Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Klokker virkelig Asus A8N-SLi Deluxe like "dårlig" (det er flere som når 300 MHz HTT) som det i Anandtech's SLi-roundup?

dette kortet klokker veldig bra...men sliter med høy hastighet på minnet med 1T...klokker selv fint til 280 med BOXED kjøling...kjører nå rundt 270 med minnet synkront (men med 2T)...det er flere som ligger rundt det samme eller høyere! :)

Problem solved! :thumbup:

 

(Anandtech klokket kun med 1T Command Rate)

Lenke til kommentar

Har nå testet 1005.005 beta biosen. Får ikke mer enn 1.55v på CPU der. Noen som husker hvor langt tilbake jeg må for å få skikkelig volt på CPU'en? (hvilken bios jeg må ha altså) Kan ikke flashe eldre bioser med AsusUpdate, så jeg får ta med meg en floppy hjem fra jobb imorgen å flashe tilbake. Har de fleste biosene liggende, så det er bare å lete :)

 

1t problemet med høye ramhastigheter er der fremdeles :(

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Zalman kjølern fungerer veldig bra..... (resten slettet)

Sitter å vurderer Thermaltake Bigwater TT settet

Jeg har TT bigwater, men kun på cpu, og det er så å si lydløst, går nok greit å putte det på skjermkortet også. En annen ting: Det er utrolig mange som har bigwater, så alle trenger ikke være uheldig med bigwater.

 

Vanlig: bigwater viften på lydløs, cpu på standard (2,0) idle/max = 34/38 grader

Testing: bigwater viften på lydløs, cpu på 2,4 vcore 1,5V idle/max = 40/50 grader

 

Hvis viften går på max går tempen ned ca 2 grader, så det er bare å skru den ned...

Lenke til kommentar
Et par spørsmål:

1.: Burde denne tråden også omhandle ASUS A8N-SLI Deluxe rev2?

Regner med det går greit... -men en som muligens er litt tricky:

2.: Burde denne tråden omhandle A8N-SLI Premium?

Fint om dere gir litt inspill, om dere synes tråden har nok innhold, eller om dere synes det er helt greit, eller event om det er noen andre som vil skrive om den/de her inne...

asus_a8n-sli_premium_3.jpg

 

Sjekk ut: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=13864

Trådstarter

Hva om det kommer ASUS A8N-Ultra, skal det også skrives om?

Lenke til kommentar

Har vært innom MSI også ja. Ikke lett å bestemme seg :blush: Uansett, grunnen til at jeg byttet til Asus igjen er fordi jeg ville teste SLI. Asus har større mellomrom mellom kortene. Føler de får bedre kjøling da. Dessuten så hadde jeg ikke den beste erfaringen med MSI SLI kortet. Fikk veldig dårlig OC med det, (ja jeg vet HW fikk bra OC med det) MSI K8N Neo4 derimot var veldig bra, men da bare plass til ett skjermkort. Nå blir det bare å se hvor lenge jeg holder ut med Asus kortet før jeg er lei igjen da. Skal tilstå at jeg er veldig fornøyd med det utenom problemene med høy minnehastighet med 1t. Hvis de noensinne får fikset dette så vil jeg si kortet er tett på perfekt, ihvertfall til mitt bruk.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...