Gå til innhold

Hvorfor gidder folk å bruke firefox eller opera?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Opera klart best! kåret til den raskeste netleseren, og er veldig grei å bruke på grunn av tabb vinduene. Litt mye tull orginalt innpå opera, men det fjerner du og så blir den konge! Vær litt patriotiske då(heia NORGE :D )!!!!

 

mvh Conqustador

Opera var ikke raskest på de 3 pc'ene jeg har teste på vertfall, IE var til og med raskere. :whistle:

 

Det som kan være raskere er å klikke seg tilbake på sider, noe som er en cache-innstilling du kan gjøre i IE også. Opera refresher ikke sider du klikker tilbake på, mens IE ofte gjøre det.

Lenke til kommentar
jeg syns opera sugde jeg (sorry for å ødelegge det gode humøret ditt men :p )

firefox var mye diggere syns jeg.

men fy faen så irriterende FF var,

bruker det i dette øyeblikk for å gi det en sjanse til men trur nok jeg dropper det.

det som er så dritt irriterende med det er at når jeg skal laste ned sanger åpner den et helt meningsløst nytt vindu og den må laste ned hele sangen før jeg får høre på den

(fy faen så irriterende og det tar dritt lang tid).

så jeg tror jeg holder meg unna den så lenge jeg ikke skal inn på noen skumle sider ;)

 

 

scro0ll da for helvete aargg!!! :mad::thumbdown:

Du mener nedlastingsbehandlingen? Den er jo ufattelig mye enklere enn at det skal poppe opp nye vinduer for hver nedlasting, som i ie.

Lenke til kommentar
jeg syns opera sugde jeg (sorry for å ødelegge det gode humøret ditt men :p )

firefox var mye diggere syns jeg.

men fy faen så irriterende FF var,

bruker det i dette øyeblikk for å gi det en sjanse til men trur nok jeg dropper det.

det som er så dritt irriterende med det er at når jeg skal laste ned sanger åpner den et helt meningsløst nytt vindu og den må laste ned hele sangen før jeg får høre på den

(fy faen så irriterende og det tar dritt lang tid).

så jeg tror jeg holder meg unna den så lenge jeg ikke skal inn på noen skumle sider ;)

 

 

scro0ll da for helvete aargg!!! :mad:  :thumbdown:

Du mener nedlastingsbehandlingen? Den er jo ufattelig mye enklere enn at det skal poppe opp nye vinduer for hver nedlasting, som i ie.

hæ??

det er i FF det kommer opp nye vinduer og det tar lang tid osv.

i IE kommer media player opp og byner å spille av mens den laster

Lenke til kommentar
har ikke giddi å lære meg tinga fordi førsteinntrykket mitt var at det hadde masse idiotiske løsninger (spesielt opera det var borte med en gang)

Kanskje bruke ting mer i 5 minutter før du gjør deg opp en mening, Fathead. Mennesker er vanedyr, og det tar tid å vende seg av dårlige vaner.

Endret av Dell_Inspiron
Lenke til kommentar
det er i FF det kommer opp nye vinduer og det tar lang tid osv.

i IE kommer media player opp og byner å spille av mens den laster

Du har ikke plugins installert i firefox. Kopier innholdet i c:\programfiler\internet explorer\plugins til c:\programfiler\firefox\plugins. Svar nei på å overskrive når det spørsmålet kommer opp. Restart firefox, hvis du har det oppe.

Endret av Dell_Inspiron
Lenke til kommentar
Bare sånn til opplysning litt seint på julaften. Mora mi (ja mora mi) bruker firefox uten problemer. Sier litt om Fatso's nivå når det gjelder å bruke PC.

Hehe, samme her... T.o.m hun liker det bedre :yes:

 

Personlig elsker jeg Opera, for eksempel pga shift+venstreklikk på linker = åpne nytt vindu i bakgrunnen, uten å fjerne fokus fra siden du sitter på... grøsser bare av tanken på å sitte å surfe på et forum som dette uten den funksjonen! :)

 

Samme her.. Måtte installere FF på skolen så jeg kunne lese hw-forumet og sintfjes-forumet med tabs...

 

 

Surfe kun med musa  :cool:

 

Må finne en måte å lukke 1 tab med kun musa doh...

 

Mouse Gestures er din venn ;)

 

 

Jeg må også tilføye at jeg i tillegg til de overlegne praktiske grunnene bruker en alternativ nettleser fordi IE tolker kode feil i forhold til standardene. Dette skaper et mareritt for alle som prøver å skrive websider... Må få microsoft til å skjønne at det er andre nettlesere ute og går og at de ikke kan holde på sånn.

Lenke til kommentar

FatFuck: FireFox (og Opera) er utrolig mye bedre enn IE. Isteden for å ha 17 vinduer oppe med nettsider, kan du ha dem i faner. FF er veldig raskt, og veldig enkelt.

 

Noen som vet hvordan man avinnstalerer IE? Hater den dritt-lesern.

 

FatFuck: Bruk litt tid på å skrive postene dine, så blir det ikke så mange skrivefeil.

Endret av Mongo FuRY
Lenke til kommentar
FatFuck: FireFox (og Opera) er utrolig mye bedre enn IE. Isteden for å ha 17 vinduer oppe med nettsider, kan du ha dem i faner. FF er veldig raskt, og veldig enkelt.

 

Noen som vet hvordan man avinnstalerer IE? Hater den dritt-lesern.

 

FatFuck: Bruk litt tid på å skrive postene dine, så blir det ikke så mange skrivefeil.

Off-Topic : Trykk på nLite i siggen min, for en bra løsning for å få fjernet IE og annet.

 

On-Topic : Bruker selv FF, fordi den er bedre å tilpasse mine "surfe-behov". Og fordi den oppleves som en god del kjappere enn IE.

 

Mvh Meg.

Lenke til kommentar
jeg syns opera sugde jeg (sorry for å ødelegge det gode humøret ditt men :p )

firefox var mye diggere syns jeg.

men fy faen så irriterende FF var,

bruker det i dette øyeblikk for å gi det en sjanse til men trur nok jeg dropper det.

det som er så dritt irriterende med det er at når jeg skal laste ned sanger åpner den et helt meningsløst nytt vindu og den må laste ned hele sangen før jeg får høre på den

(fy faen så irriterende og det tar dritt lang tid).

så jeg tror jeg holder meg unna den så lenge jeg ikke skal inn på noen skumle sider ;)

 

 

scro0ll da for helvete aargg!!! :mad:  :thumbdown:

Du mener nedlastingsbehandlingen? Den er jo ufattelig mye enklere enn at det skal poppe opp nye vinduer for hver nedlasting, som i ie.

hæ??

det er i FF det kommer opp nye vinduer og det tar lang tid osv.

i IE kommer media player opp og byner å spille av mens den laster

Det samme kan du gjøre i opera også, det er bare å sette opp WMP til å spille av den filtypen det. (eller sette opp mms som protokoll)

Angående at du synes opera suger: hva spesifikt er det som suger etter ditt syn? Hvilken versjon av opera prøvde du?

Lenke til kommentar

Må si at jeg ikke er helt fornøyd med Opera, det har en tendens til å kræsje et par ganger i uka, + at det ikke fungerer med enkelte sider.

 

Skal migrere til firefox når jeg gidder, en gang ut på nyåret.

Tviler for øvrig ikke på at de begge er hypet opp, det er jo så trendy å være anti-microsoft, selv om man ikke gidder å sette seg inn i linux.

Lenke til kommentar
@Dimensionx, du klarte ikke å installere flere searchbarer på IE før du tok screenshot nei  :!:

 

fy faen hvor latterlig.

det er du som er latterlig, patetiske fjott.

tenk deg litt mer om neste gang. jeg har ikke BRUKT IE på denne maskinen untatt nå. jeg aner ikke hvorfor dem er der. jeg har IKKE lagt inn noen searchbares.

IE er sperret i brannmuren min, måtte faktisk åpne for å kunne poste screenshots. men det beviser jo enda en ting da. at selv om du ikke får dritt i IE når du surfer, får du det via andre programmer du installerer etc.

 

EDIT:

hvorfor ikke kommentere poenget mitt istedet for et bilde?

Endret av Dimensionx
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...