Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
pcp160 Skrevet: 21/09/2005 : 22:36 

 

Hei.

Det finnes egen driver til lydkort, og Marwell nettverkskortet, og også om du skal bruke SIL sata trenger du egen driver til den også.

Resten kommer av seg selv når du innstallerer NF4 Drivere.

Det er anbefalt å ha nyeste NF4 chipsetdriver på plass før du oppdaterer bios.

 

 

Du finner linker på forsiden av denne tråden.

 

takker :)

Lenke til kommentar
Karstein Skrevet 22/09/2005 : 13:24

takker

Bare hyggelig, og lykke til med det nye vidunderet.

 

På Asus download HER finner du også C`n`Q drivere, Asus update (for bios oppdatering) Probe, Ai Boost, og i grunn alt bortsett fra NF4 drivere kan med fordel hentes der. Du finner jo også alt på cd'n, men det er jo gjerne ikke nyeste versjoner da.

Men pass på at du velger rett kort, Premium, Deluxe og E har alle forskjellig bios.

Bruk fortrinnsvis de svarte sata kontaktene, og disable SIL kontrolleren (som defoult er på, og gjør boot unødvendig lang) Unntaket er selvsagt om du har mer enn 4 sata devicer.

Ellers er det vel ganske rett frem, og litt avhengig av forkunnskap er det også bra med info i manualen. Ellers får du spørre igjen om det er noe. :thumbup:

 

Vultur Gryphus Skrevet 22/09/2005 : 01:08

  Her kommer et veldig viktig og eksistensielt spørsmål! Vil det nye ASUS A8N32-SLI Deluxe kortet være å finne i denne tråden, eller vil det bli opprettet en helt ny tråd for det kortet? 

Ja det er vel opp til enhver om man ønsker å starte en egen tråd. Såvidt jeg kan se er det ikke annet enn pci-e sli båndbredden som er nytt på A8N32. Men det kan jo også der tenkes at de har gjort en del "skjulte" endringer og forbedringer, eller annet jeg har oversett.

Uansett, er det såpass mye som er likt, at det ikke etter mitt syn vil være noe galt i å legge det til i denne tråden. Når det gjelder alt annet enn akkurat sli båndbredde er det jo betydelig med erfaring og hjelp å få i denne tråden.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte mitt A8N SLI Delux som demo.

Jeg fikk KUN hovedkort, ingen cder eller disketer.

Trenger jeg disketen for Sata drivere for å instalere XP på raidet ?

 

Isåfall hvor finner jeg den. ?

 

Jo jeg trengte disketen.

 

skal boote på Sata Raid.

 

32-Bit

 

64-Bit

 

Ligger ei exe fil i mappa som heter Make disk :)

Endret av JonV
Lenke til kommentar

Har ikke orket og lese igjennom 140 sider så.. hvis dette har blitt spurt før, bare dra en liten quote eller no istedet for flaming ? ;)

 

Vurderer ASUS A8N-SLI Premium som kjøp, men lurer på noen ting, som ikke står i specs på hjemmesiden:

hvor mange volt leverer den til minneslots ?

støtter den 3200, eller eksisterer det uofisiell støtte for høyere ?

Og noe jeg er veeeldig usikker på: Hvis det er så at den f.eks. kjører 2.5V, vil den klare brikker som krever 2.6V eller høyere ?

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

premium kortet er et veldig bra kjøp

 

så vidt jeg vet så leverer det kortet opptil 3v på minnet.

 

og det der med at hovedkort bare støtter opptil pc3200 minne er lett å missforstå. du kan vel kjøre akkurat så raskt minne som du måtte ønske. mene om du får utnytta det maximalt kommer jo ann på hvor mye volt minnet trenger og hvor høyt cpuen klokker.

Lenke til kommentar
premium kortet er et veldig bra kjøp

 

så vidt jeg vet så leverer det kortet opptil 3v på minnet.

 

og det der med at hovedkort bare støtter opptil pc3200 minne er lett å missforstå. du kan vel kjøre akkurat så raskt minne som du måtte ønske. mene om du får utnytta det maximalt kommer jo ann på hvor mye volt minnet trenger og hvor høyt cpuen klokker.

ok, utrolig bra å høre.

 

Hørt negative ting om chipset though, at noen får problemer med overoppheting ved klokking, så tenkte på å kjøpe en bracketmonter 40mm vifte til og plassere over. Er dette et reèlt problem hvis du allerede har god luftstrøm ?

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
tror ikke det, mene om du går noen sider tilbake og ser etter et innlegg fra snekker'n, så ser du hvordan han laga en duct til heatpipen og dermed reduserte tempen med opptil 10 grader. eventuelt sende han en pm om du ikke finner innlegget hans, gudene skal vite at det er nok sider å bla i :p

Tror jeg for og være sikker går til innkjøp, og fikser en pettersmart-løsning så jeg får plassert den så og si rett over. :)

Lenke til kommentar

Til de av dere som kjører med premium kortet i SLI, IKKE oppdater til bios 1008 da denne gjør maskinen gal.

Bla får du ikke aktivert SLI men får beskjed om at det er en feil.

Fikk store problemer selv og svart skjerm,måtte ta ut det ene kortet for at maskinen skulle kjøre og så innstalere bios 1006 da fungerte alt perfekt igjen.

Lenke til kommentar

Har 2 merkelige problemer med mitt hovedkort A8N-sli Deluxe. Det kan hende at jeg får blå skjerm og står at den må skrus av for å ikke skade komponenetene. Ser mye tall osv. Tror det e noke med rammene(2stk:OCZ 3200 2-3-2-5 2gb).

 

Det andre er at jeg ikke får installert Asus update programmet fordi den sier at den ikke finner asus hovekortet.

 

ASUS a8n-sli Deluxe

OCZ 3200 2-3-2-5 2gb

AMD 4000+ San Diego

580w strømforsyner.

Lenke til kommentar
speeden på rammen din stemmer nok den, saken er at når du setter minnet til 266, så setter du det på en divider, du låser det ikke på 266mhz. derfor vil minnespeeden øke når du øker fsben.

Mange takk, Spirre :)

Var det jeg regnet med, ville bare være sikker.

Minnefrekvensen beholder altså forholdet til summen av HT og FSB slik 266 forholder seg til 400. Har forresten satt opp CAS#Latency til 2.5, (for øvrig 2 - 2- 5) og har nettopp testet 295 FSB. Skal prøve 300 nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...