Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Hei, er ny i Asus-klubben her, men har lest litt. Fikk kortet før helga, og har brukt en del timer i helga med installasjon. Kjøpte meg en WD Raptor 74Gb som har skapt en hel del problemer. Men nå virker den som den skal, hehe. Bios 1004 final kjente den ikke igjen, sata-kontrollerne kunne vise navnet på den men ikke bruke den, og winxp-installasjonsprogrammet fant den men kunne ikke formatere den. Og F6 og ekstra drivere hjalp ikke :cry:

Men tilslutt aktiverte jeg alle sata-portene (ikke bare nr.1), og flyttet sata-kabelen fra port 1 til port 4. Da løsnet det, og jeg kunne bruke raid-oppsett for å sette opp raid0 på den ene disken :hmm:

Noen som har lignende erfaring? Kjørte en rask sisoft bench på disken, klarte 50Mb/s, trodde jeg skulle få mer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp satt opp mitt Asus A8N SLI Deluxe kort med disse rambrikkene:

Jeg trodde at de RAM-brikkene skulle kjøre på 2-2-2-5, men CPU-Z gir meg disse verdiene:

Er det jeg som ikke har peiling, eller er det noe galt?

Endret av iblis
Lenke til kommentar
Jeg har nettopp satt opp mitt Asus A8N SLI Deluxe kort med disse rambrikkene:

Jeg trodde at de RAM-brikkene skulle kjøre på 2-2-2-5, men CPU-Z gir meg disse verdiene:

Er det jeg som ikke har peiling, eller er det noe galt?

Linken til rammen funker ikke.

Gå inn i bios og sett verdiene til 2-2-2-5, og ikke auto, som de sannsynligvis står på.

Lenke til kommentar

Et par spørsmål:

1.: Burde denne tråden også omhandle ASUS A8N-SLI Deluxe rev2?

Regner med det går greit... -men en som muligens er litt tricky:

2.: Burde denne tråden omhandle A8N-SLI Premium?

Fint om dere gir litt inspill, om dere synes tråden har nok innhold, eller om dere synes det er helt greit, eller event om det er noen andre som vil skrive om den/de her inne...

asus_a8n-sli_premium_3.jpg

 

Sjekk ut: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=13864

Trådstarter

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar

Har ikke lest noe om de nye kortene jeg... har ASUS fikset på NB-kjøleren enda eller?

 

Begynner å bli temmelig irritert på lyden den lager nå, og den blir bare verre og verre (seriøst... etter bare litt over en måned, latterlige greier altså). Skal somle meg til å nappe den av her en dag, peise på en skikkelig passiv kjøler.

 

Noen som har noen anbefalinger når det gjelder passive kjølere til NB? Zalman?

 

Jeg har forresten knall gjennomstrømning i kabinettet fra før av, så det blir garantert ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Har ikke lest noe om de nye kortene jeg... har ASUS fikset på NB-kjøleren enda eller?

 

Begynner å bli temmelig irritert på lyden den lager nå, og den blir bare verre og verre (seriøst... etter bare litt over en måned, latterlige greier altså). Skal somle meg til å nappe den av her en dag, peise på en skikkelig passiv kjøler.

 

Noen som har noen anbefalinger når det gjelder passive kjølere til NB? Zalman?

 

Jeg har forresten knall gjennomstrømning i kabinettet fra før av, så det blir garantert ikke noe problem.

Du får se litt innom denne tråden:

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...6965&st=160&hl=

Zalman kjøleren skal nok funke bra den, med litt gjenom strømning...

Lenke til kommentar

Zalman kjølern fungerer veldig bra, man trenger heller ikke noe serlig luftgjennomstrømning, hvis man trenger noe i det hele tatt. jeg har en 120mm vifte på 700-800 rpm og chipsettet ligger mellom 30 og 40 grader. Viften står heller ikke direkte mot chipsett.

Lenke til kommentar
Denne tråden handler jo allerede om både Deluxe og non-Deluxe. Ser ikke hvorfor vi ikke skal ta med rev.2 og Premium også. Det er tross alt den store A8N SLI tråden, og de kortene er jo vitterlig A8N SLI. :yes:

Enig. Men hva med å merke poster/partier med uthevet hvilke modeller det gjelder for. F.eks slik (ps, takker til JimRamse for link til BIOS'en, se forrige side).

 

A8N Sli Deluxe

"Ny" Beta Bios sluppet 1005.005

Lenke til kommentar
Zalman kjølern fungerer veldig bra..... (resten slettet)

Har ett Lian Li 61-USB kabinett som har 2stk 80mm vifte (med tre nivåer på viftene) foran hard diskene nede i front. Samt 80mm vifte i taket og bak som blåser ut. Har en 3500+ Winnie samt ASUS X800XT skjermkort.

 

Sitter å vurderer Thermaltake Bigwater TT settet (som jeg får billig av en kompis som handlet 2stk på tilbud før jul). Sammen med Thermaltake GPU blokka og en passiv Zalman til chipsettet. Hvordan tror dere at dette vil fungere, eller vil pumpa og slikt tale en Chipsett blokk også?

 

Jeg håper da bare å kun kjøre viftene i front på laveste (evt medium nivå) innstilling, da høres de nesten ikke, samt viften i mitt Enermax Coolergiant 600W (som også nesten ike høres. Samt 1200vifta til radiatoren. Tror jeg vil da eliminere bort det meste av viftestøy, eller hva tror dere?

 

Tar gjerne imot tips etc til anbefalt vannkjølings oppsett. Send gjerne PM med info. Merk at jeg kommer ikke til å ekstrem overklokke, kommer nok til å overklokke litt i fremtiden, men ikke noe ekstreme greier. Tenker mest på å få ned støyen på systemet.

 

Takker for innspill på forhånd. :D

Lenke til kommentar
Trenger kanskje ikke å vannkjøle chipsettet, det kan da umulig bli SÅ varmt :p

Før du hiver deg på BW, bør du lese litt i BW tråden, virker som det er mange blokker som sprekker og pumper som dør...

Auda, ikke bra med døde pumper eller sprekte blokker. Har hatt BW tråden oppe i 14 dager nå tror jeg og har rukket å lese 1 side. ;) hehe Har hatt litt vel mye å gjøre i det siste og "prioritert" "feil" tråder her og andre steder. Men skal leses igjennom før det anskaffes helt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...