Gå til innhold

det finnes romvesen!/?


Anbefalte innlegg

Selv om den mest sansynlige realiteten kan være dyster og vanskelig å ta inn over seg så mener jeg det er viktig for menneskeheten å ha litt bakkekontakt og ikke leve seg helt bort i sine egne fantasier selv om de er aldri så fristende.

Helt enig. Folk må skjønne hva som er en del av livet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste intelligente livsform i vår galakse? Ja det tror jeg gjerne. Eneste intelligente livsform i hele universet, som er så enormt at våre hjerner så vidt klarer å fatte det..? Nei, neppe.

 

Med andre ord tviler jeg ikke på at det finnes aliens der ute, men jeg tviler også på at vi noen gang vil møte noen, ihvertfall i min livstid.

 

Dessuten er det ikke sikkert vi hadde gjennkjennt en annen intelligent livsform om vi hadde møtt på dem en gang. Det er ingen grunn til å tro at andre livsformer nødvendigvis er biologiske, kontaktsøkende, i stand til å kommunisere med oss osv.

 

Mennesker er veldig dårlige til å tenke på ting som ikke vi kan sammenligne med noe vi kjenner. Det viser seg fort når man prøver å virkelig forstå relativitetsteorien f.eks. Mennesker har aldri trengt å forholde seg til relativistiske størrelser, og dermed er vi også dårlig utrustet til å kunne tenke i de baner. På samme måte har vi vanskelig for å fatte andre muligheter for intelligent liv enn det vi kjenner her på jorden.

 

Et annet eksempel på denne "mangelen" hos mennesker er å f.eks. betrakte universet. Uansett om det er endelig eller ikke (teoriene rundt dette er omstridt), så melder selvfølgelig spørsmålet seg:

"Om du reiser til universets ytterkant, hva skjer om du prøver å bevege deg enda lengre ut? Hva er etter der universet ender?"

 

Det kan være svaret på det spørsmålet er latterlig åpenlyst om vi ikke var mennesker, men vi klarer ikke å fatte slike konsepter som kreves for å gi mening til slike svar.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Men jeg vet at folk liker å tro at det finnes annet liv ute i universet.

De liker også å lure folk til å tro at det har kommet romvesner til jorda.

Eller at folk fra fremtiden har kommet tilbake i tid for å se på oss.. elns.

Det der er vel strengt tatt tre typer folk:

1. Sånne som meg.

2. Jannicke Jarlum med flere

3. Hmm.. husker ikke hva han heter men jeg vet om en sånn person. Jeg tror forresten han er svært psykisk forstyrret. Skal se om jeg finner den syke syke hjemmesiden til denne mannen. Edit: Jeg fant ikke siden hans, men hvis noen andre her har gått på NTNU de siste årene og vet om en mann som tror på alt fra evighetsmaskiner, til teleportering via yoga-transe. Han er ganske rund og går alltid med en diger sekk på ryggen. En legendarisk evighetsstudent som har blitt kastet ut fra NTNU minst et par ganger på grunn av innpåsliten oppførsel og ovenfor andre studenter, og for missbruk av universitetet dataanlegg. Han lagde hjemmesider som var så provoserende at NTNU valgte å frata han all rett til å bruke skolens datasystem. Med andre ord: En syk syk mann.

Hahaha, husker den karen ja!

 

Rart å høre at han vanker der oppe enda, 5 år etter jeg ble ferdig.

 

Anbefaler alle som har en interesse i dette å lese Stephen Hawkings "a brief history of time". Kvantefysikk, romteori osv. er for avansert for en enkel bygg-gutt som meg selv, men boken er rimelig lettlest og gir en grov innsikt i en del av teoriene om universet.

Lenke til kommentar
jeg mener, Siden VI finnes, så er det ikke usakelig at det finnes liv på andre planeter!

 

Vi er også romvesen! Akkurat som vi er dyr... det vil egentlig si at det finnes romvesen på denne planeten, og romvesenene er dyrene! Men for dem, er vi dyrene?

sammtidig blir det litt vanskelig for vi er dyr.. så vi er 2 rommvesener på en gang?

 

litt vanskelig å forklare men  :hmm:

Men i.. Selvfølgelig er ikke dyr romvesen. Romvesener er vesener fra.. rommet. Og mennesker er også en dyreart. Men for romvesener er vi romvesene. Skjønner?

 

 

Og ja, jeg tror på muligheten til at det finnes intelligent liv på andre planeter. Men jeg er skeptisk til alt til jeg absolutt vet at det er sant.

Lenke til kommentar
sannsyneligheten for at det finnes liv dær ute er akuratt like stor som sannsyneligheten for at vi eksisterer.

Jeg trodde sannsyneligheten for at vi eksisterte var ganske stor...

Fordi, man er uansett sikker på at man eksisterer i noen slags form.

er mulig at vi lever i en psykisk/mental verden hvor tankene styrer livet vårt på en måte, og at det som vi oppfatter som fysisk liver bare en type "programm"/simulator....hvis noen forstår det.

 

og hvis det er andre inteligente livs former der ute så er det ikke sikkert at de er mulige for oss å se Dvs: at de enten er mer avanserte enn oss og at vi lever på forskjellige "plan" i universet. eller at de er til stede mentalt..............så vidt vi vet er alt en mulighet.'

 

EDIT.......

Endret av dudee
Lenke til kommentar

Det kan jo ha vært andre vesener som har besøkt jorda, uten at vi har merket noe særlig til det. De siste 60 årene er det gjort flere uvanlige obervasjoner.

De siste 20 årene er det observert flere uvanlige lysfenomer over hessdalen.

Et team med uoffisielle forskere, satte opp en basestasjon for å prøve å finne ut av det. Det var lys på himmelen, med flere feorskjellige formasjoner, og enten røde, gule, eller blå lys, med en hastighet på 40 000 km i timen.

Kan dette ha vært utenomjordiske. Det kan kanskje ha vært rekognoseringsfartøyer som gjør observasjoner av jorda. Ingenting er utenkelig.

Finnes det * intelligent liv* der ute, så er kanskje de like spente på å finne andre vesener, akkurat som vi er. Jeg tror helt sikkert en dag at et fremmed fartøy lander på jorda, og at vi kanskje får noen partnere å dele galaksen med.

Lenke til kommentar
er mulig at vi lever i en psykisk/mental verden hvor tankene styrer livet vårt på en måte, og at det som vi oppfatter som fysisk liver bare en type "programm"/simulator....hvis noen forstår det.

Høres ut som The Matrix :p

ja litt, bortsett fra at det jeg tenkte på der blir vi ikke holdt fra å se den virkelige verden fordi det kansje ikke er noen.

 

er kansje litt langt ute :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...