Gå til innhold

Hvorfor gidder folk å bruke firefox eller opera?


Anbefalte innlegg

jaja litt pop up

Litt pop-ups. Er vel en mild understatement også har man jo spyware. Med IE så lå jeg på en 50-80 spyware i uka med ad-aware og spybot.

 

Byttet til opera, null pop-ups og 4-5 spyware med adware/spybot i månden.

 

Er jo greit å prøve litt isteden for å si at alt er bare møkk. Pluss det er ikke mange sider opera ikke virker i. Og jeg kan ikke se hva som er så veldig vanskelig med opera.

Hva mener du med spyware? Om du mener cookies, har dette ingenting med sikkerhetshull å gjøre. Om du fikk 80 dialere eller noe slikt i uken, lurer jeg på hvike sider du surfer på :ermm:

Ja det skulle vel du likt å hvite :whistle:

 

Sorry, kanskje litt merkelig måte å skrive det på. Hvis jeg skriver at ad-aware kommer opp med 50-80 treff (new critical objects) i uka når jeg kjørte den.

 

Alt av dette er selvfølgelig ikke spyware. Men nå slår jeg to fluer i smekken, og kaller det for spyware...

 

Kjørte den nå bare for moro skyld, sist gang jeg brukte den var for 2 uker siden. Nå fikk jeg 3 treff, med ie så hadde det vært et par til for å si det pent.

 

ATi-Radeon Skrevet 24/12/2004 : 15:50

samma som å spør offor folk orker å kjøre civic fremfor sierra

IE= Sierra

FireFox = Honda Civic

 

Du glemte en.

 

Opera = Ferrari :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sorry, kanskje litt merkelig måte å skrive det på. Hvis jeg skriver at ad-aware kommer opp med 50-80 treff (new critical objects) i uka når jeg kjørte den.

 

Jeg får en del critical objects jeg også, men det er alltid bare harmløse cookies.

 

Ondartet spyware som dialere og toolbars har jeg aldri fått.

Lenke til kommentar

omg here we go again. Joa, iE funker det. Men det er bare det at FF og Opera har en del mer alternativer og er litt mere oversiktlig i forhold. Som nevnt før er folk forskjellige. Personlig syns jeg iE går litt treigt. Man har ingen tabs man får heller ikke sånne irriterende feilmeldinger om at iE.exe har gjort en feil og avsluttes. Sånne meldinger er spesielt morsomme når man har 10 sider oppe som man skal hente informasjon fra nett for å skrive et referat f.eks.

Som en fjortis er det helt normalt å være naiv og ignorant og si masse unødvendige ting om det man ikke liker. Ikke gå ut fra det DU mener.

Eksempel: Hvorfor kjøper du den bilen der? Er du helt mongis eller?

Si meg hva du liker med IE bedre enn FF/Opera? Har du prøvd disse? Legg inn noen argumenter for IE som er overbevisende og ikke sånne : "nei det bare er sånn".

Lenke til kommentar

jeg syns opera sugde og firefox var bra,

helt til jeg oppdaga popup blockeren i firefox.

jeg syns popup blocker er idiotisk fordi jeg bruker en del ting som er i popups.

også har jeg ingen problemer med spyware og lignende fordi jeg kan bruke internett såppas.

jeg syns all beskyttelsen og lignende hemmer internett bruken

og det er derfor jeg syns det suger

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor det forstatt finnes idioter som bruker IE, det tiltrekker seg jo spyware, adware og virus som en jævla magnet! Før du aner ordet av det dukker det opp 1000 popups hvis du forlater maskina i 1 minutt. Og den har også vært så hyggelig at den har installert 10 searchbars i IE, 5 stykker som er uansett om du har IE oppe eller ikke, den har bytta ut bakgrunnsbilde, startside og alt mulig annet.

 

Og det er jo ingen grunner til å bruke firefox eller opera, for de er jo ikke bedre på alle punkter. Hvem vil vel slippe alle searchbarene? Og funksjoner som tabbed browsing og mouse gestures er jo bare tøv.

Lenke til kommentar
En med nick "fatfuck" har det vel best med IE ja. Ikke veldig innvikla å bruke Firefox og Opera, men man må ha en viss standard på hjernecellene sine.

med dell som nick bør du ikke snakke om intiligens :mad:

 

 

Jeg skjønner ikke hvorfor det forstatt finnes idioter som bruker IE, det tiltrekker seg jo spyware, adware og virus som en jævla magnet! Før du aner ordet av det dukker det opp 1000 popups hvis du forlater maskina i 1 minutt. Og den har også vært så hyggelig at den har installert 10 searchbars i IE, 5 stykker som er uansett om du har IE oppe eller ikke, den har bytta ut bakgrunnsbilde, startside og alt mulig annet.

 

Og det er jo ingen grunner til å bruke firefox eller opera, for de er jo ikke bedre på alle punkter. Hvem vil vel slippe alle searchbarene? Og funksjoner som tabbed browsing og mouse gestures er jo bare tøv.

 

har ingen problemer med popus eller spyware,

det gjelder bare å kunne bruke internett

Lenke til kommentar
har ingen problemer med popus eller spyware,

det gjelder bare å kunne bruke internett

"Det gjelder bare å kunne bruke internett?" ??

Siden du bruker IE så tviler jeg på at du kan det veldig godt... Hvis man kan bruke internet så finner man ut det meste, og mange ganger må man inn på noen shabby sider med tvilsomme ting...

 

Det er ikke meninga at det skal være noe problem å surfe, uansett hva du surfer på... Det finnes jo sider med kjekke ting selv om de har en del tvilsomme reklamer og drit som installerer spyware og searchbars, men de brukerne som er så teite att de fortsatt bruker IE fortjener det spør du meg...

Lenke til kommentar
Ad-Aware finner 1 eller ingen critical objects når jeg kjører den, spybot search and destroy finner 1 eller ingen critical objekts når jeg kjører den, vel og merke når jeg bare bruker Firefox! Bruker jeg IE finner Ad-Aware mellom 10-20 critical objects hver gang jeg skanner. Et tankekors eller?

tankekors:critical=cookies :!:

 

Å få Spyware,Adaware og Virus når du bruker IE sier mer om brukeren enn nettleseren.

Så mye usakeligheter som sies her tyder på at det er en del uvitende brukere.

 

PS:gjelder ikke alle innlegg ;)

Lenke til kommentar

Jeg bruker IE, jeg får ikke popups, spyware, adware, det går ikke noe tregere enn med Opera/FF, jeg liker ikke tabbed browsing (jeg innrømmer at det er en fordel hvis man liker sånt, men jeg gjør ikke det), jeg har sett ekstragreiene til FF/Opera og det er rett og slett ingenting jeg trenger eller vil ha.

Hvem kan nå overtale meg til å bytte? Jeg som har holdt meg til IE i så mange år er villig til å gå imot prinsippene mine hvis noen kan komme på en god grunn til at jeg skal bytte.

 

(Hvorfor blir folk så hissig bare man nevner at man liker IE? Har folk virkelig så mye imot Gates?)

Lenke til kommentar
jeg syns folk som bruker annet er idoter jeg.

skaff dere spybot search and desroy og slutt og klag.

jeg har allri problemer med spyware eller popups

Hvorfor skal jeg bruke unødvendig tid på å sjekke etter spyware i hytt og pine når jeg kan bruke en browser uten utallige sikkerhetshull OG som har MYE FLERE OG BEDRE FUNKSJONER?

Lenke til kommentar

må play hero må play hero.

jeg liker det ikke.

du kan like det så mye du vil men jeg syns uansett det er hemmende med all mulig blocking og automatikk.

jeg liker å ha mest mulig frie tøyler,

jeg syns appåtil både firefox og opera er for treigt (spesielt når jeg bare har 700kb linje :blush: )

 

men hovedgrunnen til at jeg bytta tilbake til IE var den idiotiske måten den skal laste ned bilder og musikk (spesielt musikk)

Endret av FatFuck
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...