Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Ai-Booster er ett overklokkingsprogram (ganske udugelig) som følger med hovedkortet, men det er kjekt til å styre CPU-vifta med med sin q-fan funksjon. Styrer vifta mi fra 850rpm -1200rpm avhengig av tempen... Prøv den du og.

6153001[/snapback]

 

Supert, skal prøve det. Styrer programmet også de andre viftene, Chasis 1 og Chipset?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå tilbake og inn i Jumperfree configurasjon

Bytt overklokkings modus til "Manuel"

Velg CPU Frequency "230"

PCI "33,33"

PCIe "100Mhz"

Vel CPU spenning til "1,45V"

Trykk F10 for å lagre

 

jeg kommer til cpu frequency men jeg finner ikke den unner

"pci 33,33"

 

prøvde uten og da kommer det bare en feilmeldding når jeg prøver og starte maskinen.

 

edit: nå fikk jeg til å slå på maskinen, men jeg hadde en ghz mindre prosessor :p istedenfor og gjøre ting bedre så ble prosessoren downclokka.

 

hva kan væra galt? fant fortsatt ikke den derre "pci 33,33"

 

edit igjen: fik det til. har klokkan litt nå

Endret av marius90
Lenke til kommentar
Ai-Booster er ett overklokkingsprogram (ganske udugelig) som følger med hovedkortet, men det er kjekt til å styre CPU-vifta med med sin q-fan funksjon. Styrer vifta mi fra 850rpm -1200rpm avhengig av tempen... Prøv den du og.

6153001[/snapback]

 

Supert, skal prøve det. Styrer programmet også de andre viftene, Chasis 1 og Chipset?

6153712[/snapback]

 

 

Don't know.... Premium kortet har jo passiv chipsetkjøler... og jeg har ingen kabinett vifter... men det er vel bare én måte å finne ut! ;)

Lenke til kommentar
ewikran Postet i dag, 00:38

Er det noe galt jeg har gjort eller må jeg aktivere noe noen steder for å trappe ned hastigheta på vifta?

 

Hvis du i power menyen i bios enabler Q-fan senkes hastigheten på viften, du får da også mulighet for å velge grenseverdier for hastighet/ temp på samme sted i bios.

Lenke til kommentar
I manualen til hket mitt (a8n sli premium) står det att det går og gi 1.65 volt til cpuen :) Hvorfr går ikke det da ?

6152739[/snapback]

 

Nettopp det du nevner her har Asus fått mye pepper for.Ganske villedende dette her,og det er faktisk noen som prøvd å levere inn igjen Premiumkortet og krevd å få det nye A8N 32 kortet eller penga tilbake.Det er en lang tråd om dette på forumet til Asus som omhandler dette.

 

Har du Venice eller nyere er det maks 1.55v :thumbdown:

6152876[/snapback]

 

Da skal jeg sende mail til dem og be dem sende meg bios eller A8N32. Er ganske sint nå :D

 

Noen som har fått bytta til A8N 32 ?

 

EDIT:Jeg ringer :) Større sjangs da :)

Endret av Skavhaug
Lenke til kommentar

Har A8N-deluxe.

 

Har hatt 2x 512mb Twinmos 3200 400mhz brikker i hovedkortet.

 

Nå har jeg kjøpt 1x 1gb brikke av samme type/merke.

 

Hvordan skal disse brikkene stå plassert?

 

Jeg har prøvd de aller fleste varianter. Nå har jeg 1gb brikken i B2 og de to andre på 512mb i A1 og B1. Da kom jeg opp i 1,5gb.

 

Skulle visst fasitsvaret på hvordan de skal stå, siden det ikke står i manualen.

 

ps: har testet brikkene hver for seg, og de fungerer individuellt!

 

Dette er de to 512mb brikkene:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=11355

 

Dette er 1024mb brikken:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=37901

 

 

På forhånd takk!

 

mvh

Lars Kristian

Endret av 6637Braindead
Lenke til kommentar
3 brikker kan og vil ofte skape problemer. det beste du kan gjøre er å selge de to på 512 og kjøpe en på 1gb til, så får du både 2gb ram og best mulig utnyttelse av det ut tap av noe slags ytelse.

6169629[/snapback]

 

kan jeg alternativt kjøpe en stk 1gb-brikke til uten at det fører til flere problemer?

Lenke til kommentar

Jeg har et Deluxe-kort, og har nå lagt til min femte SATA-disk. Da må jeg bruke Silicon Image-kontrolleren, og jeg har ikke fått til noen annen måte å bruke disken på enn å lage RAID5 eller JBOD ut av denne ene disken.

 

Finnes det en måte å bare bruke Silicon Image-kontrolleren som en helt enkel SATA-kontroller, og ikke bruke RAID av noe slag?

 

Jeg får ikke opp disken i lokal diskbehandling når jeg ikke oppretter et RAID.

Hvilken banale lille ting er det jeg har oversett?

Lenke til kommentar

Beklager, men jeg orker ikke å lese igjennom hele tråden.

Jeg lurer på hvordan jeg skal fjerne den gamle asusviften(nothbridge)

HAr fått tilsendt en zalman og skal derfor bytte...

 

Det er jo 2 "pinner" som står nede i hovedkortet, og jeg lurer på hvordan jeg skal hekte av disse slik at viften løsner. Dere som har skiftet den gamle viften skjønner vel hva jeg mener.

 

Jeg tør ikke å bruke makt og bryte den opp, og ber derfor om hjelp fra dere om hvordan jeg skal løsne den:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...