Gå til innhold

Hvorfor gidder folk å bruke firefox eller opera?


Anbefalte innlegg

@Dimensionx, du klarte ikke å installere flere searchbarer på IE før du tok screenshot nei  :!:

 

fy faen hvor latterlig.

det er du som er latterlig, patetiske fjott.

tenk deg litt mer om neste gang. jeg har ikke BRUKT IE på denne maskinen untatt nå. jeg aner ikke hvorfor dem er der. jeg har IKKE lagt inn noen searchbares.

IE er sperret i brannmuren min, måtte faktisk åpne for å kunne poste screenshots. men det beviser jo enda en ting da. at selv om du ikke får dritt i IE når du surfer, får du det via andre programmer du installerer etc.

 

EDIT:

hvorfor ikke kommentere poenget mitt istedet for et bilde?

Ojsann, rett på personangrep ja.

 

Du har ikke lagt inn search-bars nei? ser jo det ja. Litt rart at du får dette uten å ha brukt IE, når jeg aldri har hatt noe lignende etter å ha brukt IE i over 6 år og 4 windows versjoner. Det er ikke IE sin feil at du installerer dritt vet du.

 

Skal du sammenlige brukergrensesnittet i to browsere (som jeg antar var poenget ditt?), funker det ikke å ødelegge den ene for å fremheve den andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
@Dimensionx, du klarte ikke å installere flere searchbarer på IE før du tok screenshot nei  :!:

 

fy faen hvor latterlig.

det er du som er latterlig, patetiske fjott.

tenk deg litt mer om neste gang. jeg har ikke BRUKT IE på denne maskinen untatt nå. jeg aner ikke hvorfor dem er der. jeg har IKKE lagt inn noen searchbares.

IE er sperret i brannmuren min, måtte faktisk åpne for å kunne poste screenshots. men det beviser jo enda en ting da. at selv om du ikke får dritt i IE når du surfer, får du det via andre programmer du installerer etc.

 

EDIT:

hvorfor ikke kommentere poenget mitt istedet for et bilde?

Ojsann, rett på personangrep ja.

 

Du har ikke lagt inn search-bars nei? ser jo det ja. Litt rart at du får dette uten å ha brukt IE, når jeg aldri har hatt noe lignende etter å ha brukt IE i over 6 år og 4 windows versjoner. Det er ikke IE sin feil at du installerer dritt vet du.

 

Skal du sammenlige brukergrensesnittet i to browsere (som jeg antar var poenget ditt?), funker det ikke å ødelegge den ene for å fremheve den andre.

Enig. Du kunne ryddet litt i IE før du postet det bilde ;)

Lenke til kommentar

FatFuck :

 

Vel, som noen andre allerede har sagt før meg..."Smaken er som baken..." Hvis du ikke liker noen av de andre nettleserne kan du jo bare la være å bruke dem. Men jeg synes ikke at det gir deg noen rett til å sette et kritisk lys på det å faktisk velge en annen nettleser, hvertfall ikke med andre argumenter enn at DU ikke liker dem, da virker det bare mer som propaganda.

 

Personlig bruker jeg Opera til daglig, og IE på de få sidene som Opera ikke takler.(som ikke er mange) Jeg bruker også Operas innebygde mailklient, noe som jeg måtte venne meg til og som fremdeles har features som til tider kan virke frustrerende, men jeg gav det da en sjanse og for meg fungerer det jo veldig fint. :)

 

Ja, jeg har brukt litt tid på å twinke Opera til å bli akkurat sånn som jeg vil ha den, men med litt tid så har jeg da fått den akkurat sånn som jeg ønsker og kunne aldri tenke meg å bytte til noe annet akkurat nå, jeg kunne selvsagt testet FireFox for å se om den hadde vært noe mer å satse på, men sålenge jeg er strålende fornøyd med Opera så lar jeg det være til jeg finner noe som jeg kanskje ikke er fullt så fornøyd med eller til nysgjerrigheten bare tar overhånd :)

 

 

Alle Andre :

 

Ser dere, så enkelt var det å svare på denne tråden med MITT synspunkt på saken og med konstruktiv kritikk tilbake til trådstarter.

Det å gå inn i en sånn tråd, som mange av dere her har gjort, med skitkasting og direkte personangrep er forkastelig. Slik oppførsel fører til at tråden kan spore helt av og flere av postene i denne tråden er direkte brudd på retningslinjene for forumet. Så min anbefaling til dere vil bli som følger; "Har dere ikke noe konstruktivt å si, la være. Skitkasting hører ikke hjemme her på forumet."

 

Så vil jeg benytte sjansen til å ønske alle sammen en fortsatt God Jul :)

 

*hmmm* men nå blir vel sikkert jeg angrepet for at jeg har sagt mine meninger om saken :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Ser at tidligere i tråden står det at Opera og Firefox er treige. Det oppfattes sånn fordi IE er integrert, og starter dermed raskere. Men hvis du har prøvd opera/firefox i linux så starter den med en gang, raskere enn ie for den saks skyld. De er mye mer stabile, og er ikke magneter som tiltrekker seg altslags dritt!

Lenke til kommentar
Ser at tidligere i tråden står det at Opera og Firefox er treige. Det oppfattes sånn fordi IE er integrert, og starter dermed raskere.

Tja.. Et par sekunder gjør vel ingenting, vel?

 

Har vel noe å gjøre at det er flere funksjoner der enn IE..

Men det er ok for meg og vente et par sekunder lenger, enn å ha en nettleser som blir fucka opp av all mulig dritt du finner på www. :thumbup:

Lenke til kommentar
snip

hva er poenget med å rydde i den ene når jeg ikke trenger å rydde i den andre?

 

jeg bruker ikke IE, og gidder ikke gjøre den finest mulig for å sammenligne. da blir man sittenes med å rydde og rydde hele tiden da, for dette er faktisk det som skjer med IE.

 

en ting er at trådstarter sier at opera/FF er vanskeligere enn IE. som jeg prøvde å illustrere med bildene ser man jo at FF umulig kan bli enklere? og se på IE da, den er ikke brukt engang. men fortsatt full av dritt som jeg ikke vil ha.

 

steffyboy du sier det ikke er vanskelig å unngå searchbares osv.

riktig, det er ikke det. men, saken er at med FF/opera får du ingen searchbares som legger seg til uten samtykke.

 

ferdinand...

nei riktig, er vel ikke IE sin feil at det kommer masse dritt i den. er vel nærmere programmererne av det som har laget koden så dårlig at mange spywareprodusenter utnytter alle hullene i IE.

 

jeg får spyware med FF, skal ikke legge skjul på det. men nå trenger jeg bare en type spyware remover, i motsetning til IE.(men jeg bruker selvfølgelig flere) har man først fått noe dritt der ender det mange ganger med resintallasjon. har sett Mange tråder her på forumet hvor folk sliter drastisk. faktisk har dem brukt et program for å hijacke startsiden sin så dem slipper at andre spyware åpner sex sider etc.

 

når folk fra MS selv går ut og sier at dem ikke bruker IE, bør det vel bety noe(leste en tråd om det her)

var vel ikke lenge siden noen finner gikk ut og advarte kraftig mot bruk av IE også.

 

jeg har ikke problem med at folk bruker IE. jeg har et problem med at folk mener det er enklere og bedre, slik som fatfuck.

for det er ikke det. gang på gang er det vel bevist at IE har mange sikkerhetshull.

 

likferd:

jeg har på ingen måte ødelagt den ene browseren der. jeg har ikke brukt den overhodet. jeg installerer ikke dritt på PCn min uten videre.

og det var vel faktisk du som begynte med personangrep ved å prøve å fremheve hvor latterlig jeg var.

men om du står så fast på ditt, kan du vel bevise at IE er så overlegent?

det skal jeg faktisk selv gjøre. skal finne en del drittsider som jeg garantert får spyware/adware av, så skal jeg kjøre removers etterpå, med begge nettleserene. opera bruker jeg ikke så den blir nok ikke med.

 

kan vi ikke ta en poll?

"Hvem synes IE er sikkert nok for bruk til all surfing idag?"

Lenke til kommentar
likferd:

jeg har på ingen måte ødelagt den ene browseren der. jeg har ikke brukt den overhodet. jeg installerer ikke dritt på PCn min uten videre.

og det var vel faktisk du som begynte med personangrep ved å prøve å fremheve hvor latterlig jeg var.

Jeg har slettes ikke ment å kalle deg latterlig, men poenget ditt var latterlig.

 

når du sier:

hvem er mest stilren?

hvem er mest tiltrekkende?

 

Og viser et bilde av en fullstendig ødelagt IE, og en helt ren FF, er jo dette latterlig. Dette er ikke "slikt som skjer" med IE. Det har aldri skjedd hos meg eller de jeg kjenner. Den ene toolbaren din er faktisk Google toolbar også, og dette er IKKE spyware og har IKKE installert seg uten videre. Google toolbar må du faktisk installere helt selv.

Lenke til kommentar

den har tydeligvis fulgt med på et eller annet, for jeg har IKKE installert det.

og ja jeg vet hva google toolbar er, jeg brukte det før med IE før jeg prøvde FF og ble frelst.

merk: brukte det før på en annen PC før jeg fikk Internett på min egen. opplevde da selv mange problemer som jeg selvfølgelig klarte å bli kvitt, men som jeg ikke vil oppleve i det hele tatt.

Lenke til kommentar

det finnes noe som heter skins :whistle:

 

btw; "My Searchbar" får du ikke bort. Hackerne har spesialisrt seg på IE, derfor er den så "sårbar".

 

Microsoft Internet Explorer 6 with all vendor patches installed and all vendor workarounds applied, is currently affected by one or more Secunia advisories rated Highly critical
Lenke til kommentar

Jeg, for min del, håper alle bytter til FF/Opera. Fortsett med korstogene, så ser vi hvor mange hackere som lager spyware/virus/osv til IE. Jeg gleder meg til den dagen jeg sitter alene med IE og har null problemer (jeg har ikke problemer med det nå) mens alle disse her som føler seg så evig 1337 fordi de har greid å laste ned et program må pløye gjennom spyware/annet rettet mot FF/Opera.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg ikke brukt Opera så lenge, en kompis av meg har brukt det i årsvis og han har hele tiden prøvd å få meg over på det, men det har liksom aldri appelert til meg. Så kom Opera i versjon 7, og da fikk pipen straks en annen lyd. Jeg bestemte meg for å teste det ut og etter mye twinking så er jeg jo der jeg er i dag. Opera har en mengde funksjoner som jeg ikke kunne tenkt meg å være foruten nå, for å nevne noen : Nedlastingen av filer, flere sider m/tabs, stort utvalg i søkemotorer integrert...

 

Jeg har tatt MITT valg, jeg har tatt steget til å teste og konfigurere det til å passe til mitt formål, og etter MIN mening er det så uendelig mye bedre enn IE. Og ingen skal få komme og disse meg for at jeg har valgt noe annerledes enn dem, spesielt ikke folk som blir sure av det.

 

Det er jo heller ikke til å stikke under en stol at IE er like full av sikkerhetshull som en middels jarlsbergost. Man ser jo hele tiden om patcher som kommer for å tette dem. Det er jo ikke lenge siden SP2 kom, men allerede er det jo dukket opp nye fixer på windows update.

Endret av NeoTech
Lenke til kommentar
Jeg, for min del, håper alle bytter til FF/Opera. Fortsett med korstogene, så ser vi hvor mange hackere som lager spyware/virus/osv til IE. Jeg gleder meg til den dagen jeg sitter alene med IE og har null problemer (jeg har ikke problemer med det nå) mens alle disse her som føler seg så evig 1337 fordi de har greid å laste ned et program må pløye gjennom spyware/annet rettet mot FF/Opera.

IE er riktignok et større mål for de som vil gjøre f-skap, medn IE er en usikker browser med mange hull. IE ble laget i en tid da sikkerhet på Internett ikke var et tema, ihvertfall ikke for MS. MS driver nå og lapper en browser som de burde ha bygd helt fra grunn av igjen, eller samarbeidet med noen som kan lage browsere. Patchene kommer også utrlolig sent, noe som gjør den enda mer usikker.

Lenke til kommentar

Må si jeg er litt trist for at dan1el ikke har svart her enda. :( Han kunne sagt mye bra. Så sjekk nettsiden hans, www.dan1el.net. Liker den sida! :D Og Opera og Firefox er ikke oppskrytt. Bare ta deg litt tid til å laste det ned, prøve det ut, se mulighetene, osv. Første leseren jeg lastet ned var Opera (uten fordommer om hvordan den var, siden jeg ikke hadde prøvd). Prøvde den i 5 min. Ikke fornøyd, dels fordi jeg var for dum til å gå på Vis og fjerne noe av det som gjorde vinduet for lite for min smak, dels fordi jeg var vant med IE, og det var vanskelig å bytte. Jeg leste videre om IE, den var utrygg og ikke bra å bruke. Enten jeg ville det eller ikke, måtte jeg bytte til Opera. Fikk fjernet litt og customizet designet litt, og er helt formøyd. Ikke kast nettleserene med en gang. Prøv dem litt. Og du som er så glad i popups, se bildet jeg la ved, og trykk på den "knappen" jeg har musen på, og la popuppene flyte! :w00t:

 

Edit: Blokkeringene hemmer brukeren? Jeg brukte IE (med SP2), skulle ta en vil-din-PC-kjøre-Half-Life-2-test, og IE blokkerte alt. Jeg sa at den skulle installere det likevel, men neida. Og siden det var på Microsofts nettsider, kunne jeg ikke bruke annet. Du har ikke SP2 du?

 

Edit2: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=346139&hl=

 

(Du er kul, dan1el)

post-26-1104003370_thumb.png

Endret av Potetfar
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...