Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Du har et poeng der med reservedeler... men jeg skulle gjerne fått skjermkortet litt emr stillegående (xfx gt6600). det støyer så mye at jeg ikke hører pumpen engang... og gpu blokken kommer "aldri" har ventet siden februar (desverre bestilte jeg fra psdata og ikke komplett)..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GPU blokken min lå helt plant og satt godt fast, men likevel så fikk jeg 120 grader idle :(

Frister veldig å rive ut BW å gjøre det om til moderne kunst! :evil:

Begynner å bli litt smålei av å demontere det.

Edit: GPU blokken er herved revet ut og montert på nytt.

Viss det ikke er under 60 grader denne gang så går den bokstavelig talt ut vinduet!

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
...(xfx gt6600)...

Pcie eller agp? Jeg har et Gainward GTGS agp, og der dekker originalkjøleren pcie/agp bridgen. Jeg modifiserte en gammel chipsettribbe og monterte på den chippen da vannblokka ikke dekket den. Et prosjekt å begynne å tenke gjennom mens du venter på blokka di - om du har agp-kort og ikke separat kjøler til bridgen.

;)

Lenke til kommentar
...(xfx gt6600)...

Pcie eller agp? Jeg har et Gainward GTGS agp, og der dekker originalkjøleren pcie/agp bridgen. Jeg modifiserte en gammel chipsettribbe og monterte på den chippen da vannblokka ikke dekket den. Et prosjekt å begynne å tenke gjennom mens du venter på blokka di - om du har agp-kort og ikke separat kjøler til bridgen.

;)

jeg har agp, ja jeg har allerede tenkt på hvordan jeg skal få løst bridge problemet, løsninen ble at jeg kjøpte en mer effektiv heatsink til NB og bruker asus's (moddet) på bridgen. Men jeg bestilte også noen ram coolers, kan være at jeg kan bruke dem ;)

Lenke til kommentar
GPU blokken min lå helt plant og satt godt fast, men likevel så fikk jeg 120 grader idle :(

Frister veldig å rive ut BW å gjøre det om til moderne kunst! :evil:

Begynner å bli litt smålei av å demontere det.

Edit: GPU blokken er herved revet ut og montert på nytt.

Viss det ikke er under 60 grader denne gang så går den bokstavelig talt ut vinduet!

Koker vannet? Har du kjennt på kortet? Altså det er mer enn god nok kjøleevne i BW.

Lenke til kommentar

Hadde GPUen vært 140 grader tror jeg ikke den ville klart å tegne en pixel på skjermen engang. Må være noe feil med måleren.

 

Mitt skjermkort rapporterer 26-28 grader idle, og vanntemperaturen er over 30, så det er umulig. I såfall skulle vannet ha varmet opp kortet istedet for å kjøle det ned.

Lenke til kommentar
GPU blokken min lå helt plant og satt godt fast, men likevel så fikk jeg 120 grader idle :(

Frister veldig å rive ut BW å gjøre det om til moderne kunst! :evil:

Begynner å bli litt smålei av å demontere det.

Edit: GPU blokken er herved revet ut og montert på nytt.

Viss det ikke er under 60 grader denne gang så går den bokstavelig talt ut vinduet!

Har du prøvd å kjenne på blokken ?

Du kan IKKE ha den tempen uten at den er feilmontert, feil ved avlesning av temp e.l.

Lenke til kommentar
Mitt skjermkort rapporterer 26-28 grader idle, og vanntemperaturen er over 30, så det er umulig. I såfall skulle vannet ha varmet opp kortet istedet for å kjøle det ned.

Kommer litt an på rekkefølgen vel. Hvis f.eks. gpu-blokk står før cpu-blokka og måler for vanntemp står neste før radiator vil jo dette være mulig. Men det er vel ikke tilfelle hos deg. Feilavlesning opptil 20 grader er ganske vanlig på masse komponenter, ikke bare gpu. Og ekspertene strides vel også noe om hva som er rett og feil, altså hvor skal temperaturen måles? Og så plasseres sensor et sted og så "beregnes" temperaturen på det riktige stedet som ikke er det samme som det første...

 

Ikke akkurat noen eksakt vitenskap dette, nei...

Lenke til kommentar

Rekkefølgen min er: Pumpe->Radiator->CPU->GPU(->Pumpe)

 

Jeg målte vanntemperaturen ved å putte en sensor ned i pumpen på toppen, så jeg målte altså temperaturen på vannet som ligger klart for pumping videre til radiatoren igjen.

Lenke til kommentar
Vannet kokte ikke, kortet kjentes ikke noe varmere enn vanlig.

Kan det være feil med nvidia termometeret? Hvor er termometeret på kortet?

Har hatt kjølepasta på ja..

mener jeg nevnte tidligere at det kunne være feilen :p.

 

har du sjekka temp. med Everest? :whistle:

Lenke til kommentar
Rekkefølgen min er: Pumpe->Radiator->CPU->GPU(->Pumpe)

 

Jeg målte vanntemperaturen ved å putte en sensor ned i pumpen på toppen, så jeg målte altså temperaturen på vannet som ligger klart for pumping videre til radiatoren igjen.

du kan sannsynligvis hente noen grader ved å koble radiatoren sist (pumpe>cpu>gpu>radiator). dermed er mesteparten av vannet kaldt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...