Gå til innhold

Snart Windows for AMD64/EM64T


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ctrl-alt-del funker i alle fall mye bedre i 2k og 2k er mye mer stabilt den xp litt forskjell

Er XP ustabilt skyldes det trolig din maskinvare og/eller dårlige drivere. XP er helt stabilt på stabile maskiner.

MS har jammen laget masse ustabilt oppgjennom tidene. -Men jeg klager ikke på XP. -Må være noe med maskin din...

 

MS Holder på med mye for tiden. -HTPC-Windows, Longhorn og XP64. -Etter at disse er ferdig får de vel litt mer ressurser til IE og andre mindre ting *håpe håpe*

Lenke til kommentar
de bør for pokker oppdatere IE FØR Longhorn sier jeg bare...jeg mener.. det er flere ÅR siden IE kom i ny versjon! I dataverdenen!

 

DET er problemet med for tett integrering mot OS!

IE driter jeg i, finnes konkurrenter som er 1000 ganger bedre. På OS-fronten er det færre reelle alternativ, iogmed at ett bytte har ganke dramatisk innvirkning på hvilke programmer du kan kjøre.

 

AtW

Lenke til kommentar
tbend: prøv 27 august 2001!

 

Tia flyg,,, :p Da kan man snakke om ei oppgradering snart ja!... Fy fan,, ei stor virusbomba hele IE!

Hehe, men når sant skal sies så følger det faktisk med en 64-bits versjon av Internet Explorer med Windows x64 Edition. Selv foretrekker jeg Firefox, og jeg regner selvsagt med at det kommer en 64-bits versjon til Windows av den også etterhvert :cool:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Er det noe vits i å prøve å instalere det? Har noen prøvd? Funker "gammle" programmer greit som f.eks Nero, div drivere og vanlige små nyttepgogrammer??

Vanlige 32bits program burde ikke ha noe problem å fungere, er vel bare drivere som må spesialtilpasses (vet ikke om det gjelder alle drivere, men i alle fall chipset og skjermkort). Du får selvsagt ikke dratt nytte av fordelene (er det så mange egentlig, bortsett fra mer ram?) ved 64bit, men det burde heller ikke være noen forskjell fra xp 32bit.

 

Når det er sagt så skal det være såpass enkelt å porte fra 32bit til 64bit at i løpet av noen måneders tid har vel de vanligste programmene forhåpentligvis gitt ut oppdateringer med full støtte. Eldre pci-kort av diverse slag spørs det hvordan det blir med, men vi får håpe ms har out-of-the-box støtte for de mest vanlige.

Lenke til kommentar
de bør for pokker oppdatere IE FØR Longhorn sier jeg bare...jeg mener.. det er flere ÅR siden IE kom i ny versjon! I dataverdenen!

 

DET er problemet med for tett integrering mot OS!

IE driter jeg i, finnes konkurrenter som er 1000 ganger bedre. På OS-fronten er det færre reelle alternativ, iogmed at ett bytte har ganke dramatisk innvirkning på hvilke programmer du kan kjøre.

 

AtW

Sant nok, selv bruker jeg Firefox ;)

 

Men jeg er en sånn medmennesklig person at jeg synes synd på alle de stakkarene som er for uvitende, dumme eller giddalause at de ikke bytter... :D

Lenke til kommentar

2001 MS : "Vi jobber med WinXP 64bit"

2001 Linus : "Vi jobber med Linux 64bit"

 

2002 MS : "WinXP 64bit vil være klar ved lansering av K8"

2002 Linus : "Vi vil ha klar Linux 64bit ved lansering av K8"

 

22. April 2003 AMD : Lanserer K8.

22. April 2003 Linus : Lanserer Linux 64bit.

22. April 2003 MS : "Err... WinXP 64bit kommer snart"

Resten av 2003 MS : "Err... WinXP 64bit kommer snart"

 

2004 MS : "Err... Forsinkelser .. og det er ikke vår feil .. :whistle: Det er så mange som ikke gidder å lage drivere for oss så vi har blitt forsinket .. men WinXP 64bit kommer snart"

 

Nå er 2004 straks slutt og MS sier fortsatt "Err... WinXP 64bit kommer snart" :roll: 1 år og 8 måneder etter de først hadde planlagt å ha det ferdig og ennå er det ikke klart. Dette minner bare mer og mer om det gamle donald-trikset der donald fester en gullerot på en stang forran nesen på et esel for å få det til å gå framover.. Dvs. Vi er eselet, MS er donald og gullerota er WinXP64bit. Hvor langt skal folk gå før de skjønner at de har blitt lurt og gi opp ventinga på WinXP64bit?

 

Hilsen oppgitt.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det tar lang tid å lage brukervennlig software for ikke-eksperter for et nytt ISA. Det viser all erfaring. Sånn er det bare. Men ja M$ skal ikke ha at de er effektive i denne situasjonen. Om en ser på hvor mange lisenser de har gått glipp av å få solgt så forstår en kanskje hvorfor de ikke prioriterer maksimalt på dette. De har jo også Longhorn der framme som et "greater good" og de ønsker sikkert å fokusere maksimalt på den i stedet for et 64 bit OS som likevel snart er utdatert... det er nå mine 0.02$

Lenke til kommentar

jeg får nesten vondt når jeg leser alt som står her.

 

1. jeg brukte selv beta win64b og første beta av ati drivere, jeg gikk opp i ytelse i alle 3dmark programer

2. explorer er så **** dårlig, hvorfor det? jeg bruker det hele tia og det fungerer utmerket for meg, stabilt og bra.

3. windows xp er så dårlig og ustabilt, som en klok kar sa lengre opp, det fungerer fint på stabil hardware.(og med stabil hardware mener jeg ikke bare intel, kjører amd selv)(overrasket, ikkesant?)

 

 

Musa

(ferdig med siste eksamen i dag, thohei! :thumbup: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...