Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte å bestille proteinpulver fra iHerb.com:

 

http://www.iherb.com/search?kw=protein%20powder&sr=1#p=1

 

Ny på markedet - tips? Vel og merke, ikke noe vektøkningstilskudd (?) men proteinpulver.

 

Sparer vel ikke penger iallefall?

 

Tips nr 1

Kjøp isolater

Tips nr 2

Kjøp minumum 3kg pr gang.

Tips nr 3

Det skal være brukbart å drikke det, mm kjempegodt så tar det 3 mnd så spyr du av tanken.

Det er en grunn for at ikke alt smaker som milkshake på mcd.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å bestille proteinpulver fra iHerb.com:

 

http://www.iherb.com/search?kw=protein%20powder&sr=1#p=1

 

Ny på markedet - tips? Vel og merke, ikke noe vektøkningstilskudd (?) men proteinpulver.

Mitt tips: STYR unna iherb når det er snakk om proteinpulver. Mamma bestilte tilfeldigvis derifra og fikk ho til å kjøpe med en boks pulver.

Uansett hvordan jeg ristet, mikset, blandet osv osv, så smakte det støv! Verste jeg har smakt. Kan være det er bare det merke jeg fikk, men proteinpulver er da virkelig ikke så dyrt her fra Norge.

Lenke til kommentar

Du blir sterkere i den øvelsen av å trene resten av kroppen.

Uten god core blir det bare svai, uten sterke lats får du ikke stabile skuldere og skader deg.

Du må spenne alle musklene når du presser og ikke ha en løs del i hele kroppen.

 

Stalltips:

Oppspenn , stramme baken og korsryggen også.

Albuene under stanga, de skal være rett under håndleddet, da er de ca 45 grader ut

Ikke hev skuldrene, tenk at du presser vekk ifra stanga og ikke stanga opp

Løftet skal starte nære halsen og gå rett opp i rett linje, pga stramminga av ryggen er kroppen lent litt bakover så du ikke treffer nesa.

"brekk stanga" i løftet så albuene roterer noe innover

Det er bare en skulderøvelse frem til albuene er i skulderhøyde, herifra tar triceps over og albuene går noe utover til siden mens stanga går litt bakover så den er rett over kroppen med vekten ned i foten fra midten og hælen ett sted. Hele kroppen må være supertight.

 

Hvert minste avvik utover dette vil føre til skader.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

SNIP

 

Takk for rådet ditt! Jeg er fullt klar over det, det er en del av Stronglifts 5x5 opplegget. Så jeg trener mye core. Forklaring på hvordan teknikken skal være setter jeg veldig pris på. Har alltid lurt på om jeg har gjort det riktig, men det ser ut som at jeg gjør det sånt cirka. Må bare sjekke meg selv i neste gang. Tusen takk! :)

 

Grunnen til at jeg spør om vekt er jo at jeg må jo sette opp forskjellige mål.

 

Navn på øvelse - Nå - Kortsikt mål - Langsikt mål

Knebøy – 130kg – 160kg (2x av egenvekt) – Ikke bestemt enda

Benkpress 75kg – 80kg – 100kg

Barbell Row 65kg – 70kg – Vet ikke

Militærpress 55kg – 60kg – 80kg

Markløft 140kg – 170kg – 200kg

 

Om det er realistisk eller bra mål vet jeg ikke, men ihvertfall jeg må ha noen mål som motivasjon.

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Dette kan da umulig stemme. Greit at behovet for mat øker når man trener, også vil man i tillegg legge på et lite overskudd osv, MEN SPISER MAN SÅ JÆVLA MYE (DRITT)MAT MÅ MAN JO BLI BÆLFEIT?!?! Matinntaket han skryter av må vel være minst 5-6k? Ikke mulig.

 

Landa en kilo biff til middag i går da ihvertfall, sammen med tre poteter, 800g grønntfor, tre poteter og en kartong H. Fornøyd med det :fun:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...