Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enten ser du på de bildene som er postet tidligere i tråden (med "fabrikksprekker") Og om den ser slik ut er det nok ingenting å frykte.

 

Om du er sikker på at det er en "orntli" sprekk ville jeg tatt ut vannkjølingen FORT og satset på luftkjøling mens du returnerer settet.

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Noen her som har hatt problemer med pumpa? Merket i dag at temperaturen var plutselig veldig høy, så sjekket jeg systemet inni maskina, og fant ut at vannet ikke gikk rundt i slangene. Så tok jeg en lydtest av pumpa og fant ut at den ikke lagde sånn svak durelyd lenger, og det gikk heller ingenting ut og inn av pumpa.

 

Høres dette kjent ut?

 

Må jeg anskaffe meg ny pumpe? eller går det an å live opp?

 

Noen juletriks?

Lenke til kommentar
Hva med å heller få en ny på garantien?

Jeg er enig! Garanti/Reklamasjon er til for å sikre oss forbrukere at produktene ikke er så dårlige at de bryter sammen alt for fort. Disse ordningene er til for å brukes. Det fremmer produsentenes kvalitetstankegang og det sikrer oss forbrukere mot å bli lurt til å kjøpe dårlige produkter. Så jeg mener du skal kreve det du har krav på.

Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig med det, men vet ikke om jeg klarer å vente en uke uten pc.

 

Men uansett, tok ut pumpa nå, og stirra skikkelig på den da jeg starta opp maskina. Jeg ser at den ikke snurrer som den skal, men da jeg dunka på den så starta den plutselig opp i 1 sekund, så stoppa den igjen.

 

Er det håp, eller er det bare å gå å legge seg?

Lenke til kommentar

Noen som veit om en god erstatningspumpe? Må jeg ha ny tank også? Noe jeg må passe på når jeg handler?

 

heh, tenkte det burde være en sticky i kjøletråden om hva man kan bytte ut defekte bigwater-deler med når de delene går føyken siden det er så mange som har gått på veggen her.

Lenke til kommentar
Det er jo kaldere utenfor kabinettet enn inni, den suger kald luften framenfra, men utenfor har du luft kaldt luft rundt radiatoren i tillegg til det som blir blåst igjennom.

det er noe sanhet idet, men er ikke de store forskjellene vettu, når du setter den i fronten av kabinetet. når jeg for første gang fikk settet sto hele dritten utenom blokka self, utenfor PC'n men alikavel da så fikk jeg en idle temp på rundt 35-36C grader, så sålenge den er skikkelig plassert inni som nå, og du har en vifte som blåser den varme luften ut bak så ser du at det kan skille rundt 2c grader eller så der for å si det på svensk. ;)

 

EDIT: begynner foresten og lure på om min pumpe også nå er i ferd med/har tatt kvelden nå. syns bare at den idler så høyt. ligger på fra 44-45C idle nå....

nok engang til dere som har tenkt å kjøpe billig vannkjøling: spar penger nok til noe ordentlig eller la vær og kjør på luft, funker fjell og er mye mer driftsikkert, vet bare om en som har fått en CPU vifte til å slutte å virke, mens med dette settet ser jo alle ut til å gå et viss sted med tiden.... :devil:

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
Det er ikke håp, dessverre. Den er ødelagt, selv om den pumper et minutt her og et minutt der. Samme har skjedd med meg og mange andre her, så det er nok bare å sende den inn. Utrolig hvor dårlig mange av disse pumpene er, det er for meg ubegripelig...

Hei,

 

Mener det er for tidligt å 'stemple' BW som et dårligt system. Billigt det er det ja.

 

På forsiden av manualen står det tydeligt (med advarsels trekant), at man ikke skal starte pumpen, før man har fyllt vann på tanken/systemet.

 

Man må derfor se til, at man har fått ut al luft av systemet - før man starter pumpen.

 

Et eksempel på hva jeg mener (fra tråden på overklokking.no):

"En liten skandale dette BWsettet.

Pumpa mi stoppet etter under ett minutt. Jeg frakk ikke engang å fylle hele systemet med vann før det ble stille!"

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Husk at de som har pumper som fungerer poster gjerne ikke "min pumpe fungerer", så det vil jo nødvendigvis bli et større antall innlegg med "pumpen min fungerer ikke" enn "pumpen min fungerer".

Hei,

 

Precis!

 

Av de 400 - 500 BW sett (juletilbudet) - da er der kanske bare 10 stykker, der har hatt alvorlige "problemer" med settet. Bl.a han gutten jeg kvoter i mitt innlegg over.

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
Det er ikke håp, dessverre. Den er ødelagt, selv om den pumper et minutt her og et minutt der. Samme har skjedd med meg og mange andre her, så det er nok bare å sende den inn. Utrolig hvor dårlig mange av disse pumpene er, det er for meg ubegripelig...

Hei,

 

Mener det er for tidligt å 'stemple' BW som et dårligt system. Billigt det er det ja.

 

På forsiden av manualen står det tydeligt (med advarsels trekant), at man ikke skal starte pumpen, før man har fyllt vann på tanken/systemet.

 

Man må derfor se til, at man har fått ut al luft av systemet - før man starter pumpen.

 

Et eksempel på hva jeg mener (fra tråden på overklokking.no):

"En liten skandale dette BWsettet.

Pumpa mi stoppet etter under ett minutt. Jeg frakk ikke engang å fylle hele systemet med vann før det ble stille!"

Mvh

Kimmer

hmmm, det er rett og slett altfor dårlig. man må da få kunne starte systemet og helle på vann etterhvert, når tilog med de på gutta på OK.no gjør det slik og disse folka vet hva de snakker om, SÅPASS burde det tåle. jeg har gjort det hver gang, og pumpen gikk sikkert i over 1minutt hver gang før jeg hadde fylt ordentlig opp til merket LOW. og min pumpe fungerer faktisk fint ennda, (har sjekka nå). men er ikke noe fornøyd med settet uansett. kjøler elendig, tok av sidedøren på kabinettet og satt vifta på "bånn gass" nå det ser ut til å hjelpe endel ligger nå på omtrent samme nivå som luftkjøling, men det er jo ikke imponerende akkurat, dette er jo vannkjøling og da forventer man ihvertfall noen grader mindre enn med luft. jeg trenger vel ikke utale meg noe mer om hva jeg mener om dette settet noe mer nå, for de fleste burde vel ha fått med seg hva jeg mener om settet, er ikke imponert. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...