Gå til innhold

Logitech med 1600 dpi?


Anbefalte innlegg

Logitech bør vurdere å skifte design på musene deres snart. Ikke at det er dårlig, men de har allerede 3 -4 mus med lik form.

Enig med deg her. Designet er etter min mening meget bra allerede, men noen små forbedringer kan man alltids gjøre.

 

Men hvor blir det av Microsofts motkandidat til MX510 og Razor Diamondback?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stinker litt fake, ja. Jeg stiller meg svært positiv til at Logitech prøver å "keep it up" med Razer, men jeg skjønner ikke helt hvorfor de absolutt skal bruke det samme designet om igjen, sett at disse bildene er ekte. Jeg liker designet på min MX500, men når de plutselig skal lage en ny supermus så burde de også gjøre den om utvendig.

 

Når det gjelder "gaming mus design"-kommentaren, så skjønner jeg ikke det helt; hva skal du med en 1600 dpi mus hvis du ikke skal spille? :roll:

 

Forresten så regner jeg med at det igjen kreves litt tweaking til for at den skal gi maks ytelse. Sa noen 'RaZiel'?

Lenke til kommentar
Jeg ser at man kan velge mellom 400, 800 og 1600 dpi på musa...

Hvem vil vel velge 400 dpi? Whats the point?

Hvor mange dpi har Razor musa forresten?

De som sitter med grov musematte (feks grove siden av funcen, 4d eller s&s pad og andre hardplast matter som er grove)

 

Merker det selv at razern er alt for nøyaktig med sine 1600dpi på grove siden av funcen, venter på driver med mulighet for å stille inn på 400dpi (som forhåpentligvis kommer)

Lenke til kommentar

Dpi står for dots per inch. Det vil si at hvis du har høyere dpi jo mer "doter" kan den lese. Ledmus funker veldig bra på grove underlag. De blir mer sensitive. Musen leser underlaget. Er det grovere leser den lett. Er det flat så kan den slite litt. Det er lettere for musen å lese når det er litt kontraster.

 

Sikkert noen som har merket hvis det er et hakk i bordet eller musematten at musen har hoppet litt.

 

Håper at den protypen får en forandring designmessig, begynner å bli sliten av min gamle MX 700. skulle gjerne hatt litt mer former.

 

 

gsn: En 1600 dpi mus vil nok bruke litt mer strøm, men det er nok mest for at det skal være lettere å bruke musen.

Endret av Zuluzion
Lenke til kommentar

Finnes det ingen på forumet som har litt penger til overs og har lyst på ny mus som kan kjøpe den på Ebay og lage en test?

 

OT: Er venstrehendt og bruker musen i høyrehånden. Hvorfor skal man absolutt bruke musen i venstrehånden selv om man er kjeivhendt? Det er jo det samme som at man skulle byttet side å ha girspaken på.

Lenke til kommentar

Har ikke så mye erfaring (eller har spilt ganske mange timer med diverse spill, fps som Duke Nukem, Doom, Wolfenstein hvis vi nevner de første. Har hatt to optiske mus) kan ikke forstå hva som er problemet med at musen er for nøyaktig. Skjønner at mus med veldig høy oppdatering (refresh rate) sammen med feil/manglende drivere kan være ett problem, spill ol. har ikke mulighet til lave nok "sense" verdier, men at oppløsningen skulle være til problem. Dette er vel heller ikke snakk om en helt ny og megakull bug i Steam som gjør at hvis man har en mus optisk mus med under 400dpi og som er koblet til PS2porten så man bare har 40Hz som Steam automatisk manipulerer til det dobbelte. Settning slutt. Her kommer bugen med den uperlave oppløsningen som gjør at man treffer automatisk i hode med AWP / AWM uten engang å sikte på en persjon? Eller var det bare 40% større sjangse for å treffe uten sikte? * Hva er det som egentlig er problemet.

 

*Unskyld min bedre halvdel men jeg var bare i så godt skrive innlegg humør :p

 

OT: Razer Diamonback er helt symetrisk og har tommelknapper beregnet på bruk i både høyre og venstre hånd. Dessuten er den ikke ettter når det gjelder laserteknologi, design (min mening) og programvare. Kan anbefalles! Er venstrehendt men bruker høyre som mus. Brukte høyre hånd første gang jeg prøvde en mus og slik har det bare blitt ;)

 

LOZER

Endret av LOZER
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...