Gå til innhold

Hvorfor gidder folk å bruke firefox eller opera?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har i dette øyeblikk surfet med firefox i rundt 2 timer nå (ja helt riktig jeg bruker firefox i dette øyeblikk)

grunnen til at jeg ikke bruker det til vanlig er måten den laster ned sanger på for det meste, så er det det at det får treigt og noen ganger vil den ikke scrolle.

sånn som nå for eksempel :realmad:

og nei det har ingen ting med datan å gjøre

 

Moderatoredit: Banning fjernet

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er påfallende at hver gang det er en bug med IE, så er det snakk om et verdensspennende komplott av Bill og hele kildekoden som er råtten, men når FF og Opera bugger, da er det plutselig enten "feil versjon", brukerfeil, en eller annen mystisk "extension" som man må installere, eller hardwarefeil. :whistle:

Lenke til kommentar
nei det er ikke datan min.

det er slik at når jeg skriver innlegg og skal scrolle ned for å trykke på svar så vil den ikke scrolle.

dette problemet har jeg alldri når jeg bruker IE og hadde det heller ikke når jeg brukte opera

Det er p.g.a at du allerede befinner deg i et vindu, som som alle andre også kan scrolles. Og når du skriver da, så konsentrer FF seg om vinduet du skriver i, ikke det som du ikke bruker. Egentlig ganske kjekt..

 

Men nå legger jeg meg :p

God natt. ;)

Lenke til kommentar

Bare for å forsvare FatFuck litt, hvis han absolutt synes at ie er bedre en firefox, opera, monzilla osv så må han vel få lov til det. (Men han trenger jo ikke fortelle det til hele verden)

 

Hvilke program man bruker har med smak å gjøre og denne diskusjonen er like lite givende som de mellom amd/intel, nvida/ati eller pinnekjøtt/ribbe til jul....

Lenke til kommentar
Bare for å forsvare FatFuck litt, hvis han absolutt synes at ie er bedre en firefox, opera, monzilla osv så må han vel få lov til det. (Men han trenger jo ikke fortelle det til hele verden)

 

Hvilke program man bruker har med smak å gjøre og denne diskusjonen er like lite givende som de mellom amd/intel, nvida/ati eller pinnekjøtt/ribbe til jul....

enig med deg..

folk er forsjellige. forsjellige behov.

eks jeg. syns popup killeren er en fin ting, elsker tabbet vinduer og liker alle ekstra pluginsene til firefox. (gmail og winamp stuff)

og liker hurtigheten av å jobbe med det.

 

Har selv ikke så mye imot internet explorer.

Eneste er at jeg _ALDRI_ bruker det uten firewall, virus program, popupblocker er inne. og så kan søke etter spybot etterpå.

 

Men. smaken er som baken

Lenke til kommentar

nei den sammenligningen er ganske dårlig.

den hadde passet om faktisk Intel hadde vært mange ganger bedre enn amd, og samme med nvidia og ati.

 

ja er enig med deg fatfuck, nedlastinga er crap.

MEN, så lastet jeg ned en download extension, som du kan stille inn nesten alt du vil på. da kan du også fjerne den bugen med at du spawner nye blanke vinduer. ja dette er en bug.

når jeg skal laste ned noe, åpner det seg en ny tab i bakgrunnen, og på taben står det % av 1 files(eller 2 eller 3 osv)

 

test det ut litt, les litt om extensions som passer for deg

kan sikkert hjelpe deg litt på vei. FF høres ut som noe for deg, for du minner meg veldig om meg selv.

Lenke til kommentar

Hei. Vurderer å prøve ut FF og Opera etter å ha lest denne tråden. Men jeg har et par spørsmål før jeg gyver løs på innstalleringen.

 

Oppstår det problemer eller konflikter av å ha alle tre nettleserne innstallert samtidig? (ie, ff og opera)

 

Kan man bare velge og vrake fritt frem og tilbake når man har alle tre innstallert hvilken av dem man vil surfe med uten å få konflikter?

 

Kan man bruker alle samtidig?

 

God jul!

 

:xmas:

Endret av Reino
Lenke til kommentar
Hei. Vurderer å prøve ut FF og Opera etter å ha lest denne tråden. Men jeg har et par spørsmål før jeg gyver løs på innstalleringen.

 

Oppstår det problemer eller konflikter av å ha alle tre nettleserne innstallert samtidig? (ie, ff og opera)

 

Kan man bare velge og vrake fritt frem og tilbake når man har alle tre innstallert hvilken av dem man vil surfe med uten å få konflikter?

 

Kan man bruker alle samtidig?

 

God jul!

 

:xmas:

Ja, du kan bruke alle samtidig og om hverandre om du vil. De skaper ingen problemer for hverandre. Du kan ha Opera, Explorer, netscape, mozilla suite og mozilla firefox om du vil på maskinen din oppe samtidig. Du bør heller ikke avinstallere Explorer siden det kan skape problemer, dessuten er det også noen IE-only sites på nettet, så den er grei å ha i bakhånd.

Endret av Dell_Inspiron
Lenke til kommentar
jeg har i dette øyeblikk surfet med firefox i rundt 2 timer nå (ja helt riktig jeg bruker firefox i dette øyeblikk) grunnen til at jeg ikke bruker det til vanlig er måten den laster ned sanger på for det meste, så er det det at det får treigt og noen ganger vil den ikke scrolle.

Det med scrollinga kan komme av at hjulet på musa er definert som noe annet enn scrollehjul i musedriveren.

 

FireFox har ikke noen "mousegestures" automatisk, så det er neppe problemet.

 

Håper du får det til, siden det er dumt at en sånn filleting skal ødelegge hele opplevelsen av Firefox.

 

Samtidig vil jeg oppfordre alle sammen her til å holde en høflig tone. (Jeg kommer straks til å fjerne et par setninger og innlegg som kun egner seg for provokasjon.)

 

Edit: Etter å ha lest flere sider av denne tråden, så ser jeg det som mye enklere å stenge enn å redigere eller slette annenhvert innlegg. Stemningen er slettes ikke god og det er bedre om folk tar opp spørsmål om nettleserne i enge tråder eller søker etter svar selv. Denne tråden stenges.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...