Gå til innhold

Hvorfor gidder folk å bruke firefox eller opera?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
må play hero må play hero.

jeg liker det ikke.

du kan like det så mye du vil men jeg syns uansett det er hemmende med all mulig blocking og automatikk.

jeg liker å ha mest mulig frie tøyler,

jeg syns appåtil både firefox og opera er for treigt (spesielt når jeg bare har 700kb linje :blush: )

 

men hovedgrunnen til at jeg bytta tilbake til IE var den idiotiske måten den skal laste ned bilder og musikk (spesielt musikk)

LOL? Dette kan alt konfiguereres, akkurat slik du vil. IE suger, sånn er det.

Lenke til kommentar

Fatter ikke hvordan IE kan oppleves som raskere enn Opera / Firefox.. *riste-på-hodet*

 

Personlig elsker jeg Opera, for eksempel pga shift+venstreklikk på linker = åpne nytt vindu i bakgrunnen, uten å fjerne fokus fra siden du sitter på... grøsser bare av tanken på å sitte å surfe på et forum som dette uten den funksjonen! :)

 

Eller f.eks. at Opera fokuserer på adresselinjen når du åpner et nytt vindu, så du kan skrive adressen med en gang.. i motsetning til IE, som ikke bare åpner et nytt vindu uten fokus på adresselinjen, men den loader den forrige siden du så på i tillegg! Ubrukelig :p

 

Eller transfer vinduet, eller bookmark panelet, eller at jeg kan modifisere Opera og legge til ting som "Åpne i Firefox/IE" i høyreklikk menyene (gjør det enkelt å sjekke sider i de forskjellige browserene), eller hundre andre små ting som tilsammen utgjør en STOR FORSKJELL.

 

Go Opera! :thumbup:

Lenke til kommentar
Sorry, kanskje litt merkelig måte å skrive det på. Hvis jeg skriver at ad-aware kommer opp med 50-80 treff (new critical objects) i uka når jeg kjørte den.

 

Jeg får en del critical objects jeg også, men det er alltid bare harmløse cookies.

 

Ondartet spyware som dialere og toolbars har jeg aldri fått.

Skal vel ikke skryte på meg at maskinen renner over av dialere og toolbars. Men det har hendt at det har dukket opp noe dritt som ikke vil bort. Men klarer jo stort sett å få det bort uten problemer.

 

Men stort sett så er det bare cookies...

Lenke til kommentar
jeg syns opera sugde og firefox var bra,

helt til jeg oppdaga popup blockeren i firefox.

jeg syns popup blocker er idiotisk fordi jeg bruker en del ting som er i popups.

også har jeg ingen problemer med spyware og lignende fordi jeg kan bruke internett såppas.

jeg syns all beskyttelsen og lignende hemmer internett bruken

og det er derfor jeg syns det suger

Hallo! Hva er det for et argument "jeg liker ikke popup blocker" Det er da vel for fan bare å disable popupblockeren! Så får du så mange popups som du bare kunne drømme om! God 1 juledag!! :tease:

Lenke til kommentar
shift+venstreklikk på linker = åpne nytt vindu i bakgrunnen, uten å fjerne fokus fra siden du sitter på... grøsser bare av tanken på å sitte å surfe på et forum som dette uten den funksjonen! :)

 

Go Opera! :thumbup:

Det kan du også gjøre med kun å trykke på hjulet på musa :)

 

Surfe kun med musa :cool:

 

Må finne en måte å lukke 1 tab med kun musa doh...

Lenke til kommentar
shift+venstreklikk på linker = åpne nytt vindu i bakgrunnen, uten å fjerne fokus fra siden du sitter på... grøsser bare av tanken på å sitte å surfe på et forum som dette uten den funksjonen! :)

 

Go Opera! :thumbup:

Det kan du også gjøre med kun å trykke på hjulet på musa :)

 

Surfe kun med musa :cool:

 

Må finne en måte å lukke 1 tab med kun musa doh...

btw du lukker en tab med å trykke med scorllhjulet på taben

Lenke til kommentar

har ikke giddi å lære meg tinga fordi førsteinntrykket mitt var at det hadde masse idiotiske løsninger (spesielt opera det var borte med en gang)

likte firefox i starten men så fant jeg noen ting jeg ikke likte med det og bytta tilbake.

men seff hvis jeg skal inn på tvilsomme sider (noe jeg vanligvis ikke gjør)

så bruker jeg seff firefox men eller IE.

poenget med denne tråden var egentlig at jeg syns det å bytte nettleser er OPPSKRYTT, ikke at jeg har no spesielt hat mot dem.

Lenke til kommentar

jeg syns opera sugde jeg (sorry for å ødelegge det gode humøret ditt men :p )

firefox var mye diggere syns jeg.

men fy faen så irriterende FF var,

bruker det i dette øyeblikk for å gi det en sjanse til men trur nok jeg dropper det.

det som er så dritt irriterende med det er at når jeg skal laste ned sanger åpner den et helt meningsløst nytt vindu og den må laste ned hele sangen før jeg får høre på den

(fy faen så irriterende og det tar dritt lang tid).

så jeg tror jeg holder meg unna den så lenge jeg ikke skal inn på noen skumle sider ;)

 

 

scro0ll da for helvete aargg!!! :mad::thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...