Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

hmmm, det er rett og slett altfor dårlig. man må da få kunne starte systemet og helle på vann etterhvert, når tilog med de på gutta på OK.no gjør det slik og disse folka vet hva de snakker om, SÅPASS burde det tåle. jeg har gjort det hver gang, og pumpen gikk sikkert i over 1minutt hver gang før jeg hadde fylt ordentlig opp til merket LOW.

Hei,

 

Jeg syns slett og rett det er for dårligt, at du (folk) ikke gidder lese i instruktionsveiledningen/manualen.

 

Det er de samme folk i forummerne på overklokking.no, som skriver her på hw.no.

Om de er flinkere, fordi de skriver i et OC-forum - det tviler jeg sterkt på.

 

mvh

kimmer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mekkern: tror ikke du hadde sagt det samme om du ikke hadde vært en av de få som har problemer.

til M3tro89: nei, installasjonen skal være bra, og alt fungerer, er bare det at det rett og slett kjøler dårlig...

 

til Marius_EV: ehhh.. har da ikke fått noen problemer av noe slag meg bigwater jeg, er som sagt bare rett og slett ikke fornøyd, men ser jo ut til at 50-60% av settene vil bli ødlagt med tiden(for å ta godt i men), noen må ha ny pumpe og andre får sprekker i blokken så det begynner å lekke vann på dyre komponenter slik at man må drive med unødvendige returer og det koster jo også noen penger å sende deler til retur etterhvert også. så å si at jeg er "en av de med problemer" blir nok feil, ser ut til at mange får feil, men jeg er utrolig nok ikke medlem av i den klubben ennda, pumpen lever og blokken er fortsatt tett. hehe utrolig. :D

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg syns slett og rett det er for dårligt, at du (folk) ikke gidder lese i instruktionsveiledningen/manualen.

hrm, leste manualen, men så nøye gadd jeg ikke ta det,skal jeg ta på silke hanske også kansje? hehe :p

 

neida men etter å ha sett film på åsen de satt opp vannkjøling på toms hardware guide og åsen at de gjorde det og nå får jeg vite at de gjorde det samme på OK.no, så føler jeg ikke at det er noen stor feil. de var nok bare av dem som fikk sett med produksjons feil eller lignende, tror ikke det skal ha noe å si om man etterfyller vann etterpå.

Lenke til kommentar

 

Et eksempel på hva jeg mener (fra tråden på overklokking.no):

"En liten skandale dette BWsettet.

Pumpa mi stoppet etter under ett minutt. Jeg frakk ikke engang å fylle hele systemet med vann før det ble stille!"

Mvh

Kimmer

He he, jeg vil påstå at Big Water-settet ikke er idiotsikkert :whistle:

 

Det er også, som nevnt av andre, litt rart at ingen har prestert å produsere et bilde som er i fokus, av disse sprekkene. Jeg tror jeg vet årsaken, men den vil jeg holde for meg selv :tease:

Lenke til kommentar
nei fysj, her skal det ikke brukes noen silkehanske gitt, jeg tåler da å bli svart på hendene. :p

 

off a meg for noe tull, sorry offtopic altså. fikk bare så lyst! :thumbup:

Hei,

 

Jo da - en 12" skiftenøkkel og en 2 punds slegge - er det rigtige verktøy til å montere vannkjøling?

 

PS. Greit å vite hva begrebet 'silkehansker' betyr i denne sammenheng.

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
Jo da - en 12" skiftenøkkel og en 2 punds slegge - er det rigtige verktøy til å montere vannkjøling?

 

PS. Greit å vite hva begrebet 'silkehansker' betyr i denne sammenheng.

 

Mvh

Kimmer

hehe! :!: joda greit nok. artig kar du,12'' skiftenøkkel ja, :) men vi burde vel stoppe offtopicen tenker jeg, ellers kommer dette til å utvikle seg til en MSN chatte side eller noe, nå får vi snakke bigwater igjen. ;)

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

Synes det blir litt kunstig å si at folk er så dumme som ikke leser manualen. Den manualen er så liten at du ikke ser noe selv med forstørrelsesglass. Må leie hubbleteleskopet for å få noe vettugt ut av den lille blekka. Heldigvis har vi internet til å løse slike problemer.

(Men nok klaging på problemer som allerede er løst...)

 

Finnes det en god erstating for bw-pumpa? Noen som veit Rør-målene, eller slangestørrelsen så jeg kan finne en som passer?

Lenke til kommentar

yahooo i dag fikk jeg settet mitt .

 

men er det noen andre som har montert bw settet på den måten jag har gjort det ?

det jeg har gjort er og skru de skruene som følger med settet gjennom den plata på baksiden av hk (asus a8n slideluxe)

 

jeg gjorde det hvertfall på mitt hk og slapp derfor og bruke de tre "H" platene på baksiden.

(bilde kommer)

 

temperatur: cpu idle 28grader. load 39 (to timer med doom 3)

rom temperatur ca 21grader.

 

cpu: amd 64 3200.

 

har også montert vannkjøling på gpu men vet ikke hvordan jeg skjekker temp på gpu på et abit radeon x700pro

(noen som vet hvordan en gjør det??)

 

mvh ijerku

Lenke til kommentar
[psykiater modus]vel, ingenting blir bedre ved å holde ting inni seg[/psykiater modus]

 

:blush:

Jo, det tingene som ikke plager oss, men som kan plage andre dersom de får vite det, er like greit å ikke si. ;)

 

Jeg venter i spenning på noen gode bilder av sprekker, nippler og gjenger.

 

[tåkemodus]Svaret på lekasjeproblemene er muligens presenter både her og der, men der er her sprekkene er dominerende. [/tåkemodus]

Lenke til kommentar
Enten ser du på de bildene som er postet tidligere i tråden (med "fabrikksprekker") Og om den ser slik ut er det nok ingenting å frykte.

 

Om du er sikker på at det er en "orntli" sprekk ville jeg tatt ut vannkjølingen FORT og satset på luftkjøling mens du returnerer settet.

 

Mvh Audun Hagen

hvor? litt tidskrevende å lete gjennom ca 140 sider da!

 

edit: sprekka er nesten prikk lik denne

Endret av amarios
Lenke til kommentar
edit: sprekka er nesten prikk lik denne

hmm, var ikke noe lett å se på det bilde der, men så allikavel en liten "ripe" ved nippelen der som kunne se ut som en sprekk. men min blokkk har 3slike "riper" og det er nok ikke sprekker. det kommer nok litt ann på hvor stor den er,er du sikker på at det er en sprekk, kommer det fuktighet eller vann piplene ut der?

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...