Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Denne BW-blokka burde da tåle dette? :tease:

 

Hvordan skulle man ellers få fast slangene? :p

skiftnøkkel er det dårligste verktøyet som er funnet på, men lykke til...

 

Slangene sitter som de skal i det du presser de over nippelen og skrukoblingen skal bare holde slangen fast. det skal holde å strame med fingrene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joda, du skjønner..

Sprekken var i det jeg kuttet bort ;)

Hvis det stemmer så var ikke sprekken noe annet enn en ripe i overflaten. Da kan den umulig ha lekket derfra. Sikker på det ikke var nippelen som lakk? (Ripe og sprekk er to forskjellige ting)

 

Ikke bruk skiftenøkkel. Da er det veldig lett å ta for hardt i så plexien sprekker i gjengene. Hvis det skjer så har du ødelagt blokka og må til med omfattende reparasjon av den. Stram heller med fingrene.

Lenke til kommentar
Joda, du skjønner..

Sprekken var i det jeg kuttet bort ;)

Hvis det stemmer så var ikke sprekken noe annet enn en ripe i overflaten. Da kan den umulig ha lekket derfra. Sikker på det ikke var nippelen som lakk? (Ripe og sprekk er to forskjellige ting)

Klart jeg er sikker på at det lakk! :p

Så at det tøyt ut vann, og ja det var masse sprekker.. ( og en ripe)

Det lekker ihvertfall ikke nå, da er jeg fornøyd..

Men såsnart jeg får penger blir jeg jo å bytte det ut (stoler ikke på BW)

 

EDIT: Det var nedover langs gjengene det var sprekker.

Endret av m3tro89
Lenke til kommentar

Det du beskriver her er jo på linje med å ha en båt som lekker, så kutter vi bare vekk delen av skroget med lekkasje og påstår videre at det er tett. Komplett umulig!

 

Antar at det kanskje er plastrester som har lagt seg i sprekken på kuttflaten der du fjernet noe av blokka og tettet på den måten. Slikt vil neppe holde særlig lenge, og du bør nok ikke putte denne blokka inn i en pc du er redd for.

Lenke til kommentar
Det du beskriver her er jo på linje med å ha en båt som lekker, så kutter vi bare vekk delen av skroget med lekkasje og påstår videre at det er tett. Komplett umulig!

 

Antar at det kanskje er plastrester som har lagt seg i sprekken på kuttflaten der du fjernet noe av blokka og tettet på den måten. Slikt vil neppe holde særlig lenge, og du bør nok ikke putte denne blokka inn i en pc du er redd for.

Joda jeg er redd for pcen den står i (min nye)..

 

Vet ikke om det bare er jeg som er dårlig å forklare, men her er et bilde som kanskje viser litt..

 

BTW: Tilogmed jeg skjønner at man ikke kan kutte bort deler av skroget på en båt fordi den lekker ! :p

post-224-1115416570_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål:

Er viften riktig vei nå for best ytelse?

Er litt uenig med en venn på dette feltet.. :ermm:

Et ja/nei holder!

Fyller vann i med en gang jeg har fått svar, så skal jeg endelig få posta temps på droget :p Får bare håpe at jeg ikke får 88*C på GPU igjen :dontgetit:

post-224-1115420060_thumb.jpg

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Kjapt spørsmål:

Er viften riktig vei nå for best ytelse?

Er litt uenig med en venn på dette feltet.. :ermm:

Et ja/nei holder!

Fyller vann i med en gang jeg har fått svar, så skal jeg endelig få posta temps på droget :p Får bare håpe at jeg ikke får 88*C på GPU igjen  :dontgetit:

Du trekker jo luft utenfra så radiatoren vil nok yte bra, men du ødelegger luftstrømmen i kabinettet sånn jeg ser det... :thumbdown:

 

Luftstrøm er jo viktigere når man har vannkjøling. siden det ikke er noen vifte som flytter luft over hk og gfx...

 

Kutt til plass i fronten, fjern HD bay, og monter radiatoren der til å trekke inn frisk luft mener jeg er det beste... HD monterer du i 5 1/4" plassene...

 

Du kan jo uansett snu vifta og prøve ut hva som gir best resultater etter at du har fyllt på vann :thumbup:

Lenke til kommentar

Gjorde noen forsøk på det på et 6600gt agp. Fordelen er at blokka dekker både core og agp/pcie bridgen. Men det er flere ulemper i og med at denne blokka ikke er laget for å monteres på et skjermkort:

 

- Vekten er så høy at det kan muligens skade skjermkortet, ihvertfall under flytting

- Festing vil bli vanskelig og klomsete, og riktig trykk mot coren vil være vanskelig å få til

- Ser idiotisk ut...

 

Anbefaler å skrinlegge dette og gå til innkjøp av en gpu-blokk. Det gjorde ihvertfall jeg.

Lenke til kommentar
Gjorde noen forsøk på det på et 6600gt agp. Fordelen er at blokka dekker både core og agp/pcie bridgen. Men det er flere ulemper i og med at denne blokka ikke er laget for å monteres på et skjermkort:

 

- Vekten er så høy at det kan muligens skade skjermkortet, ihvertfall under flytting

- Festing vil bli vanskelig og klomsete, og riktig trykk mot coren vil være vanskelig å få til

- Ser idiotisk ut...

 

Anbefaler å skrinlegge dette og gå til innkjøp av en gpu-blokk. Det gjorde ihvertfall jeg.

det hørtest fryktelig pessimistisk ut... dumt at jeg bestilte nok et BW sett i påvente av å få gpu blokka...

 

hva om man støtter opp skjermkortet på en eller annen måte?

Endret av anbar
Lenke til kommentar
det hørtest fryktelig pessimistisk ut...

 

Nix, pessismistisk er når man er negativ før man har prøvd. Kan love deg at det var uhildet optimisme som rådet når jeg gikk i gang med med dette, men denne optimismen led en langsom og grusom død underveis.

 

dumt at jeg bestilte nok et BW sett i påvente av å få gpu blokka...

Neida. Da kan du seriekoble begge radiatorene og få akseptabel kjøling, og så har du reservedeler.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...