Gå til innhold

Dyr DVD-brenner (multicom)?


zarz

Anbefalte innlegg

Sendte en mail til multicom i går og spurte om forskjellen mellom disse to pc'en kun var at den ene hadde DVD-brenner og den andre hadde en CD-brenner. Fikk beskjed om at det stemmte.

 

"G556E CDRW/DVD D1600 15" 60GB 512MB" "10 995 kr"

(Kombinert 8x DVD-ROM leser / 16x/8x/24x CDRW-brenner)

 

 

"G556E DVD±RW D1600 15" 60GB 512MB" "11 895 kr"

(Kombinert dualformat DVD±RW og CDRW brenner. Leser også alle DVD- og CD-plater. 12x DVD les, 24x CDROM les, 16x CDR skriv, 8x CDRW skriv, 4x DVD-R skriv, 2x DVD-RW skriv, 2.4x DVD+R skriv, 2.4x DVD+RW skriv. Støtter SmartBurn som umuliggjør buffer underruns.)

 

 

En DVD-brenner, mens den første er en CD-brenner. Er det flere enn meg som syns dette er rådyrt for en OPPGRADERING av en kombinert

CD-brenner/DVD-leser til en kombinert DVD-brenner/DVD-leser?

 

Blir nok sikkert netshop på meg oxo, de tar kun 554 kr ekstra for en oppgradering, da får du i tillegg en Dual Layer 8x DVD-brenner + -

Endret av zarz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det flere enn meg som syns dette er rådyrt for en OPPGRADERING av en kombinert

CD-brenner/DVD-leser til en kombinert DVD-brenner/DVD-leser?

Nei, det kan fort koste så mye ekstra, ihvertfall om du kjøper merkevare som f.eks Acer. Kjøp hos noen andre siden det irriterer deg sånn - slemme, slemme Multicom!

Lenke til kommentar
Egentlig ikke.. med tanke på at en slim DVDbrenner koster fort over en tusen lapp... skjønner ikke helt hvor du vil hen ?

 

Mvh :w00t:

Richard

Hva er den store forskjellen mellom slim line og ikke?

 

Jeg er litt i tvil om jeg skal bestille på multicom eller netshop. Hvis dette ikke er fullt så ille som det virker som vurderer jeg multicom.

Lenke til kommentar

Billigere enn tilsvarende oppgradering på mange modeller hos Dell... Til sammenligning så koster DVD+/-R 8X 500,- kroner mere enn DVD/CDRW hos Netshop. Tipper altså at Multicom tar en del høyere anvanse på DVD-brenneren da det ofte er laveste pris som annonseres og hvor prispresset er høyest. At de må ta igjen litt på 'oppgraderingene' er ikke uvanlig.

 

Alt i alt: Litt dyrt, men ingen ågerpris. Mulig pruterom?

Lenke til kommentar
Egentlig ikke.. med tanke på at en slim DVDbrenner koster fort over en tusen lapp... skjønner ikke helt hvor du vil hen ?

 

Mvh  :w00t:

Richard

Hva er den store forskjellen mellom slim line og ikke?

 

Jeg er litt i tvil om jeg skal bestille på multicom eller netshop. Hvis dette ikke er fullt så ille som det virker som vurderer jeg multicom.

Forskjellen er som sagt at ting som er mindre koster som regel mer ;)

 

Jeg er den stolte eier av en G556E D1700, uten dvd-brenner.. men jeg er kjempe fornøyd med maskinen :)

 

899,- ca er ikke mye å måtte betale ekstra for en DVDbrenner til laptop..

 

Mvh

:w00t:

Richard

Lenke til kommentar

jeg valgte å spare litt cash på å ikke velge DVD brenner til min Netshop 1557. Fant ut at jeg hadde aldri kommet til å bruke DVD brenneren på maskinen min når jeg hadde det på stasjonær. Å jammen tok jeg rett, tror jeg har brent par vanlig plater på maskinen som jeg har hatt i 3 måneder!

 

EDIT:

 

Multicom har utrolig dårlig service! min mening!

Endret av ohh-noo
Lenke til kommentar

Dette er vel ikke noen overpris. Multicom er vel av de rimligste netshoppene, og om de ligger tre lapper over dvd brenneren enn netshop, har de helt sikkert andre oppgraderinger (som f.eks ram) som kan være billigere. En må også tenke på at det er avhengig av hvilken laptop en har/bestiller og hvor standarisert cd/dvd rommene er...en som er masseprodusert er billigere enn en som lages i et betydlig antall mindre.

 

Og utstyr til laptop er dyrere enn utstyr til stasjonær generelt, fordi komponentene må være mindre, bruke mindre strøm, og helst gi samme ytelse som de stasjonære komponentene.

Lenke til kommentar
Sendte en mail til multicom i går og spurte om forskjellen mellom disse to pc'en kun var at den ene hadde DVD-brenner og den andre hadde en CD-brenner. Fikk beskjed om at det stemmte.

 

"G556E CDRW/DVD D1600 15" 60GB 512MB" "10 995 kr"

(Kombinert 8x DVD-ROM leser / 16x/8x/24x CDRW-brenner)

 

 

"G556E DVD±RW D1600 15" 60GB 512MB" "11 895 kr"

(Kombinert dualformat DVD±RW og CDRW brenner. Leser også alle DVD- og CD-plater. 12x DVD les, 24x CDROM les, 16x CDR skriv, 8x CDRW skriv, 4x DVD-R skriv, 2x DVD-RW skriv, 2.4x DVD+R skriv, 2.4x DVD+RW skriv. Støtter SmartBurn som umuliggjør buffer underruns.)

 

 

En DVD-brenner, mens den første er en CD-brenner. Er det flere enn meg som syns dette er rådyrt for en OPPGRADERING av en kombinert

CD-brenner/DVD-leser til en kombinert DVD-brenner/DVD-leser?

 

Blir nok sikkert netshop på meg oxo, de tar kun 554 kr ekstra for en oppgradering, da får du i tillegg en Dual Layer 8x DVD-brenner + -

Dell tar 1400 for samme oppgradering.Du må jo se på hva totalprisen er og så sammenligne,hjelper ikke om en annen er billigere på oppgradering når sluttproduktet blir dyrere.

Lenke til kommentar

Det er også selvfølgelig forskjell på hvilke DVD-brennere som kan brukes. Det finnes nemlig lite med standarder på bærbare, slik det er på stasjonære. Det finnes rett og slett ikke noe som heter "standard dvd-brenner for bærbare". Det er mulig at brennere for ECS-maskiner er dyrere enn de som skal i Aopen 1557 som Netshop selger...

 

Uansett; 554 vs 900kr ... ikke nok til å lage bråk om. Er du misfornøyd med prisen, kjøp et annet sted.

Lenke til kommentar
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Mere om hvordan å få et godt emnefelt kan du se her. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd :)

 

Kan threadstarter vennligst lage et nytt emne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...