Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han påstår at han valgte Deluxekortet hos komplett fordi det sto at  busshastigheten var på 2000MHz mot Premium sitt 1000MHz. Tipper det var en skriveleif hos komplett da..

6094091[/snapback]

 

 

Høres ut som en type - o det der ja...

 

Fant man noen gang ut hvordan løse konflikt mellom asus update og creative x-fi lydkort? Virker som mange har det problemet.

 

Så den nadre tråden men den ble jo nærmest avsluttet av trådstarter med en gang.

Lenke til kommentar
Er det mulig med en bios update som gjør att du kan gi mer volt til cpu på premium ?

6113084[/snapback]

 

Nei.Det er bare de eldre prossessorene som f.eks Winchester som får opptil 1.65v spenning.Asus nekter vel å gi ut en slik bios fordi de mener at 1.55v er max forsvarlig :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg har lett mye etter svar på det med konflikten med X-Fi kortet, og jeg finner ingen løsning på det.....

 

Det er i og for seg ikke ett så stort problem, men det er vanvittig irriterende å vite at det ikke virker.

 

Det er merkelig at ikke Creative kommer ut med en løsning, for problemet begynner jo å bli virkelig gammelt. Har hørt noe snakk om at Asus og Creative er ueninge om hvor problemet ligger, og at det er defor det ikke er kommet noen løsning på det.

Lenke til kommentar
lucky666 Postet i går, 12:00

Nei.Det er bare de eldre prossessorene som f.eks Winchester som får opptil 1.65v spenning.Asus nekter vel å gi ut en slik bios fordi de mener at 1.55v er max forsvarlig

Stemmer det lucky, er rett og slett en "fiks" de kom med som begrenser fordi A64 ikke tåler mer enn 1,55V :roll:

Egentlig syns jeg det er litt rart at de ikke har en "på eget ansvar bios" eller noe som gjør det mulig med litt mer spenning, de bruker jo tid og krefter på å gjøre kortene overklokkbare på andre måter.

Den første cpu jeg hadde på mitt Deluxe var en 3500+ Clawhammer, og den fikk jeg opp i 2,98Ghz @1,65V. Strømforbruket på den er da ganske vesentlig mye høyere enn dagens A64/Opteron singlecore. Så jeg er overbevist om at strømforsyningen er mer enn god nok til å klare dette hvis de hadde villet hjelpe oss...

 

Til dere med Asus update og Creative problemer, jeg kjenner ikke til det av egen erfaring, men kunne det ikke vært en mulighet og bare disable Creative i enhetsbehandlig før update?

Lenke til kommentar
Tetanus Postet i går, 21:14

  Jeg har lett mye etter svar på det med konflikten med X-Fi kortet, og jeg finner ingen løsning på det.....

 

Det er i og for seg ikke ett så stort problem, men det er vanvittig irriterende å vite at det ikke virker.

 

Det er merkelig at ikke Creative kommer ut med en løsning, for problemet begynner jo å bli virkelig gammelt. Har hørt noe snakk om at Asus og Creative er ueninge om hvor problemet ligger, og at det er defor det ikke er kommet noen løsning på det.

 

Det var skummelt. Skulle kjøpe det sist helg. Funker det ikke på a8n korta altså? Noen som veit åssen man løser problemet? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg forsøkte å løse problemet med ASUS update i forbindelse med en formatering, hvor jeg ikke satt inn X-Fi-kortet før ASUS update var installert, og da gikk det bra, men så fort kortet var inne igjen, og man forsøker å kjøre programmet, så kommer meldingen tilbake. Ble manuell BIOS oppdatering likevel gitt....

Lenke til kommentar

Jeg har premium utgaven av A8N og billigste versjon av x-fi kortet. Jeg hadde ingen utfordringer med å få dette til å funke. Har riktignok ikke gjort en clean install etter at jeg satte inn lydkortet. Kanskje jeg vil få problemer på et tidspunkt også? :hmm:

Endret av Thor-Egil
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har akkurat montert sammen maskinen med deler som vist her og det støyer noe forferdelig.

 

Jeg sliter med noe jeg ikke forstår. Det ser ut til at kjøleren på prosessor står på full speed hele tiden. Den går med ca. 3000rpm med en idel temp på ca. 30 grader. Har kjørt en stresstest i en halv time og temp kom opp i ca. 48 grader, men prosessorvifta går fortsatt på ca. 3000rpm. Er det noe galt jeg har gjort eller må jeg aktivere noe noen steder for å trappe ned hastigheta på vifta?

 

Har slått på Cool & Cuiet og det virker som det skal.

Har ikke koblet kabinettviftene med strøm fra hk pga feile kontakter, men har planer om det. Klarer hk og styre disse også? Har forstått det ut fra manualen.

 

Hjelp og tips mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har akkurat montert sammen maskinen med deler som vist her og det støyer noe forferdelig.

 

Jeg sliter med noe jeg ikke forstår. Det ser ut til at kjøleren på prosessor står på full speed hele tiden. Den går med ca. 3000rpm med en idel temp på ca. 30 grader. Har kjørt en stresstest i en halv time og temp kom opp i ca. 48 grader, men prosessorvifta går fortsatt på ca. 3000rpm. Er det noe galt jeg har gjort eller må jeg aktivere noe noen steder for å trappe ned hastigheta på vifta?

 

Har slått på Cool & Cuiet og det virker som det skal.

Har ikke koblet kabinettviftene med strøm fra hk pga feile kontakter, men har planer om det. Klarer hk og styre disse også? Har forstått det ut fra manualen.

 

Hjelp og tips mottas med stor takk.

6151742[/snapback]

 

Jeg har prosessor vifta koblet til cpu-fan koblingen på HK'et mitt og bruker Ai-Booster til å styre hastigheten med. Burde vel funke hos deg og?

Endret av janhaakon
Lenke til kommentar

Jeg har prosessor vifta koblet til cpu-fan koblingen på HK'et mitt og bruker Ai-Booster til å styre hastigheten med. Burde vel funke hos deg og?

6151935[/snapback]

 

Hei. Jeg har også koblet vifta til cpu-fan kontakten på HK, men har ikke installert AI-Booster. Er ikke dette et program for styring av SLI kortene, eller er jeg helt på bærtur nå?

Lenke til kommentar
I manualen til hket mitt (a8n sli premium) står det att det går og gi 1.65 volt til cpuen :) Hvorfr går ikke det da ?

6152739[/snapback]

 

Nettopp det du nevner her har Asus fått mye pepper for.Ganske villedende dette her,og det er faktisk noen som prøvd å levere inn igjen Premiumkortet og krevd å få det nye A8N 32 kortet eller penga tilbake.Det er en lang tråd om dette på forumet til Asus som omhandler dette.

 

Har du Venice eller nyere er det maks 1.55v :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg har prosessor vifta koblet til cpu-fan koblingen på HK'et mitt og bruker Ai-Booster til å styre hastigheten med. Burde vel funke hos deg og?

6151935[/snapback]

 

Hei. Jeg har også koblet vifta til cpu-fan kontakten på HK, men har ikke installert AI-Booster. Er ikke dette et program for styring av SLI kortene, eller er jeg helt på bærtur nå?

6152590[/snapback]

 

Ai-Booster er ett overklokkingsprogram (ganske udugelig) som følger med hovedkortet, men det er kjekt til å styre CPU-vifta med med sin q-fan funksjon. Styrer vifta mi fra 850rpm -1200rpm avhengig av tempen... Prøv den du og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...