Gå til innhold

det finnes romvesen!/?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tanken virker besnærende, men det finnes gode argumenter for at vi er alene i universet.

 

Resten av det du skrev forstod jeg ikke helt. Prøv gjerne igjen.

såklart er vi romvesner, akkurat som vi er nordmenn og europeère... siden vi bor et sted som er i romet :hrm:

 

men det er sansynlig at det finnes liv der ute ja... ikke nødvendigvis at det er inteligente skapninger men liv, som f.eks bakterier og lignende

Lenke til kommentar
I filmen Interstate 60. Får ein svaret. Der seier O W Grant: "I eit uendeleg univers med uendeleg med tid vil alt skje, sjølv det umogeleg"

Det er da ingen løsning da det er store muligheter for at universet vårt er av endelig størrelse med endelig masse og også endelig energi.

 

Hva som befinner seg utenfor universet vårt er ikke godt å vite... Det kan være et uendelig eller annet som er uendelig stort, så der kan det finnes uendelig med planeter lik vår og uendelig alt, men innenfor universet vårt er det mest sannsynlig at det bare er et endelig antall partikler, og derfor en mulighet for at vi er alene.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Kanskje hvis det skjer en "stor glipp" og vi finner hverandre, kommer dommedag, siden det ikke var meningen vi skulle finne hverandre ?!?

Ja, riktig. Bra du bumpet tråden for å komme med ditt filosofiske synspunkt på saken.

jahaja... har du det bra?? MÅ vel egentlig få svare på det jeg vil, SLIK JEG VIL!

Endret av Backbone
Lenke til kommentar
I filmen Interstate 60. Får ein svaret. Der seier O W Grant: "I eit uendeleg univers med uendeleg med tid vil alt skje, sjølv det umogeleg"

Det er da ingen løsning da det er store muligheter for at universet vårt er av endelig størrelse med endelig masse og også endelig energi.

 

Hva som befinner seg utenfor universet vårt er ikke godt å vite... Det kan være et uendelig eller annet som er uendelig stort, så der kan det finnes uendelig med planeter lik vår og uendelig alt, men innenfor universet vårt er det mest sannsynlig at det bare er et endelig antall partikler, og derfor en mulighet for at vi er alene.

Er ikke helt sikker på dette, men jeg mener at jeg har lest at universet stadig utvider seg. Tror forøvrig ikke at det finnes inteligent liv der ute.

Lenke til kommentar
Kanskje hvis det skjer en "stor glipp" og vi finner hverandre, kommer dommedag, siden det ikke var meningen vi skulle finne hverandre ?!?

Ja, riktig. Bra du bumpet tråden for å komme med ditt filosofiske synspunkt på saken.

jahaja... har du det bra??

Helt ok.

MÅ vel egentlig få svare på det jeg vil, SLIK JEG VIL!
Ja, jøss. Jeg bare poengterte at det var bra at du kom med ditt synspunkt.
Kanskje hvis det skjer en "stor glipp" og vi finner hverandre, kommer dommedag, siden det ikke var meningen vi skulle finne hverandre ?!?
Det er jo tydelig at du har reflektert lenge over dette...
Lenke til kommentar
I filmen Interstate 60. Får ein svaret. Der seier O W Grant: "I eit uendeleg univers med uendeleg med tid vil alt skje, sjølv det umogeleg"

Det er da ingen løsning da det er store muligheter for at universet vårt er av endelig størrelse med endelig masse og også endelig energi. Hva som befinner seg utenfor universet vårt er ikke godt å vite... Det kan være et uendelig eller annet som er uendelig stort, så der kan det finnes uendelig med planeter lik vår og uendelig alt, men innenfor universet vårt er det mest sannsynlig at det bare er et endelig antall partikler, og derfor en mulighet for at vi er alene.

Er ikke helt sikker på dette, men jeg mener at jeg har lest at universet stadig utvider seg. Tror forøvrig ikke at det finnes inteligent liv der ute.

Det er ingen som vet om universet vårt er det eneste. Noen teorier går ut på at det finnes et uendelig antall universer som ligger som "bobler" rundt om i et 22-dimensjonalt rom. (basert på blandt annet strengteorien) Disse andre universene kan ha helt andre fysiske lover enn vårt univers og dermed være helt forskjellige. Det kan også hende at de forskjellige universene utveksler masse og/eller energi med hverandre f.eks via sorte hull, "hvite hull" og "big bang"/"big crunch".

 

Forøvrig er jeg ganske overbevist om at det må være liv der ute. Det er svært mye som tyder på det. Blandt annet sansynlighetsregning ut fra ligningen som er presantert tidligere i tråden, og ut fra teorien om opprinnelsen av livet på jorda. Men det er ikke sikkert det finnes liv i den nærliggende delen av universet. Det kan skyldes tilfeldigheter ell ugunstige forhold, men at det må finnes kolder med liv på andre plasser er jeg overbevist om. Universet er jo så stort at det ville vært statistisk usansynlig at vi er alene. Bare vår egen stjerne holder jo ca 10 planeter og bare vår egen galakse inneholder jo over 100 millioner stjerner (om jeg husker riktig), og den synlige delen av universet ser jo ut til å være over 100 millioner galakser igjen. (om jeg husker riktig). Så da snakker vi om 100.000.000.000.000.000 planeter i universet. At jorda skal være den eneste av disse med liv på ser jeg på som statistisk svært usansynlig.

Lenke til kommentar
Kanskje det ikke er meningen vi skal finne "hverandre". Kanskje hvis det skjer en "stor glipp" og vi finner hverandre, kommer dommedag, siden det ikke var meningen vi skulle finne hverandre ?!?

Jeg deler ikke den skjebne-teorien din. Heller ikke det at universet er "styrt" av noen eller noe som lager en slags dommedag for oss. (hva nå en slik dag kan gå ut på er jo en helt annen diskusjon).

 

Jeg tror ikke universet, jorden eller menneskeheten er overstyrt av noen eller noe. Jeg tror heller ikke at det er noe som heter "meningen" at vi møtes eller noe sånt. Jeg tror på tilfeldigheter og at ting kan skje. Skjer det så skjer det. Ingen stor mann med grått sjegg kommer og heller bensin over jordkloden og fyrer på for å "så den på nytt" hvis vi ikke gjør som han vil.

Lenke til kommentar

Gadd rett og slett ikke lese de fine norsk stilene av noen inlegg her.

 

Men jeg vet at folk liker å tro at det finnes annet liv ute i universet.

De liker også å lure folk til å tro at det har kommet romvesner til jorda.

Eller at folk fra fremtiden har kommet tilbake i tid for å se på oss.. elns.

 

Dette er vanlige ting som hører med i verden.. desperate folk kanskje.

Som ikke klarer sannheten, som ligger rett foran dem hele tiden.

Helt til vi finner ut noe nytt. Og da blir alle glad?

 

Kanskje de kommer hit før vi kommer til dem?

Lenke til kommentar
Men jeg vet at folk liker å tro at det finnes annet liv ute i universet.

De liker også å lure folk til å tro at det har kommet romvesner til jorda.

Eller at folk fra fremtiden har kommet tilbake i tid for å se på oss.. elns.

Det der er vel strengt tatt tre typer folk:

1. Sånne som meg.

2. Jannicke Jarlum med flere

3. Hmm.. husker ikke hva han heter men jeg vet om en sånn person. Jeg tror forresten han er svært psykisk forstyrret. Skal se om jeg finner den syke syke hjemmesiden til denne mannen. Edit: Jeg fant ikke siden hans, men hvis noen andre her har gått på NTNU de siste årene og vet om en mann som tror på alt fra evighetsmaskiner, til teleportering via yoga-transe. Han er ganske rund og går alltid med en diger sekk på ryggen. En legendarisk evighetsstudent som har blitt kastet ut fra NTNU minst et par ganger på grunn av innpåsliten oppførsel og ovenfor andre studenter, og for missbruk av universitetet dataanlegg. Han lagde hjemmesider som var så provoserende at NTNU valgte å frata han all rett til å bruke skolens datasystem. Med andre ord: En syk syk mann.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Dette er vanlige ting som hører med i verden.. desperate folk kanskje.

Som ikke klarer sannheten, som ligger rett foran dem hele tiden.

Helt til vi finner ut noe nytt. Og da blir alle glad?

Til de som kanskje ikke skjønnte hva jeg mente her. Er ikke den beste å forklare:

 

Jeg mente at i dag har vi liten info om annet intelligent liv ute i universet.

Sannheten er jo det, at vi ikke har funnet noe intelligent liv hittil.

Men det går bare fremover. Dette er en utvikling som sikkert mange jobber med.

 

Så kom jeg til å tenke; hvorfor vil noen at det skal finnes intelligent liv der ute?

Det er en spennende tanke. Men vi har jo ganske mye intelligent liv på planeten vår fra før.

 

Vi er ikke akkurat ensom.. vel, kanskje blandt galaxen vår. Eller de planetene vi har oppdaget.

Men uansett om det hadde fantes intelligent liv på en av naboplanetene.

Hadde vi jo ikke hatt kapasitet nok til å komme oss dit?

Endret av Newt32
Lenke til kommentar

Godt poeng. Jeg tror det er litt av samme psykologien som ligger bak det at mange ønsker at det skal være et liv etter døden. Men der teller val all logikk og undersøkelser midt i feilsen på disse troende. Når det gjelder liv i universet så tror jeg spørsmålet stiller seg langt mer åpent. Først og fremst fordi vi ikke har hatt noen særlige muligheter til å sjekke ut mulig liv andre plasser enn på jorda. (Vi har så vidt begynnt å rote litt i overflaten på mars og månen, noe jeg anser som en sped begynnelse på leting etter liv utenfor jorda). Vi har ennå ikke utforsket mer en 0,0000000000000000000001% av planetene i det synlige universet)

 

(jeg orket ikke telle nuller og sjekke om det var riktig men dere forstår poenget)

Lenke til kommentar

Ja og når vi vet så lite om liv i universet, kan man egentlig kalle det en tro.

Og det finnes mange som tror på ting som de ikke vet noe om.

Eller som de vet eksisterer.

 

Som jeg.. jeg tror på skjebne. Men jeg kan på ingen måte bevise at den er der.

Det samme blir det med intelligent liv der ute.

 

 

Noen ganger føler jeg at folk trenger en tro, fordi det som mest sannsynelig er sant (eller som veldig mange mener er det riktige) er ganske kjedelig.

Folk flest liker ikke å vite at når man dør blir det helt svart som når man sover.

Folk vil ikke dø da. Dermed blir det "laget" en tro.

Lenke til kommentar
Noen ganger føler jeg at folk trenger en tro, fordi det som mest sannsynelig er sant (eller som veldig mange mener er det riktige) er ganske kjedelig. Folk flest liker ikke å vite at når man dør blir det helt svart som når man sover. Folk vil ikke dø da. Dermed blir det "laget" en tro.

Det er jeg enig i. Folk har et ønske om en annen realitet. Dermed oppstår det tro med forskjellige teorier livet etter døden. Slike teorier er svært fengende og virker samlende på folk som ønsker å tro på liv etter døden uten at de klarer å finne på sin egen livet-etter-døden-teori. Det er mye lettere å oppslukes av de teoriene som allerede finnes. Dessverre (mener jeg) at disse samlende teoriene (som ofte er en sentral del av forskjellige relgioner) har fått så mye styrke at de svekker den rasjonelle tanken om at det ikke er noe liv etter døden. Drømmer og ønsker går altså forran rasjonell tankegang. Det synes jeg er trist. Selv om den mest sansynlige realiteten kan være dyster og vanskelig å ta inn over seg så mener jeg det er viktig for menneskeheten å ha litt bakkekontakt og ikke leve seg helt bort i sine egne fantasier selv om de er aldri så fristende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...