Pep Skrevet 17. desember 2004 Skrevet 17. desember 2004 Har satt opp en PC med to brukerkontoer. En med administrative rettigheter, og en med begrensede rettigheter. Sistnevnte har da trøbbel med å starte spill. Kan dette løses uten at den kontoen også må settes til administrator? Litt av vitsen faller da bort med tanke på sikkerhet.. Håper det var forståelig. Takk for svar!
vaskiZ Skrevet 17. desember 2004 Skrevet 17. desember 2004 Prøvd å gi den andre brukeren flere rettigheter til mappa der spillet installerte seg? Om nødvendig alle rettigheter.
And.rs Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 Må nok sette brukerkontoen til administrative rettigheter, hvertfall det som er enklest, hvis ikke må man evt sette opp pcen til å bare godta visse programmer (er ikke helt sikker på hvordan) Men en brukerkonto uten administrative rettigheter blir uansett veeeldig begrenset med tanke på hva man kan gjøre i de fleste programmer. (kan foreksempel ikke installere noen nye programmer utan å være på den kontoen med administrative rettigheter)
Rookie_NO Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 (endret) Må nok sette brukerkontoen til administrative rettigheter, hvertfall det som er enklest, hvis ikke må man evt sette opp pcen til å bare godta visse programmer (er ikke helt sikker på hvordan) Men en brukerkonto uten administrative rettigheter blir uansett veeeldig begrenset med tanke på hva man kan gjøre i de fleste programmer. (kan foreksempel ikke installere noen nye programmer utan å være på den kontoen med administrative rettigheter) Og også veldig vanlig i en standard jobb-pc i nettverk... Alt for at pc-gutta skal slippe å løpe rundt og rette opp folks idiotiske feil. Endret 18. desember 2004 av Rookie_NO
Pep Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Skrevet 18. desember 2004 Nettopp den begrensingen som jeg vil skal være der. Er barn som bruker denne kontoen. Så jeg skulle gjerne vist hvordan man gjør som VaskiZ beskriver. Ingen som vet hvordan det gjøres?
vaskiZ Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 (endret) 1. Høyreklikk på mappa. 2. Velg egenskaper. 3. Gå på rettigheter 4. Velg brukernavnet som du skal gi rettighetene til / evnt legg til brukeren. 5. Gi den brukeren alle rettigheter eller bare "les og kjør". Det er ihvertfall slik det gjøres i XP. Gjøres da så klart som Administrator da. Endret 18. desember 2004 av vaskiZ
vaskiZ Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 (endret) GAH! Endret 18. desember 2004 av vaskiZ
Pep Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Skrevet 18. desember 2004 (endret) Trodde det var så enkelt jeg også, men det er det vist ikke. Jeg gjør som du beskriver (har prøvd forlengst), men det står ikkeno om "Rettigheter" der.. Kun "Generelt, Deling og Tilpass". Ingen av de har noe med slike innstillinger å gjøre. Nå har jeg Windows XP Pro med service pack 2 installert. Kan SP2 ha noe å si?Mener jeg har sett slike instillinger du nevner før, men mulig det var Windows 2000. Skal det være så vanskelig dette her da? Har lett XP rundt, men finner jo ingenting Endret 18. desember 2004 av Pep
vaskiZ Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 Det var da litt rart, jeg kjører da Win Xp pro med SP2 jeg også.
Pep Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Skrevet 19. desember 2004 Dette var merkelig. Prøver å finne ut av det, men ikke lykkes enda. Nå har jeg også NET.Framework inne (pga nyeste ATI controlpanel), noe som endrer brukerkonto etc. tror jeg. Kanskje det ligger noe der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå