Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde ikke floppy jeg heller, brukte Asus Update som fulgte med CDen og det fungerte helt greit  :)

Takk for svar! Skal teste det i kveld.

 

Kan noen svare meg om jeg kan benytte nyeste bios versjon til deluxe utgaven, selv om jeg bare har den uten (A8N-SLI)?

Tror dessverre ikke det...

 

PS Det går an å boote fra den cden som følger med, det ligger også flash i rooten på den, så dan kan være grei å bruke for å oppdatere bios.

Takk for svar Kong Basse og Zimon. Da kjører jeg cd'n og tar det derfra. Mulig jeg henter ned en oppdatering hvis det finnes på asus sine sider.

Lenke til kommentar
yes.. i dag ble jeg den lykkelige eier av et A8N SLI-Delux.

 

men når jeg åpnet pakken så fant jeg en merkverdig liten sak som jeg lurer på hva er til (bilde er lagt ved under, beklager med bilde er tatt med webcam). det er en eller annenslags pci slott.

Lurer selv på hva dette er da den egentlig ikke trengtes for meg iallefall

Lenke til kommentar
PioUs-JiN: Den sørger for at ''SLI-broen'' til skjermkortene sitter godt, men den er strengt tatt ikke nødvendig, min sitter som støpt uten as we speak.

ah takker... men har også hørt noen rykter om at chipsett vifta bråker en del... (har ikke fått satt opp pc'n pga kabinett, psu og skjermkort ikke har ankommet.)

Noen som kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar
ah takker... men har også hørt noen rykter om at chipsett vifta bråker en del... (har ikke fått satt opp pc'n pga kabinett, psu og skjermkort ikke har ankommet.)

Noen som kan bekrefte dette?

Den bråker en god del ja, men dette lar seg lett løse ved å koble vifta til en hvilken som helst viftestyring. Man kan også bytte selve chipsett-vifta med en passiv kjøler.

Endret av apwr
Lenke til kommentar

Nå er jeg nettopp ferdig med å sette sammen en A8N SLI-deluxe for en kompis. Sammen med en winnie-3500+, 2 x XFX 6800 GT , 520 W OCZ og 73 GB Raptor.

 

Null problem, oppdatert BIOS 1004 og XP install, gud bedre for en maskin, nå virka min MSI K8N neo2 plat. litt puslete, mon om jeg ikke logger meg på netshop og bestiller meg et A8N dl eller et DFI SLI sjøl, bare så synd at jeg da må kjøpe meg et nytt PCIe-grafikkort også.

Men det frister, særlig siden jeg ikke støtte på noen som helst problem under bygginga.

 

Prima kort!! :thumbup: Jeg installerte Forceware 67.66, er det bra driver, eller?

Lenke til kommentar

Oppdaterte biosen til beta versjon 1002-003 på mitt A8N-SLI hk, og nå får jeg ikke startet opp biosen! Etter en stund starter imidlertid xp opp.

 

Prøvde å benytte Asus Update for å reverese tilbake til versjon 1001 - det gikk ikke. Jeg har ikke floppy, så jeg lurer på om det finnes en annen mulighet for å gå tilbake til en gamlere bios versjon.

 

Setter pris på svar!

Endret av geriljajoe
Lenke til kommentar
Sett inn Support CD'en til hovedkortet som fulgte med og gjennopprett BIOS til versjon 1001-0016 (eller no slikt). Har selv foretatt en slik gjennoppretting for å teste det ut. :) Så kan du oppgradere BIOS til 1004 som er nylig lansert via ASUSupdate.

Takk for svar. Jeg har ikke Deluxe versjonen. Jeg tviler på at jeg får bootet fra cd, er det da mulig å gjennopprette fra support cd i windows? Vært fint om du kunne fortelle meg fremgangsmåte da jeg ikke ønsker å gjøre feil!

 

Som fortalt har jeg prøvd å gjennopprette med asus update, med den godtok ikke å gjennopprette til versjon 1001.

 

Edit: Skal forsøke å boote fra support cd når jeg kommer hjem. Problemet mitt er at skjermen er helt svart (ikke noe logo eller trykk delete for å boote kommer opp), og etter stund starter windows opp...

Endret av geriljajoe
Lenke til kommentar

Jeg hadde et spørsmål for en side eller to siden om max spenning var 1.55V. Jeg fikk mitt A8N-SLI Deluxe i går og jeg kan på det velge 1.65V. Nå er dette før jeg har oppgradert BIOS eller noe (fikk heller ikke med meg hvilken versjon av BIOS som er installert i første omgang..). Har Asus redusert "utvalget" av spenning i senere BIOSer?

Lenke til kommentar

geriljajoe: i options i Asus Update må du krysse av: ''Bios Downgradable'', da kan du flashe til tidligere bioser.

 

Joffer: Hva slags cpu har du? Jeg husker ikke hvordan det var i den aller første biosen, men i alle de andre biosene (med winny cpu) er spenningen satt til max 1,55Volt. Men jeg tror at hvis du har en cpu med annen kjerne enn ''winny'' så kan du velge høyere spenning....

 

 

[EDIT] 300 inlegg :w00t:

Endret av morgus
Lenke til kommentar
geriljajoe: i options i Asus Update må du krysse av: ''Bios Downgradable'', da kan du flashe til tidligere bioser.

 

Joffer: Hva slags cpu har du? Jeg husker ikke hvordan det var i den aller første biosen, men i alle de andre biosene (med winny cpu) er spenningen satt til max 1,55Volt. Men jeg tror at hvis du har en cpu med annen kjerne enn ''winny'' så kan du velge høyere spenning....

 

 

[EDIT] 300 inlegg :w00t:

AMD64 3200+ winnie

Lenke til kommentar

Joffer: hmmm, da har vel antageligvis Asus ombestemt seg i nyere bios og satt max spenning ned da :hmm: Litt dumt egentlig, kunne kommet langt med 1,65Volt og litt bra kjøling. Jeg har hvertfall max 1,55Volt med en 3000+ Prøv å oppgrader biosen, får ikke klokket langt med den uansett, jeg kom til max 240HTT.

 

geriljajoe: Takk for det, bare hyggelig å hjelpe :thumbup:

Lenke til kommentar
Joffer: hmmm, da har vel antageligvis Asus ombestemt seg i nyere bios og satt max spenning ned da :hmm: Litt dumt egentlig, kunne kommet langt med 1,65Volt og litt bra kjøling. Jeg har hvertfall max 1,55Volt med en 3000+ Prøv å oppgrader biosen, får ikke klokket langt med den uansett, jeg kom til max 240HTT.

Morgus - har du husket å sette ned minnehastigheten? Om den står på DDR400 så kjører minne da på 240MHz istedet for 200 siden du har overklokket til 240 buss...

 

At det står DDR400 er jo litt missvisende når du overklokker.. DDR333 vil si 5/6 hastighet, altså om du klokker til 240 så blir minnehastigheten 240*5/6=200=reell DDR400

 

 

Skal oppgradere bios til siste og undersøke.. må bare også huske å lagre en backup av den gamle :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...