Gå til innhold

Forskjell på østlendinger og Oslo folk?


Dotten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HAHAHAHAHAHAHA..... sameland.... HAHAHAHAHAHAHAH  :roll: 

 

Vi kan jo i det minste kjøre på vinterføre. Duste sørlendinger.

Faktisk ikke. Dere kjører betraktetelig værre på vinterføre enn oss "søringer".

 

 

 

 

Prosentvis økning i skadehyppigheten om vinteren

 

Finnmark..................80

Troms......................75

Nordland..................69

Nord-Trøndelag.........63

Oppland...................56

Sør-Trøndelag...........54

Hedmark................. 46

Buskerud................ 40

Østfold................... 38

Akershus.................35

Vest-Agder............. 34

Vestfold..................30

Telemark.................28

Oslo.......................27

Møre og Romsdal......25

Aust-Agder..............25

Sogn og Fjordane.....23

Hordaland...............15

Rogaland.................10

 

Kilde: skader meldt til Gjensidige Nor i 2002 og 2003

 

 

 

Om du vil lese nærmere: DN

Lenke til kommentar

http://www.ssb.no/emner/09/01/fnr/

I Oslo er bruttoregionalproduktet per innbygger om lag dobbelt så høyt som landsgjennomsnittet, dersom vi holder olje- og gassvirksomheten utenfor. En stor del av verdiskapingen i Oslo kommer fra personer som er bosatt i andre fylker, hovedsakelig i Akershus. Statistisk sentralbyrå har beregnet tall for Oslo og Akershus som én region for å se disse fylkene samlet. I Oslo er BNPR per sysselsatt 17 prosent høyere enn landsgjennomsnittet. Til sammenligning ligger Finnmark 29 prosent under landsgjennomsnittet for BNPR per innbygger og 20 prosent under for BNPR per sysselsatt. Figuren viser den fylkesfordelte verdiskapingen per innbygger og sysselsatt som indeks i forhold til landsgjennomsnittet, der landsgjennomsnittet settes lik 100.

 

 

østlandet er subsidiert av vestlandet og Nord Norge

Greit nok at oljen er et vannvittig inntektsgrunnlag, men hvorfor blande Nord Norge inn i dette?

Lenke til kommentar
Hvorfor kviner dere der nede i sørlandet om hvem som kommer fra vest og øst? Samma det vel. Dere bor i sør, vi bor i nord.

Fordi å skille "sørlandet" i Øst og Vest er ganske naturlig fordi det er stor forskjell mellom Øst og Vest her i Norge; natur, folk, næring, kultur osv. Å skille på den måten trenger jo absolutt ikke være noe negativt.

Lenke til kommentar

Hva i helsike er vitsen med å krangle om hvilken landsdel som er best? la oss finne en annen del av verden å hakke på! for eksempel folk fra Danmark! de prater som om de har en potet i halsen, og så er de feite og har et lite land! :!:

 

PS: Bare for å få stadfestet det, så er det faktisk østlandet som er best! og da snakker jeg ikke beste- vestkant pussies med rosa hodetørkle og pilotbriller, men folk som kommer fra områdene utenfor bærum og som dermed ikke får alt betalt av pappa! Seriøst, alle som skal på Norefjell og stå på ski passerer forbi der jeg bor og det skulle vært straffbart å oppføre seg sånn som enkelte gjør... Faen meg folk som tror de eier verden. Ett eksempel er når broren min jobbet på Shell... Da kom det en fyr inn og kjønet (bresket/ var kul) seg og lurte på hva vi bedrev tida med når vi ikke var på låve-fester.... Låve-fester ffs!....

 

Men, men... lenge leve generalisering! :thumbup:

Lenke til kommentar
I Oslo er bruttoregionalproduktet per innbygger om lag dobbelt så høyt som landsgjennomsnittet, dersom vi holder olje- og gassvirksomheten utenfor.

Vel, det er jo ganske idiotisk å holde olje og gassvirksomheten utenfor. Klart at Oslo har størst BRP ettersom det bor mer folk der og alle de store bedriftene gjerne velger å "bosette" seg i hovedstaden.

Lenke til kommentar
Bra fotballag ja. Skulle bare mangle, vi stammer tross alt fra vikingene. Det er bare det at straks vi hører ordet royal league, så blir vi redd og taper alt. Damn damn damn.  :mad:  :mad:

Alt det du sier i denne tråden er så grenseløst teit og tåpelig at du fortjener premie.

whatever :roll:

 

Det er også et snev av ironi av d jeg sier.

Endret av Tammaz
Lenke til kommentar
HAHAHAHAHAHAHA..... sameland.... HAHAHAHAHAHAHAH  :roll: 

 

Vi kan jo i det minste kjøre på vinterføre. Duste sørlendinger.

Faktisk ikke. Dere kjører betraktetelig værre på vinterføre enn oss "søringer".

 

 

 

 

Prosentvis økning i skadehyppigheten om vinteren

 

Finnmark..................80

Troms......................75

Nordland..................69

Nord-Trøndelag.........63

Oppland...................56

Sør-Trøndelag...........54

Hedmark................. 46

Buskerud................ 40

Østfold................... 38

Akershus.................35

Vest-Agder............. 34

Vestfold..................30

Telemark.................28

Oslo.......................27

Møre og Romsdal......25

Aust-Agder..............25

Sogn og Fjordane.....23

Hordaland...............15

Rogaland.................10

 

Kilde: skader meldt til Gjensidige Nor i 2002 og 2003

 

 

 

Om du vil lese nærmere: DN

Hallo i luken. Det er jo fordi vi må kjempe oss igjennom metervis med uploget snø. Men når det først kommer litt snø på sørlandet (sør for Trondheim) kræsjer hele gjengen. Det er jo helt klart at det er mindre skader på vinterføre i Oslo, fordi det er mindre snø der. Det står skaderhyppighet på vintern, ikke skadehyppighet på VINTERFØRE.

 

Men det er ikke så veldig viktig uansett. Jeg har personelig vært med i 3 bilulykker på et halvt år nå.

 

;)

Endret av Tammaz
Lenke til kommentar
Hvorfor kviner dere der nede i sørlandet om hvem som kommer fra vest og øst? Samma det vel. Dere bor i sør, vi bor i nord.

Fordi å skille "sørlandet" i Øst og Vest er ganske naturlig fordi det er stor forskjell mellom Øst og Vest her i Norge; natur, folk, næring, kultur osv. Å skille på den måten trenger jo absolutt ikke være noe negativt.

Hvordan er folk forskjellige?

 

Jeg sier ikke at vi ikke er det. Men jeg tror ikke jeg kjenner særlig med østlendinger. Og kan ikke huske at de jeg har truffet har vært særlig annerledes. Hører bare alle andre klage på arrogante østlendinger og bortskjemte ungdommer fra Bærum. Noe som godt mulig bare er en slags forsvarsmekanisme fordi vestlendinger føler seg 'mindre'.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
Noe som godt mulig bare er en slags forsvarsmekanisme fordi vestlendinger føler seg 'mindre'.

Mindre? hehe, tror nok ikke det.

 

Slike forsøk på hersketekinkk bør du dra lenger ut på landet med ;)

 

Men en ting som er litt rart, som jeg glemte å nevne i farten. Hvorfor fokuserer landspressen(dvs Oslopressen) så mye på VIF sin suksess i år. Når Tromsø ledet sesongen ble det knapt nevnt, med en gang VIF blandet seg inn var det flere førstesideoppslag :hmm:

 

Er jo også ikke til å stikke under en stol at det å ta en 2. plass i serien ikke akkurat er bedre enn det å ta 3. plass og vinne cupen i tilegg :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...