX-510

Musematte: Fra mest populæer til minst--> Razor eXactmat, fUnc, Qpad lowsense.

Headset: Sennheiser pc 150, 155?, Planatronics?

 

Hvis jeg skal velge mellom MX-510 og fUnc, eller Razor Diamondback og eXactmat, ville jeg valgt det billigste! Gjetter at det er MX-510 og fUnc?

Men hvis Razor duoen er mye bedre velger jeg dem, hvis det ikke hadde vør for at den ser liten ut, og at jeg liker store muser etter erfaring med MX-310.

 

Hva sier dere?

Jeg skjønner ikke hva du mener når du sier mx310 er stor. Greit mx500 og 510 er store, men mx310 tror jeg er ganske lik razer, nesten litt liten. Jeg synes ihvertfall de er ganske like, med tanke på høyde og bakpart. Grunnen til at jeg liker denne størelsen er fordi jeg "aimer" med fingrene og ikke håndleddet.

Når det gjelder musmatte kan jeg bare vurdere de jeg har prøvd. Av de nevnte i tråden er det kun func og qpad, og qpad slår func'en på det meste. Det som er dumt med qpad er kanten av matta er litt høy 4mm, og den mangler holder til musledningen. Ellers er den veldig slitesterk, fleksibe, stor og selvfølgelig veldig veldig glatt.

 

stigk

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å kjøpe selv følgende:

Mus: Logitech MX-510

Matte: Q-pad

Headsett: Beyerdynamics DT234

 

Har selv følgende:

Logitech Premium, du får lyd men ikke GOD lyd. Samt at de sitter eledig på hodet. (hvertfall mitt)

Sennheiser PC-150 som jeg byttet inn igjen. Dette fordi de satt alt for hardt på hodet, etter 30min. begynte det faktisk å bli ubehagelig. Dette er naturligvis veldig individuellt, Lyden i Sennheiser'en er meget god, så hvis det passer hodet ditt, kan jeg trygt anbefale dem.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en ting, er Plantronics DSP-500 gode å ha på hode?

Har ikke fått Q-Pad`en min enda heller, har bare fått Razer`en.

Regner med DSP-500 er bygd på ca samme måte som Audio-90 som jeg har. Audio-90 er i hvertfall svært komfortable, og man merker ikke at man har det på hodet selv etter flere timers bruk ;)

Lenke til kommentar

STORARTED TRÅD !

 

jeg har fått veldig mye nyttig informasjon ved å lese igjennom stort sett hele tråden uten å ha vært en del av den i det hele tatt. jeg har tilogmed foretatt et kjøp:

 

Mus : Logitech mx-510

Headset : Plantronic Audio-90

Matte : Q-pad Midsense

 

ser veldig fram til å få tinga, siden jeg er ivrig cs-gamer selv :thumbup:

 

men jeg kommer sansynligvis ikke til å fåå maks glede ut av de enda, fordi fingern er knekt :cry::hrm::mad:

 

takk for hjelpa :w00t:

Lenke til kommentar

Har fått alt nå, veeeeeeldig fornøyd. Midsense og RAzer er en god combo, stakkar CZ botter :p (Spiller CZ med botter p.g.a. at Adsl ikke er i hus før om ett par uker., steam og 56.6k modem passer dårlig ilag)

 

Ett lite problem med DSP-500 er att de av og til lager knitre lyder når jeg lytter til musikk. Hvordan få fjernet den lyden...?

Lenke til kommentar

Som bruker av alle 3, rangerer jeg de slik:

*Logitech MX510 - smelter i hånden, suveren presisjon

*MS IntelliExplorer 3.0 - på høyde med MX510 spillmessig, men mangler et par av knappene.

*Razer Diamondback - veldig hypet opp pga. sensoren, selve formen på musen er noe ubehagelig, litt for flat og lang. Programvaren som følger med for å sette opp knappene er utrolig rotete.

 

Musmatter:

 

*func 1030: Fantastisk følelse, vendbar m/2 forskjellige ruheter. Har nå tørket inn etter ca. 1 år, og begynner å bli ubrukelig og sliter mye på mouseskatez'ene.

*icemat: god presisjon, men bråkete, og belegget ble slitt ned etter ca. 1 år.

 

Kommer til å gå for et 3. alternativ når det gjelder musmatte neste gang.

Ser forresten at noen av de gamle elitegamerne sverger til eldre mus som MS Intelli Explorer 2.0 o.l., har sett spesielle butikker som selger fra restlagere av slikt "gammelt" utstyr.

Lenke til kommentar
Som bruker av alle 3, rangerer jeg de slik:

*Logitech MX510 - smelter i hånden, suveren presisjon

*MS IntelliExplorer 3.0 - på høyde med MX510 spillmessig, men mangler et par av knappene.

*Razer Diamondback - veldig hypet opp pga. sensoren, selve formen på musen er noe ubehagelig, litt for flat og lang. Programvaren som følger med for å sette opp knappene er utrolig rotete.

 

Musmatter:

 

*func 1030: Fantastisk følelse, vendbar m/2 forskjellige ruheter. Har nå tørket inn etter ca. 1 år, og begynner å bli ubrukelig og sliter mye på mouseskatez'ene.

*icemat: god presisjon, men bråkete, og belegget ble slitt ned etter ca. 1 år.

 

Kommer til å gå for et 3. alternativ når det gjelder musmatte neste gang.

Ser forresten at noen av de gamle elitegamerne sverger til eldre mus som MS Intelli Explorer 2.0 o.l., har sett spesielle butikker som selger fra restlagere av slikt "gammelt" utstyr.

Som de fleste andre ting er valg av mus subjektivt. For min del må jeg si at mine erfaringer er stikk motsatt av dine. MX510 er høy, bred og litt tung, noe som for min del gjør den mindre egnet til FPS-spill. Til windows bruk er den likevel glimrende. Razer musa er for meg perfekt ergonomisk utformet, og er en drøm å spille med. Den føltes kanskje litt rar i starten, men nå etter en måneds bruk har jeg ingenting å klage på. En annen ting er at man aldri mer trenger skatez siden dimondback allerede har teflonføtter.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har selv ms 3.0, men den er litt vanskelig å få tak i nå. Hvis jeg skulle anbefale deg noe så ville det vært

Mus: Ms 3.0 eller Ms 1.1 ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302894&cks=PRL ) eller som de andre anbefaler en Razer Diamondback

Musematte: Everglide DKT XXL, Qpad eller Steelpad S&S .... fUnc er heller dårlig matte, men synest den er for liten.

Hodetelefoner: Icemat Siberia

Lenke til kommentar
Penger skulle ikke være et stort problem da, har litt over 4000,- til disposisjon.

Hittil, så ser det ut som at alle er enige (neesten alle) om at Razor Diamondback er bedre enn MX-510...Det er bare det at jeg selv syntest MX-510 ser bedre ut, fordi den er litt stor, likte det med MX-310 også. Syntest at det gir bedre kontroll jeg. Og Razor Diamondback ser liten ut, er den det? Men uavhengig av hvor mye penger jeg har, vil jeg ikke bruke mer enn 1500-2000 kr.

Og det ser ut som at mesteparten av dere syntest Sennheiser (pc150? 155?) er best, og at fUnc ikke er så bra, men det er Razor eXactmat eller en Steelpad.

Magefølelsen sier at to Razor produkter (Diamondback og eXactmat) vil passe best ilag og funke bedre en en steelpad. Har ikke prøvd noen av de før, så det er en ren magefølelse. Så her er den listen jeg har fått hittil:

 

Mus: Flesteparten mener Razor Diamondback, noen mener MX-510

Musematte: Fra mest populæer til minst--> Razor eXactmat, fUnc, Qpad lowsense.

Headset: Sennheiser pc 150, 155?, Planatronics?

 

Hvis jeg skal velge mellom MX-510 og fUnc, eller Razor Diamondback og eXactmat, ville jeg valgt det billigste! Gjetter at det er MX-510 og fUnc?

Men hvis Razor duoen er mye bedre velger jeg dem, hvis det ikke hadde vør for at den ser liten ut, og at jeg liker store muser etter erfaring med MX-310.

 

Hva sier dere?

da kjøper du en intelli mouse og en icemat.

fins ikke bedre gaming utstyr..

har det selv,og vil tippe at det vil koste ca 7-800 kr

fint for deg som ikke har så mye penger :D

uansett hvilken mus du velger deg, så kjøp skates, gjør at musa holder seg mye lengre.. og hvis du går tom, så går det greit med vanelig tape også.. :D

Endret av mR_cRaZy
Lenke til kommentar

Hvorfor GIDDER du å bruke 4000kr på UTSTYR til ett SPILL??

 

Mitt forslag: Logitech Mx510, Vanlig stoff musematte (De er faktsik gode) og Koss Titanium Headset.

 

Koss headsettet er superfølsomt og gir sinnsykt bra lyd. De fungerer på samme måte som "Wallhack" ;)

 

Syns 4000kr på utstyr er ALT for mye..Mitt forslag er at du bruker maks 1300kr på det: Koss Headsett: ca. 750kr, Mx510 ca. 400kr, Stoff Musematte ca. 100 kr.

 

Edit:

Selv bruker jeg Logitech MX1000, Koss ur30 headsett og Funcmath til spilling og bildebehandling. Prisen på dette er tilsammen 1500 kr, men nå kjøte jeg det uten å tenke på spilling i det hele tatt.

Endret av Tored
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...