Gå til innhold

Forskjell på østlendinger og Oslo folk?


Dotten

Anbefalte innlegg

Som en velkjent provokatør av østlendinger :w00t: har erfaringer vist meg en ting. Østlendinger som ikke er fra Oslo irriterer seg grønn over å bli sammenlignet med Oslo folk.

 

Når jeg gyver løs med mine vanlige fraser om at "østlandet er et pengesluk", "østlandet er subsidiert av vestlandet og Nord Norge", "østlendinger er generelt sett mer arrogante og pysete" osv så får enkelte østlendinger som ikke er fra Oslo nærmest anfall. De fleste er enige at all kritikken er rett så lenge det handler om Oslo og ikke resten av Østlandet. Er dette virkelig noe som er traumatisk for ikke-Oslo folk fra østlandet?

 

På den andre siden er det tragi-komisk å se hvordan Oslo folk håner andre østlendinger i nesten like stor grad som resten av landet. De fleste sier til og med at Drammen er værre for dem enn Bergen.

 

Personlig klarer jeg ikke helt å se hvorfor østlandet utenom Oslo skal slippe unna kritikken. Er ikke akkurat som om de produserer nok til å dekke over de utgiftene de tilfører samfunnet, selv om Oslo er værst på akkurat dette.

 

Uansett, er alltid like gøyt å se hvor hårsår østlendinger blir av kritikk, ettersom de selv ser på seg selv som verdens navle :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Doh! - Alle kaller meg Østlending... Eg e fra Bergen!!!

 

JEg synes egentlig ikke vi Bergensere får nok krut mot oss jeg... utnom de som sier vi er sure(?)

 

*tar meg nær av det*--- (not)

 

Men det er helt rett... Oslo er ikke som Østlandet generelt... 2 forskjellige verdner. Fint vi ikke har noe å peppre Østleningene med. Snille folk :O

Lenke til kommentar

Jeg bor i et lite tettsted ca 2,5 time utenfor oslo. Jada, det er traktorer her, og ja jeg har en låve ved huset mitt. Men når jeg snakker med folk fra oslo er det ingen som klarer å tippe på at jeg ikke er fra Oslo. SÅ nok en gang, hurra for generalisering :yes:

 

En annen litt morsom ting er at hver gang NRK eller TV2 har behov for å snakke med en bonde, klarer de å grave fram de verste bygdedyrene du får tak i. Gjerne i fullt felleskjøp utstyr og kumøkk over hele buksa, gjerne snakker han inngrodd dialekt også :p

Lenke til kommentar
HAHAHAHAHAHAHA..... sameland.... HAHAHAHAHAHAHAH  :roll: 

 

Vi kan jo i det minste kjøre på vinterføre. Duste sørlendinger.

Problemet til folket, er at folk her ikke VET hva trafikk er! Har dere noengang opplevd et lyskryss? Noengang opplevd t-bane? I Tigerstaden er det mye trafikk i de sentrale delene, og om EN bussjåfør driter seg ut, så sperrer han for resten av trafikken, og derfor: "Kaos".

 

Blir så sinnsykt forbanna på dere som "hater" østlandet, og slik jeg ser det: Oslo. Personlig ville jeg aldri bodd noe annet sted, noe jeg er sikker på at mange her også ville ment, om de bare hadde tatt seg turen bort hit.

 

For det er vel ingen hemmelighet at her er det flest tilbud? Mest å gjøre, generelt sett. Jeg har vært flere store steder i Norge - Trondheim er et godt eksempel. Utrolig hyggelig by, bare ikke en dritt å gjøre der. Ikke noe vondt ment mot trøndere, for jeg liker dere.

 

Kjenner folk fra Bergen også, knasende hyggelige folk. Har aldri vært i byen, og har heller ikke hørt at noen misliker Oslo, så jeg har hverken lyst til eller har noen grunn til å hate den byen.

 

Noe av grunnen er vel at jeg er oppvokst i en by hvor alle slags muligheter ligger til rette for alle og enhver. Flere jeg kjenner som har flyttet til Oslo fra andre steder i landet, og de sier at de aldri ville flyttet tilbake igjen.

 

Generelt sett har jeg ikke noe imot visse deler av landet, alle har sin sjarm, men når det gjelder muligheter og tilbud så er Oslo "stedet".

 

Det finnes massevis av hyggelig folk her i Norge, men at folk begynner å snakk dritt til hverandre uten noen som helst grunn, skjønner jeg meg ikke helt på.

 

Tammaz: :thumbdown:

 

negative14.jpg

Endret av Bandidos Pelle
Lenke til kommentar
Dessverre amigo.... du er nok sørlending. Jeg vet det må være hard for deg å få det bekreftet. men du kan trøste deg med at vi i nord, har medlidenhet med deg.

En annen teit ting er når de nordafra skal virkelig tøffe seg. Dere er ikke noe bedre til å kjøre på vinterføre enn en fra trøndelag. Nub.

Lenke til kommentar

hmmmmm.... kanke huske at jeg sa at jeg mislikte Oslo. Menmen, det å være usaklig er vel en del av pakken.

 

Det vi fra nord hater er de som kaller nord-Norge for sameland. Da blir vi provosert og kommer tilbake med samme skytts.

 

OG SELFØLGELIG ER VI I TROMSØ BEDRE Å KJØRE PÅ VINTERFØRE ENN TRONHEIM. Vi har rett å slett mer trening i og med at det er mer snø og vinter her i nord.

 

no%20you%20suck%20cover.jpg

Endret av Tammaz
Lenke til kommentar

Generelt sett har jeg ikke noe imot visse deler av landet, alle har sin sjarm, men når det gjelder muligheter og tilbud så er Oslo "stedet".

 

Det finnes massevis av hyggelig folk her i Norge, men at folk begynner å snakk dritt til hverandre uten noen som helst grunn, skjønner jeg meg ikke helt på.

 

 

 

Vel og bra med muligheter, men de mulighetene er jo finansiert av olje og fiskepenger fra vestlandet og Nord Norge. Vi kunne hatt mange attraksjoner om vi ikke måtte dekke alle trygdeutgiftene, operaene osv som Oslo sluker til seg... :innocent:

 

Men drittslenging er jeg enig med deg om ikke er hyggelig. Men litt ufarlig rivalisering og kreativ diskusjon rundt landsdelene er jo bare morsomt :)

Lenke til kommentar
hmmmmm.... kanke huske at jeg sa at jeg mislikte Oslo. Menmen, det å være usaklig er vel en del av pakken.

 

Det vi fra nord hater er de som kaller nord-Norge for sameland. Da blir vi provosert og kommer tilbake med samme skytts.

 

OG SELFØLGELIG ER VI I TROMSØ BEDRE Å KJØRE PÅ VINTERFØRE ENN TRONHEIM. Vi har rett å slett mer trening i og med at det er mer snø og vinter her i nord.

Hehe. Det mest imponerendes med Tromsø er jo at dere klarer å komme med et habilt fotballag til tross for snøværet :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...