Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

 

Bruker bare belte på ting over 200kg.

Uten belte må man stramme core "innover" , med belte presser man jo utover mot beltet for å skape stabiliteten.

 

:(

 

Skulle til å spørre om belte var akseptabelt på 170kg mark. Tatt uten hittil.

 

Behøver jo ikke bruke det og core er stabil.

Merker fort når det stopper opp og alt blir ræva.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Diskuterte med en kamerat i kveld. Han sa at han har snakket med en del folk samt sett på Hodgetwins, og dermed kommet frem til at man ikke skal ha lengre økter enn 40-50 min (maks) hvis formålet er å bli eksplosiv og sterk.

 

Dette hadde med at man begynner å produsere et stresshormon utover i økta slik at man forbrenner av musklene sine.

 

Jeg synes det høres rart ut. Innspill?

Lenke til kommentar

Diskuterte med en kamerat i kveld. Han sa at han har snakket med en del folk samt sett på Hodgetwins, og dermed kommet frem til at man ikke skal ha lengre økter enn 40-50 min (maks) hvis formålet er å bli eksplosiv og sterk.

 

Dette hadde med at man begynner å produsere et stresshormon utover i økta slik at man forbrenner av musklene sine.

 

Jeg synes det høres rart ut. Innspill?

 

Det er selvfølgelig bullshit. Hodgetwins var selveste definisjonen på broscience pre 2014 og fremdeles er det bakrus.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg er 20 år, 183 høy og ca 76kg. Jeg har tidligere trent mye styrke og løping og har hatt god progresjon her, men aldri klart å komme over 80kg i kroppsvekt. Mye på grunn av ytre faktorer som har gjort det vanskelig å holde summen av energi gjennom en hel dag noe særlig høyere enn 0.

 

Hvor lang tid kan man forvente å bruke på å gå opp 3-4kg i kroppsvekt med et treningsprogram for 3 dager i uken og forholdsvis slavisk disiplin til dette?

 

*bump*

Lenke til kommentar

 

 

Hei!

 

Jeg er 20 år, 183 høy og ca 76kg. Jeg har tidligere trent mye styrke og løping og har hatt god progresjon her, men aldri klart å komme over 80kg i kroppsvekt. Mye på grunn av ytre faktorer som har gjort det vanskelig å holde summen av energi gjennom en hel dag noe særlig høyere enn 0.

 

Hvor lang tid kan man forvente å bruke på å gå opp 3-4kg i kroppsvekt med et treningsprogram for 3 dager i uken og forholdsvis slavisk disiplin til dette?

*bump*

Alt du behøver å gjøre er å spise mer, eller spise mer kaloririk mat. Peanøtter, peanøttsmør, smør, en sjokoladebit etc. Å drikke en del av kaloriene kan gjøre det enklere også. Ta en spiseskje med olje til frokost, middag og kvelds så har du en del kalorier der også. :)

 

Å telle kcal slavisk er kanskje ikke nødvendig, men å ha en viss oversikt gjør det hele litt lettere, i alle fall hvis du sliter med å gå opp i vekt.

Lenke til kommentar

 

 

Hei!

 

Jeg er 20 år, 183 høy og ca 76kg. Jeg har tidligere trent mye styrke og løping og har hatt god progresjon her, men aldri klart å komme over 80kg i kroppsvekt. Mye på grunn av ytre faktorer som har gjort det vanskelig å holde summen av energi gjennom en hel dag noe særlig høyere enn 0.

 

Hvor lang tid kan man forvente å bruke på å gå opp 3-4kg i kroppsvekt med et treningsprogram for 3 dager i uken og forholdsvis slavisk disiplin til dette?

*bump*

Du går aldri opp i vekt hvis du ikke spiser nok.

 

3-4kg bør ta rundt 2-3mnd. Da får du kvalitetsmasse.

 

Er du 76kg og har et aktivitetsnivå over normalen tør jeg påstå at 3400kcal er en ok plass å begynne. Det var ca det jeg inntok når jeg begynte å løfte og veide 77kg.

Lenke til kommentar

Du går aldri opp i vekt hvis du ikke spiser nok.

3-4kg bør ta rundt 2-3mnd. Da får du kvalitetsmasse.

 

Er du 76kg og har et aktivitetsnivå over normalen tør jeg påstå at 3400kcal er en ok plass å begynne. Det var ca det jeg inntok når jeg begynte å løfte og veide 77kg.

 

 

2-3 måneder, sier du. Er det med seriøs og disiplinert trening eller er det kun med matinntaket?

Lenke til kommentar

Man klarer lett 10kg på den tiden. Men da sier det seg selv at mye er fett :mrgreen:

Så mye "kvalitets"vekt som "Akse" beskriver er fullt mulig, er bare å spise mer, og litt til når du TROR du har spist nok...

 

Jeg foreslår pepperkaker og melk siden vi er på den tida av året.
Jeg nommer selv en pakke pepperkaker om dagen sammen med en liter melk.

Lenke til kommentar

Man klarer lett 10kg på den tiden. Men da sier det seg selv at mye er fett :mrgreen:

 

Så mye "kvalitets"vekt som "Akse" beskriver er fullt mulig, er bare å spise mer, og litt til når du TROR du har spist nok...

 

Jeg foreslår pepperkaker og melk siden vi er på den tida av året.

Jeg nommer selv en pakke pepperkaker om dagen sammen med en liter melk.

Gawd. Den som er så heldig å leve på bulk..

Lenke til kommentar

Gratulerer til Carl Yngvar med nok en sinnsyk prestasjon!

490kg bøy, ny verdensrekord

350kg benk

390kg mark, ny europarekord

1230 totalt, ny verdensrekord

 

Blir litt lei av at media fylles uke inn og ut med folk som spiller sjakk, og dette såvidt nevnes i media. Når sist viste en Nordman seg slik frem?

 

Mannen fortjener heder og ære :)

Endret av leifeinar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...