Gå til innhold

Hvorfor gidder folk å bruke firefox eller opera?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nope det er nok ikke det.

er nok heller folk som syns den er mest praktisk og som klarer å unga spyware.

Den er praktisk, raskere og med mer funksjonalitet og man unngår spyware ja. Man kjører ikke Lada når man kan kjøre Porsche.

 

Høres ut som det er negativt å unngå spyware. Greit du har spesielle behov. Du vil ha spyware, virus, popu-ups masse finne "velkommen til visning"-flashreklamer. Du har helt rett, Explorer passer perfekt til deg. Slutt og mas og kos deg med spywaren din du.

Lenke til kommentar
jeg syns opera sugde og firefox var bra,

helt til jeg oppdaga popup blockeren i firefox.

jeg syns popup blocker er idiotisk fordi jeg bruker en del ting som er i popups.

dette her gir jo trådstarter omtrent null i kreditt. internet explorer har også popupblocker. du vet det, fatfuck? hvis du ikke har fått det med deg så tyder det på at du ikke har lastet ned sp2, og hvis du ikke klarer å kjøre windows update så sliter du endel. da er antageligvis pcen din en eneste stor spamengine, slike liker jeg ikke.

 

mitt tips: kontakt noen du kjenner som kan hjelpe deg med å kjøre windows update, installere antivirus og firewall - samt at du bytter ut internet explorer med opera eller firefox.

 

ps: det er uhyggelig enkelt å slå av popupblocker i både firefox, opera og internet explorer, hvis man av en eller annen grunn skulle ønske dét.

Lenke til kommentar
nope det er nok ikke det.

er nok heller folk som syns den er mest praktisk og som klarer å unga spyware.

jo :mad:

 

:!: :lol:

:roll:

dette er virkelig morro *bookmark*

Sånn: Naai, jorden er i midten, og strøm er bare tull.

Det er bare fakta at FF/Opera er forholdsvis raskere og ikke har sikkerhetshull.

Lenke til kommentar
jeg mener at sikkerheten er det eneste som er bedre.

og ordbruker var på grunn av at jeg byner å bli lei av å høre hvor mye bedre det er på grunn av sikkerheten.

Ja, og hvis du mener det, så er det nok derfor folk bruker det da vettu...

Dessuten var det klønete å lage et nytt emne: "Hvorfor gidder folk å bruke firefox eller opera?" For svaret var jo som du sa: jeg mener at sikkerheten er bedre.

:whistle:

Lenke til kommentar

FatFuck, les DENNE tråden, laget spesielt etter denne tråden her.

 

kan du gi meg et seriøst poeng om hvorfor du skal bruke IE, og heller være smart og flink til å fjerne spyware/virus, når du kan bruke FF/Opera og slippe det?

 

kan du gi meg et seriøst forslag til grunnen for at mesteparten av datakyndige idag bruker FF/Opera, og klarer å utdype grunnen sin?

 

hvorfor tror du folk fra Microsoft går ut og sier at IE er sikkerhetsmessig FARLIG?

hvorfor tror du en gruppe finske forskere går ut og advarer kraftig mot bruk av IE?

 

egentlig vil jeg si at du motsier deg selv. du sier du er flink til å unngå/fjerne spyware. alikevel har du ikke tatt det steget som hjelper deg lengst på veien, nemlig å bytte fra IE til FF/Opera.

 

om du klarer å svare seriøst på de spørsmålene jeg retter deg her, skal jeg ikke forstyrre deg mer.

les den tråden jeg linket til øverst i dette innlegget, og gi meg en forklaring på hvem browser du egentlig vil bruke.

 

alle her som bruker FF/Opera har brukt IE i kanskje lengre tid enn deg. jeg selv så ikkenoe galt med IE før, helt til jeg fikk så mye dritt at jeg ikke fikk fjernet det uten drastiske tiltak(les: reinstallasjon)

jeg prøvde først med Opera, men syns(som deg) at det var mye ekstra dill dall som jeg syns var overflødig. masse knapper osv som lyser etc.

jeg testa med FF, og ble frelst etter 2 dagers testing. designet og grensesnittet er enklere, finere, og har mer stil enn IE. du har mulligheten for nesten ha du vil med såkalte Extensions(les tråden om FF extensions her på forumet, mye genialt der)

men ikke minst ble jeg frelst av hvor genialt det var med tanke på popups, spyware og iblandt virus(som syns i tråden jeg linket til)

jeg kjører Spybot nesten daglig. i uka finner jeg kanskje 3 spyware. jeg kjører også adaware, finner aldri noe med den fordi jeg kjører den etter spybot.

med IE fant jeg hele tiden masse dritt. jeg glemmer aldri, og da mener jeg ALDRI alle problemene jeg hadde med spesielt gator, irriterende searchbares og hijacking av startsiden.

med FF og testing på masse sider jeg vet jeg har fått spyware av med IE(igjen, bevist i linken) har jeg ikke fått noe.

 

test FF i en uke. les litt om extensions. lær deg grensesnittet. jeg skal ikke være den som ler av deg og dine uttalelser her i denne tråden om du bestemmer deg for bytte til FF(eventuelt Opera)

men akuratt nå, så ler jeg vel litt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...