Gå til innhold

det finnes romvesen!/?


Anbefalte innlegg

Hvem i h**** er interessert i å rekognosere i HESSDALEN

Hvorfor ikke ?

 

 

Jeg for min del vil ikke utelukke noen ting, for universet er så stort at det det kan godt være at det finnes mange millioner forskjellige raser der ute, eller ingen i det hele tatt.

 

Håper jo selvsagt det er noe der ute, men sjansen for at jeg skal kunne oppleve mens jeg fortsatt er i live(fysisk form altså) er heller liten.

Hadde vært artig om ting var litt sånn som det er i Starget ;) (bare le, men jeg kunne godt trodd på det).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvem i h**** er interessert i å rekognosere i HESSDALEN

Det lønner seg å begynne med små steder, for over byer e.l. kan man regne med å bli tatt mye lettere. Det er f.eks. ikke så lett å skjønne hva parabolene våre er til; kanskje de brukes til å oppdage uønskede objekter i området rundt husene?

Er det et sted hvor det er lite paraboler, så er det i byene. De fleste har kabel.

Lenke til kommentar
Er det et sted hvor det er lite paraboler, så er det i byene. De fleste har kabel.

Jaja, ok flaggstenger. Poenget mitt var at de antakeligvis regner med at det var større sjanser for å bli tatt ved rekognosering av en by, før de har tilegnet seg kunnskap om hva vi bruker for å detektere dem.

Skjønte det, og er enig med deg. ;)

Lenke til kommentar
Dersom en sivilisasjon er istand til å ta seg frem over de mange lysår det er mellom stjernene (ca. 4 lysår til vår nærmeste nabo) har jeg vanskelig for å tro at de vil bli oppdaget om de ikke ønsker det, og enda mindre at paraboler vil plage deres nysgjerrighet.

Huhu, glem det med parabolene. Om du drar til en annen planet, uansett hvordan, vil du ikke da prøve å unngå overbefolkede områder i starten? Det kan jo være speiderfartøyer med en god AI sendt ut for millioner av år siden for alt vi vet. Så du alien planet på discovery channel?

Lenke til kommentar

Hva er mennesker? Hva er dyr? Hva er planter? Hva er aliens? Hvorfor lever vi? Hva er meningen med livet? Hvorfor kan vi ikke leve i evigheter?

 

Grunnen til at det finnes liv på planeten vår er fordi jorda er i en posisjon som kalles for Golden lock position i forhold til andre planeter i solsystemet så er planeten vår ikke for nær og heller ikke for langt vekk, men nok for at liv overlever.

Vi er bygget av samme grunnstoff (DNA) og på toppen av det hierarkiske systemet ser vi at alle levende organismer er bygget opp av samme stoffet.

We are one Dvs, alle levende organismer på denne planeten er i slekt med hverandre. Selv om det finnes millioner av arter.

 

Størrelser har ingen påvirkning på intelligens. Planeten vår er ikke så stor sammenlignet med den størst planeten (jupiter) i vår eget solsystem som er ca 100 ganger større en jorden.

Selv med den størrelsen på jorden vår så har den engang vært bebodd av de største dinosaurer som er ca 100 ganger større enn et menneske.

 

.....

 

Har dere noen gang tenkt på:

Hva skjer hvis jupiter hadde tatt plassen til planeten vår og snurrer i den perfekte golden lock posisjonen? Hvor store er de største "dyrene" som bor der da?

 

Eller har dere også noen gang tenkt på:

Hva skjer med de solsystemer som har en sol som er mange hundre ganger større enn vår egen sol? Hvor store er de største "dyrene" som bor på den planeten som har golden lock position ?

 

Sammenligner med mennesker er vi kanskje så små som mauer eller som små organismer, som bakterier...

 

Uansett, det jeg vil si her er at mennesker er veldig små i forhold til universet. For å forstå universet og forstå alle spørsmålene vi mennesker setter for oss selv kreves det enormt med kompliserte informasjoner som en menneske hjerne ikke klarer å hånterer.

Det positive er at vi utvikler hjelpemidler som kan løfte oss et skritt nærmere svaret for hver dag som går, så kanskje om tusen år og fram til 1 million år så vet vi om alt som kan vites...

 

Fortsettes senere...

Lenke til kommentar
Hva er mennesker? Hva er dyr? Hva er planter? Hva er aliens? Hvorfor lever vi? Hva er meningen med livet? Hvorfor kan vi ikke leve i evigheter?

Først må det sies at mennesker og dyr er det samme... eller det vil si, mennesker ER dyr, lik det eller ei.

"aliens" er rett og slett ting vesner som ikke finnes på jorden. Eller om vi snur det rundt og ser det fra synspunket til et romvesen (la oss si det finnes et), så vil VI være aliens (eller romvesner).

Hva meningen med livet er tviler jeg på at man kan finne et svar på.

 

Har dere noen gang tenkt på:

Hva skjer hvis jupiter hadde tatt plassen til planeten vår og snurrer i den perfekte golden lock posisjonen? Hvor store er de største "dyrene" som bor der da?

Med tanke på at Jupiter er en gasskjempe så tviler jeg på at det er mye liv som kan oppstå der. Kanskje mikroskopiske livsformer som bakterier osv.?

Og jeg tror nok at om den IKKE hadde vært en gasskjempe så hadde gravitasjonen gjort det vanskelig for komplekse livsformer å utvikle seg. Eller hva mener dere?

 

Eller har dere også noen gang tenkt på:

Hva skjer med de solsystemer som har en sol som er mange hundre ganger større enn vår egen sol? Hvor store er de største "dyrene" som bor på den planeten som har golden lock position ?

Problemet med supermassive stjerner som dette er at de har veldig kort levetid før de eksploderer som en supernova. Vår stjerne (solen) har levd i 5 milliarder år, og på den tiden har liv fått sjansen til å utvikle seg her på jorden. Massive stjerner har ikke den luksusen.

Lenke til kommentar
Dersom en sivilisasjon er istand til å ta seg frem over de mange lysår det er mellom stjernene (ca. 4 lysår til vår nærmeste nabo) har jeg vanskelig for å tro at de vil bli oppdaget om de ikke ønsker det, og enda mindre at paraboler vil plage deres nysgjerrighet.

Huhu, glem det med parabolene. Om du drar til en annen planet, uansett hvordan, vil du ikke da prøve å unngå overbefolkede områder i starten? Det kan jo være speiderfartøyer med en god AI sendt ut for millioner av år siden for alt vi vet. Så du alien planet på discovery channel?

Nei, jeg så ikke programmet.

 

Om jeg var i en posisjon der jeg kunne utforske en annen planet, hadde jeg nok hatt adskillig mer teknologisk baggasje enn det menneskeheten har, og vi har da et par muligheter:

- førsivilisasjon: lytt, lær, etterlat en overvåker og dra videre. Om noen ser det er det ikke noe problem.

- sivilisasjon opp til det vi har idag: overvåk på avstand, all interaksjon usett (f.eks. via telefon eller Internet)

- er avansert sivilisasjon: da er det vel bare å komme frem å si hei.

 

Uansett er dette basert på tanken om at en (nødvendigvis) avansert sivilisasjon kommer til oss nå. Dette er et lite sannsynlig scenario, for om det finnes intelligent liv i rommet, er de sannsynligvis langt, langt eldre og mer avanserte enn oss, og har hatt tiden til rådighet til å spre prober over hele galaksen.

 

I dette tilfellet er det bare å følge med ettersom yngre sivilisasjoner vokser frem, og da har en nødvendigvis såpass kunnskap at en kan kommunisere uten å bli oppdaget, om en da har bruk for det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Det kan jo ha vært andre vesener som har besøkt jorda, uten at vi har merket noe særlig til det. De siste 60 årene er det gjort flere uvanlige obervasjoner.

De siste 20 årene er det observert flere uvanlige lysfenomer over hessdalen.

Et team med uoffisielle forskere, satte opp en basestasjon for å prøve å finne ut av det. Det var lys på himmelen, med flere feorskjellige formasjoner, og enten røde, gule, eller blå lys, med en hastighet på 40 000 km i timen.

Kan dette ha vært utenomjordiske. Det kan kanskje ha vært rekognoseringsfartøyer som gjør observasjoner av jorda. Ingenting er utenkelig.

Finnes det * intelligent liv* der ute, så er kanskje de like spente på å finne andre vesener, akkurat som vi er. Jeg tror helt sikkert en dag at et fremmed fartøy lander på jorda, og at vi kanskje får noen partnere å dele galaksen med.

Hvis de finnes vet de sikkert om flere livsformer rundt omkring i universet, og trenger kanskje ikke nødvendigvis å være så veldig interessert i oss,

 

 

 

Noen som vet hvor man kan finne mer informasjon om tilbakemeldingen man fikk fra en eller annen planet i universet mens man prøvde å sende?

 

(Vi både lytter og sender for å prøve å få kontakt med andre sivilisasjoner, og en gang for litt siden fikk de jo et slags svar de påstår å måtte komme fra et annet intelligent liv. Problemet med lytting og sending at de også må lytte mot nettopp jorden for å motta meldingene, i tillegg til at ting tar tid)

Lenke til kommentar
Det er liv og vi har hatt besøk. Det er veldig vanskelig om ikke umulig å bortforklare mye av det som har blitt observert. Men det vil jo alltid være skeptikere.

Det er vanskelig å forklare en del av det folk ser (og det de tror de ser), men det er ingen grunn til å hoppe rett til konklusjonen om at det er romvesner som er forklaringa.

Bare fordi vi ikke klarer å forklare visse ting betyr ikke at det skyldes romvesner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...