Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Edit: Hvordan finner jeg ut skjermkort tempen på everest?

legger ut bildet jeg, så du får se hvor temperatur informasjonen står :thumbup: ,

og du får se at det er ca.20grader forsjell på everest og ATITool :no: .

Er det ikke litt rart at temp på GPU er 1grad lavere enn omgivelsene??

fysj da.. og jeg som trodde det var iskaldt på svalbard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fikk nå posten på besøk, de hadde mitt BW sett nummer to til meg, jeg pakket ivrig opp og kastet meg over cpu blokken for å finne sprekker, og ja jeg fant en sprekk, en ganske liten sprekk fra den ene nippel til en av barrierene, psoter bilde senere. Sprekken er ikke stor men går rett over som en bro over vannet, og om sprekken utvider seg kan jeg bli ganske redd. tror jeg sender den tilbake så¨jeg sparer meg for bry... synd det der...

Lenke til kommentar
Edit: Hvordan finner jeg ut skjermkort tempen på everest?

legger ut bildet jeg, så du får se hvor temperatur informasjonen står :thumbup: ,

og du får se at det er ca.20grader forsjell på everest og ATITool :no: .

Er det ikke litt rart at temp på GPU er 1grad lavere enn omgivelsene??

er vel ikke så rart at omgivelsene(stillestående luft i varmt kabinett), er varmere enn GPU(ATI Silencer gpu-kjøler m/exos). :hmm:

 

har et temmelig varmt(p.g.a. for mye innhold) kabinett, og lite "ny" luft til å kjøle sjermkortet. :blush:

 

forsjellen på gpu/omgivelse, er motsatt under load, da er gpu 4-6grader varmere enn omgivelsene :roll:

post-224-1115675588_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Er det ikke litt rart at temp på GPU er 1grad lavere enn omgivelsene??

er vel ikke så rart at omgivelsene(stillestående luft i varmt kabinett), er varmere enn GPU(ATI Silencer gpu-kjøler m/exos). :hmm:

Tenk nå litt: Varmer lufta opp GPU'en eller varmer GPU'en opp lufta? Hvordan mener du GPU'en skal ha blitt kjøligere enn lufta omkring dersom det ikke finnes noen aktiv kjøling (peltier eller fasekjøling) Den kan jo ikke være kjølt ned av den varme lufta i hvertfall.

 

Svaret er nok at programvaren viser feil temperatur.

Lenke til kommentar
Er det ikke litt rart at temp på GPU er 1grad lavere enn omgivelsene??

er vel ikke så rart at omgivelsene(stillestående luft i varmt kabinett), er varmere enn GPU(ATI Silencer gpu-kjøler m/exos). :hmm:

Tenk nå litt: Varmer lufta opp GPU'en eller varmer GPU'en opp lufta? Hvordan mener du GPU'en skal ha blitt kjøligere enn lufta omkring dersom det ikke finnes noen aktiv kjøling (peltier eller fasekjøling) Den kan jo ikke være kjølt ned av den varme lufta i hvertfall.

 

Svaret er nok at programvaren viser feil temperatur.

Eller at vannet har lavere temp enn den stillestående lufta inni kabinettet?

Lenke til kommentar
Er det ikke litt rart at temp på GPU er 1grad lavere enn omgivelsene??

er vel ikke så rart at omgivelsene(stillestående luft i varmt kabinett), er varmere enn GPU(ATI Silencer gpu-kjøler m/exos). :hmm:

Tenk nå litt: Varmer lufta opp GPU'en eller varmer GPU'en opp lufta? Hvordan mener du GPU'en skal ha blitt kjøligere enn lufta omkring dersom det ikke finnes noen aktiv kjøling (peltier eller fasekjøling) Den kan jo ikke være kjølt ned av den varme lufta i hvertfall.

 

Svaret er nok at programvaren viser feil temperatur.

hvis du leste hele svaret mitt, så er d på IDLE at omgivelsene er varmere enn gpu, men på LOAD er det en del grader forsjell den andre veien :roll:

 

jeg driter egentli en lang mars i om gpu-omgivelsene er feil, det er overflødig informasjon, som bryr meg midt i øret.

 

jeg har konkludert med at gpu temp. er presis, så det rekker for meg.............

 

Edit: sorry, off topic :blush:

Endret av =Wolf=
Lenke til kommentar

Hos meg mener Asus SmartDoctor at GPU er ca. 5 grader kaldere enn vanntemperaturen. Har en vanntemperatur på rundt 30 grader, og GPU skal vist, idle, være 26 grader. Laster jeg den litt går den opp til 32 grader. Hvis dette stemmer må jo nesten vannet varme opp GPUen under idle istedet for å kjøle den ned, men det kan ikke stemme, fordi da måtte GPUen hatt en alternativ måte å kjøle seg ned på, ellers ville den ligget på samme temperatur som vannet. Konklusjonen må være at den temperatursensoren i GPU ikke stemmer.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar
ikke kjøp big water dritten! nå etter en måned stoppa vannpumpa mi oxo. og jeg er vist ikke alene om det ser jeg her på forumet. vet ikke hvordan det gikk med cpu men den var rimelig varm!

Jeg sjønner ikke hva dere bærer dere over? :no: Big-Water er billig, greit nok. Enkelte er uheldige og får pumpe som dør etter en stund.

Men er d ikke likså greit å kjøpe en annen pumpe, eller spørre om å få en annen i retur. :whistle:

Det som irriterer meg en smule, er at alle negative innlegg, høres ut som at

nesten ALLE som har big-Water har fått havari :roll: .

Det er kansje verdt å tenke over at de fleste som er fornøyd med settet, ikke skriver innlegg, kansje ett eller to innlegg med informasjon om temparatur og lingnende :thumbup: .

Men de som ikke er fornøyd, har "ørtogtrygve" innlegg med skitt kasting, og drar alle big-water settene under en kam, altså at den stinker :no: .

 

Jeg personlig er stor fornøyd, ikke noe problem med settet i hele tatt :w00t: .

 

Jeg mener ikke å få noen sint, men holder på å bli litt lei av nesten bare negativ omtale.

 

Du får hva du betaler for når du kjøper et billig sett, en liten risiko må du regne med, når man kjøper et sett som koster like mye som en radiator(+pumpe, spørs på når du kjøpte det :D )

 

ps:Nyere hk har faktisk "shut-down" funksjon, om cpu vifte/pumpe stopper, eller cpu temp øker drastisk, muli man må slå på funksjonen i bios. Så noen stor risiko er d vel ikke. Det eneste som er skummelt, er lekasje. Men det gjelder vel alle sett.

 

Håper ingen ble fornærmet av innlegget mitt ;)

Lenke til kommentar
Hos meg mener Asus SmartDoctor at GPU er ca. 5 grader kaldere enn vanntemperaturen. Har en vanntemperatur på rundt 30 grader, og GPU skal vist, idle, være 26 grader. Laster jeg den litt går den opp til 32 grader. Hvis dette stemmer må jo nesten vannet varme opp GPUen under idle istedet for å kjøle den ned, men det kan ikke stemme, fordi da måtte GPUen hatt en alternativ måte å kjøle seg ned på, ellers ville den ligget på samme temperatur som vannet. Konklusjonen må være at den temperatursensoren i GPU ikke stemmer.

eller at blokken leder varme bort fra gpu og inn i vannet for så bli fraktet bort...

varm gpu -->vann absorberer varme --> varmen/vannet blir ledet bort, det er jo det samme prinsippet som et kjøleskap... :p

 

men da kommer det filosofiske spørsmålet... hvordan kan noe bli varmere når noe varmere "kjøler" det kalde... eller motsatt... :hmm:

Lenke til kommentar
Bør jeg ha pumpa kobla opp på cpu fan?

Har nå cpu blokka kobla opp der.

Har vel ikke så mye å si viss ikke pumpa stopper tenker jeg.

Du kan ha den på CPU-fan, men da MÅ du forsikre deg om at all mulig type regulering av den utgangen er slått av og at den går på full guffe hele tiden. Da har pumpen det aller best.

Lenke til kommentar
Hos meg mener Asus SmartDoctor at GPU er ca. 5 grader kaldere enn vanntemperaturen. Har en vanntemperatur på rundt 30 grader, og GPU skal vist, idle, være 26 grader. Laster jeg den litt går den opp til 32 grader. Hvis dette stemmer må jo nesten vannet varme opp GPUen under idle istedet for å kjøle den ned, men det kan ikke stemme, fordi da måtte GPUen hatt en alternativ måte å kjøle seg ned på, ellers ville den ligget på samme temperatur som vannet. Konklusjonen må være at den temperatursensoren i GPU ikke stemmer.

eller at blokken leder varme bort fra gpu og inn i vannet for så bli fraktet bort...

varm gpu -->vann absorberer varme --> varmen/vannet blir ledet bort, det er jo det samme prinsippet som et kjøleskap... :p

 

men da kommer det filosofiske spørsmålet... hvordan kan noe bli varmere når noe varmere "kjøler" det kalde... eller motsatt... :hmm:

Hvis det man kjøler ned med er varmere enn det man kjøler ned vil jo nødvendigvis varmen gå over fra det varme til det kalde. Når noe er kaldere enn noe annet er det tross alt fordi det inneholder mindre varme enn det som er varmere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...