Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Beklager, men jeg orker ikke å lese igjennom hele tråden.

Jeg lurer på hvordan jeg skal fjerne den gamle asusviften(nothbridge)

HAr fått tilsendt en zalman og skal derfor bytte...

 

Det er jo 2 "pinner" som står nede i hovedkortet, og jeg lurer på hvordan jeg skal hekte av disse slik at viften løsner. Dere som har skiftet den gamle viften skjønner vel hva jeg mener.

 

Jeg tør ikke å bruke makt og bryte den opp, og ber derfor om hjelp fra dere om hvordan jeg skal løsne den:)

6174725[/snapback]

 

jeg tok ut hovedkortet, men slet allikevel med å få løsnet vifta.

 

endte med at jeg brukte knipetang og klippte av de plastikk-mothakene på baksiden av kortet.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Beklager, men jeg orker ikke å lese igjennom hele tråden.

Jeg lurer på hvordan jeg skal fjerne den gamle asusviften(nothbridge)

HAr fått tilsendt en zalman og skal derfor bytte...

 

Det er jo 2 "pinner" som står nede i hovedkortet, og jeg lurer på hvordan jeg skal hekte av disse slik at viften løsner. Dere som har skiftet den gamle viften skjønner vel hva jeg mener.

 

Jeg tør ikke å bruke makt og bryte den opp, og ber derfor om hjelp fra dere om hvordan jeg skal løsne den:)

6174725[/snapback]

 

jeg tok ut hovedkortet, men slet allikevel med å få løsnet vifta.

 

endte med at jeg brukte knipetang og klippte av de plastikk-mothakene på baksiden av kortet.

 

:thumbup:

6176439[/snapback]

 

Nei og nei, som jeg hater sånne sinnsyke plastmothake-systemer, skjønner ikke hvorfor de ikke stopper med det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Beklager, men jeg orker ikke å lese igjennom hele tråden.

Jeg lurer på hvordan jeg skal fjerne den gamle asusviften(nothbridge)

HAr fått tilsendt en zalman og skal derfor bytte...

 

Det er jo 2 "pinner" som står nede i hovedkortet, og jeg lurer på hvordan jeg skal hekte av disse slik at viften løsner. Dere som har skiftet den gamle viften skjønner vel hva jeg mener.

 

Jeg tør ikke å bruke makt og bryte den opp, og ber derfor om hjelp fra dere om hvordan jeg skal løsne den:)

6174725[/snapback]

 

jeg tok ut hovedkortet, men slet allikevel med å få løsnet vifta.

 

endte med at jeg brukte knipetang og klippte av de plastikk-mothakene på baksiden av kortet.

 

:thumbup:

6176439[/snapback]

 

Nei og nei, som jeg hater sånne sinnsyke plastmothake-systemer, skjønner ikke hvorfor de ikke stopper med det.

 

AtW

6176483[/snapback]

 

Så sinnsykt enkelt og montere :p (Produsentene kan jo til og med la mennesker få gjøre den jobben.. :p)

Endret av Daffa
Lenke til kommentar
Jeg har et Deluxe-kort, og har nå lagt til min femte SATA-disk. Da må jeg bruke Silicon Image-kontrolleren, og jeg har ikke fått til noen annen måte å bruke disken på enn å lage RAID5 eller JBOD ut av denne ene disken.

 

Finnes det en måte å bare bruke Silicon Image-kontrolleren som en helt enkel SATA-kontroller, og ikke bruke RAID av noe slag?

 

Jeg får ikke opp disken i lokal diskbehandling når jeg ikke oppretter et RAID.

Hvilken banale lille ting er det jeg har oversett?

6171376[/snapback]

 

Jeg tillater meg å bumpe meg selv, har noen et svar?

Lenke til kommentar
QUOTE(Playmofetish @ 24/05-2006 : 21:14)

Jeg har et Deluxe-kort, og har nå lagt til min femte SATA-disk. Da må jeg bruke Silicon Image-kontrolleren, og jeg har ikke fått til noen annen måte å bruke disken på enn å lage RAID5 eller JBOD ut av denne ene disken.

 

Finnes det en måte å bare bruke Silicon Image-kontrolleren som en helt enkel SATA-kontroller, og ikke bruke RAID av noe slag?

 

Jeg får ikke opp disken i lokal diskbehandling når jeg ikke oppretter et RAID.

Hvilken banale lille ting er det jeg har oversett?

 

 

 

 

 

 

Jeg tillater meg å bumpe meg selv, har noen et svar?

Du må gjøre som du har gjort, sette opp et JBOD raid av den eller de diskene du skal kjøre på Silicon sata. Da vil alle diskene komme som en stor, og om du bare har en blir det i prinsippet som å kjøre single disk, bare litt mer tungvindt.

Den gamle SIL driten er ikke i stand til å kjøre single disker. Det er mulig at en ny firmware til Sil kunne gjort det mulig, da det i følge Asus er firmwarebegrensninger i kontrolleren som er årsaken, men jeg har aldri sett noe slik oppdatering jeg i alle fall.

Lenke til kommentar

Etter mye knot ved å prøve å få 3 ram-brikker til å fungere i dette hovedkortet, ga jeg opp og fikk meg enda ei brikke.

Å få to brikker til å kjøre i dual-channel mens ei i single tror jeg bare er å glemme.

 

Kjører nå 2x512mb og 2x1024mb -brikker.

 

3gb på 400mhz.

 

Så dere som lurer på det: Det går fint med 1, 2 og 4 brikker. Men ikke sats på 3...

 

:w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sorry for at jeg ikke leste gjennom hele tråden, det ble for mye å lese gjennom.

 

Har et problem med dette hovedkortet

Har en AMD Athlon 64 X2 3800+ CPU og OCZ 2048MB Dual Channel Minne

Hva skal jeg sette disse minne settingsene til, som 2-4-4-8 osv.

 

Det som er problemet er at pc'en plutselig bare resetter seg når jeg skal patche wow, før var problemet at pv'en frøys med en gang jeg starta opp wow. Så en pappa kjente skulle prøve å fikse dette, han fant ut at det var noen av instillingene i bios som var feil.

Så når han hadde fiksa det, og pc'en ikke stoppa opp eller resatte seg med en gang jeg starta wow kom dette nye problemet med at den stoppa opp mens den patcha wow.

 

Noen som har noe peiling på hva jeg kan gjøre for å fikse dette? Instillinger i bios osv. Det står på minnebrikkene at de skal være på 3-4-4-8, og etter han hadde fiksa på de sto det på 3-7-3-3 :S var også mange andre ting som hadde stått feil i bios som var retta på.

Endret av Sindreee
Lenke til kommentar

Hmm. Merkelige greier.. Asus Update har aldri virket på min maskin siden jeg har et X-Fi kort. Men etter at jeg installerte windows pånytt hin dagen så uten om tenke meg noe særlig om så installerte jeg også Asus Update og nettopp nå så kjørte jeg Asus Update og det krasjet ikke, Det virket faktisk helt fint..Ingen problemer.. Ligger ved screenshot der jeg har oppgradert Bios til 1205 til mitt Asus A8N32-SLI Deluxe hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...