radiated Skrevet 17. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Jeg er på utkikk etter en ikke alt for dyr LCD som skal brukes til alt, også spilling. At skjermen er behagelig å bruke er et viktigere kriterium enn korrekte farger. Ytelsen i spill bør være akseptabel. Foreløpig har jeg sett meg ut denne NEC-skjermen vs Eizo L550 som er hakket billigere. Noen meninger? (helst fra noen som har sett begge skjermene i bruk) Edit: Den eizo.skjermen har litt motstridende konklusjoner angående etterslep i "Den store LCD-testen del 1" kontra "Ni billige LCD-skjermer". Endret 17. desember 2004 av radiated Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 17. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) 60Hz på ein LCD er ikkje det same som 60Hz på ein CRT Dette på grunn av den forskjellige teknologien som ligger bak. CRT: elektrokanon som sveiper over kvar "pixel" x antal gonger i løpet av eit sek. LCD: microprossesor som sjekker kvar pixel om den skal skifte farge eller ikkje x antal gonger i sekundet. Men dette er ein tråd som gjelder 1770nx spesifikt, Hz på CRT kontra LCD er ein generell ting som bør taes i andre tråder. Endret 17. desember 2004 av Jankee Lenke til kommentar
mintman Skrevet 18. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2004 Er det noen som vet om det er mulig å slå av den Resolution Notifier som spretter opp når jeg starter spill, etc? Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 18. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2004 Slå av resolution notifier... er iallfall slik på min 1760NX... gå inn på skjermens meny.. gå inn på tredje fane i menyen.... så ser du et symbol med "xyi" med. Der velger du å slå av resolution notifier. (Antar nå at det er denne fremgangsmåten på 1770 NX også) Lenke til kommentar
mintman Skrevet 18. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2004 Takk, fant den nå. Ligger under 4 fane menyen under Menu Tools. Lenke til kommentar
Isabel Skrevet 18. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2004 Hei! Jeg har kjøpt også kjøpt meg en nec1770nx. Men så lurer jeg på om noen vet hvor jeg kan kjøpe meg en god DVI kabel til under 500lappen? Jeg har ikke planer om å bestille på internett.. tar heller butikken denna gangen Vennlig Hilsen Isabel Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2004 Datakjeden i Oslo har i alle fall DVI på lager Velg og vrak: http://datakjeden.no/default.asp?bID=2&sm=kr_sl Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2004 Fikk skjermen min i dag, men har problem med at baklyset slår igjennom, spesielt øverst. Er dette vanlig? Lenke til kommentar
TarjeER Skrevet 18. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2004 Ingen som kan forklare meg om sRGB? Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 18. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2004 Fikk skjermen min i dag, men har problem med at baklyset slår igjennom, spesielt øverst. Er dette vanlig? Det er vanlig, men jeg har ikke lagt merke til at det er så sterkt som på din. Mulig det er fordi du har tatt bilde i et helt mørkt rom. Jeg synes forøvrig at baklyset er så lite at det ikke gjør noe særlig, men dette er jo smak og behag. Det viser også kun når man har helt sorte partier på skjermen. Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 18. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Satrucci_ såg da ut som du hadde ganske mange døde pixler på bildet ditt Endret 18. desember 2004 av Fuel Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 18. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2004 Satrucci_ såg da ut som du hadde ganske mange døde pixler på bildet ditt Eh... fatter ikke hvordan du ser det på det lille bildet, jeg ser ihvertfall ingen. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2004 Satrucci_ såg da ut som du hadde ganske mange døde pixler på bildet ditt Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 18. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2004 Satrucci_ såg da ut som du hadde ganske mange døde pixler på bildet ditt Hvis du tenkte på de lysende grønne punktene som er i bildet, så er jo det power lyset til skjermen og noen andre "duppeditter" som Satrucci_ har i nærheten av skjermen... Ellers har jeg ikke sjangs til å skjønne hva du skulle mene Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 19. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2004 Var også litt skuffet over mengden på baklys, trodde det skulle være mindre på denne enn på den "gamle" samsung 710N, men neida... Fikk min i kveld, og har enda ikke prøvd å spille med den. Fulgte ikke med dvi, men jeg kjøpte en i tillegg.. En annen ting, skjermen ble fryktelig varm på toppen. Når jeg holder på toppen føles det som det minst er 40 grader der, brenner deg "nesten". Samsungen var mye kaldere, er dette noe som er normalt? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 19. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2004 Min og er litt varm på toppen. Tykkjer at den fungerer veldig bra i spel, btw. Sliter _litt_ med flakkande blå lys på mørk brakgrunn i NFSU2. Det er det einaste eg har merka. Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 19. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2004 Hva står sRBG for? Lenke til kommentar
Rune_ Skrevet 19. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2004 Erfaring: - - Mye baklys i toppen og i bunn - Klarer ikke sorte toner sammen. De får en 16farger effekt. (se en annen tråd jeg har her i Skjermer forumet.) - Litt for "skarpt" bilde og derrfor også litt blasse rødfarger selv med sRGB og DVI kabel. - Følger ikke med DVI kabel + + Gode justeringsmuligheter + Lite etterslepp + Smale sidekanter og pent design + hmm, ingen flere åpenbare Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2004 sRGB er en standard for fargeprofiler, som gjør det mulig å overføre et bilde mellom ulike enheter uten at fargeinformasjonen endrer seg. Enklet forklart skal man kunnne ta et bolde med et lamera, redigere det på PC og skrive det ut, og fargene er like over alt. For å få til dette må alle produkter støtte en felles standard for hvordan farger skal se ut, og dette er sRGB. Lenke til kommentar
ØyvindStrøm Skrevet 19. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2004 Hadde tenkt å kjøpe den den skjermen der, men så ser det ut som det er sjukt mye baklys på den. Er dette noe som er utrolig irreterende eller lyver bilde veldig ?? MVH Øyvind Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå