Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nettopp vært hos en kamerat som har fått A8N-SLI Deluxe og vi har overklokket litt.. en 3200+ @ 2.5GHz med vanlig luftkjøling.. Synes jeg leste på forumet at A8N-SLI/BIOS støtter "bare" opp til 1.6V.. men det meste vi kunne velge var 1.55V eller Auto... dette med 1004 bios.. Er 1.55V mest nå?

Lenke til kommentar

Hei

 

1,55 Volt har vært det høyeste man kan velge i alle bioser på dette hovedkortet, dessverre, skulle vært høyere....

Mener å huske at de hos ASUS har fjernet muligheten for høyere volt pga. at de mener at ''winny'' cpu-ene ikke tåler mer. :(

 

 

Etter at jeg oppdaterte biosen kan jeg ha lavere volt på cpu'en enn det jeg hadde før :w00t:

Ligger nå på 2500MHz @ 1,5Volt

Kan ikke gå høyere fordi cpu'en blir så varm av mine to 6800GT skjermkort, all den varme luften må gå forbi cpu-vifta og ut bak/på toppen av kabbiset.

Lenke til kommentar

Ok. Et litt OT mens vi er inne på spenningen på winnie.. hva er default spenning? Kan aldri tro det er 1.55V? Etter at jeg og kameraten min hadde jalla med noen nvidia driver/app så viste nvidia monitor at CPUen fikk 1.55V uten at vi hadde gjort noe (da stod den på auto i bios)...

 

I dag får jeg min AMD64 også.. skal bli jillt.. eneste som mangler nå er vannkjølingen.. 18.mars :ermm:

Lenke til kommentar
Går det an i motta 2 defekte ASUS A8N-Sli Deluxe på rad?

Ha det går ann selvsagt :cry: Skal da være skikkelig uheldig Mottok selv 2 defekt socket A hovedkort i sin tid når disse var nytt (går ikke inn på hvilket merke osv her og nå)

og motta 2 defakte på rad er og være uheldig ass

Nå sender jeg inn maskinen på nytt for å få et tredje. Det burde da være større sjanse for å bli truffet av lynet, enn at det OGSÅ er defekt. :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp satt opp mitt nyinnkjøpte a8nsli kort og alt fungerer greit. Har ikke lagt inn xp enda. Lurer på hvordan jeg går frem for å oppdatere BIOS uten floppy, og kan jeg bruke bios for deluxe utgaven?

 

Er det greiest å gjøre dette i windows med medfølgende programvare på driver cd'n eller er det en annen mulighet uten floppy.

 

Setter pris på svar!

Lenke til kommentar
Er det noen her som kjører (eller har testet ut) 4 minnebrikker i dual channel på dette hovedkortet? I så fall, hva slags minne er det, og hva slags timings bruker du? (klarer du timings som rammen skal klare eller må du sette ned?)

Jeg kjører med 2Gb i dual

Har 2xCorsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300699

 

 

kjører på 200 (2.2.2.5)

Har enda ikke prøvd å overklokke noe som helst

 

 

 

Mvh

Rolf

Splendid.

 

Da vet jeg det ikke er umulig i alle fall.

Lenke til kommentar
Hadde ikke floppy jeg heller, brukte Asus Update som fulgte med CDen og det fungerte helt greit  :)

Takk for svar! Skal teste det i kveld.

 

Kan noen svare meg om jeg kan benytte nyeste bios versjon til deluxe utgaven, selv om jeg bare har den uten (A8N-SLI)?

Tror dessverre ikke det...

 

PS Det går an å boote fra den cden som følger med, det ligger også flash i rooten på den, så dan kan være grei å bruke for å oppdatere bios.

Lenke til kommentar
Hadde ikke floppy jeg heller, brukte Asus Update som fulgte med CDen og det fungerte helt greit  :)

Takk for svar! Skal teste det i kveld.

 

Kan noen svare meg om jeg kan benytte nyeste bios versjon til deluxe utgaven, selv om jeg bare har den uten (A8N-SLI)?

Det er forskjellige BIOS'e til A8N SLi og A8N SLi Deluxe. Man kan dermed ikke bruke Deluxe BIOS på non-Deluxe kort og omvendt. Jeg ville i allefall ikke tørt å prøve, for om det gikk om hverandre så ville nok ASUS ha lagt ut link til samme filen på begge versjonen på sine download sider.

 

[EDIT] Kong Basse var kjappere på avtrekkeren enn meg gitt..... "legger seg ned litt og later som han dør en cowboy-duell død". ;) hehe

Endret av Zimon
Lenke til kommentar
Ok. Et litt OT mens vi er inne på spenningen på winnie.. hva er default spenning? Kan aldri tro det er 1.55V? Etter at jeg og kameraten min hadde jalla med noen nvidia driver/app så viste nvidia monitor at CPUen fikk 1.55V uten at vi hadde gjort noe (da stod den på auto i bios)...

 

I dag får jeg min AMD64 også.. skal bli jillt.. eneste som mangler nå er vannkjølingen.. 18.mars :ermm:

Default spenning på 3000+ er 1,4Volt....

De andre cpu'ene vet jeg ikke, er sikkert ikke så høyt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...