Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viser bare til din bastante holdning i forrige diskusjon, jeg. Er det noe jeg ikke kunne brydd meg mindre om, så er det plusser på et nettforum.

 

Men jeg skal klare la det ligge der.

Du må prøve å ikke være så hårsår. Ikke ta det sånn til deg at jeg kalte deg smågutt ;)

 

 

 

Så lenge man når proteinnivået man skal ha for dagen er man jo safe. Jeg spiser såpass ofte at det ikke er noe problem.

 

Men det er jo faktisk 10g protein per 100g lasagne da. Sånn cirka.

Sant nok det.. men når man skal ha i seg 3-400 gram protein om dagen er ikke det rom for så veldig mye lasagne mtp å overskride hva man skal ha i seg av kcal i mitt tilfelle ihvertfall =)

Lenke til kommentar

 

Ved å se igjennom engang til, pluss hvorav jeg linker til en kilde som nærmest er uenig med meg så har du helt rett og setter pris på rettelsen. Kan gå noenlunde fort i svingene av og til når man repeterer gammel fagstoff. Formelen er true dat, men faatter ikke selv at jeg klarte å huske feil over hvor mye som blir regnet som høyt så takk igjen. :)

 

For øvrig, har forumet blitt oppdatert? Hele forumet virket "buggete" ; varsler, nye innlegg og så videre.

 

Edit2: Når det kommer Henholland1 sine påstander (jøss <-- en ny funksjon å nametagge?) så er det egentlig bare å la han synse videre.

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Når det kommer Henholland1 sine påstander (jøss <-- en ny funksjon å nametagge?) så er det egentlig bare å la han synse videre.

Hva mener du jeg synser med?

 

 

 

Hva skal du med 300-400g protein? 200g holder lenge.

Bare fordi 200g holder for deg betyr ikke det at det holder for meg. Med en kroppsvekt på 130kg regner jeg meg opp til at jeg trenger rundt 300gram protein, og i tillegg er jeg på kur for øyeblikket, som gjør at kroppen tar opp mer protein, og 400 gram er da passelig..

Lenke til kommentar

Resultater fra forskningen hvor dette ble testet og observert. Vi ble presentert disse studiene under undervisningen. :)

Interessant :) Hva gikk personene på under forskningen? Har alltid blitt fortalt at steroider øker proteinsyntesen og behovet for protein.. har aldri lest noen studie vedrørende temaet, men absolutt alle bolere, inkludert coachen min som har 20 års erfaring med steroider, sier at behovet øker når man er på kur.. :hmm:

Endret av Henholland1
Lenke til kommentar

Da så. DA er det ikke, jeg siterer, "uten grunn at overarmene mine er over 50cm".

Hehe.. vanskelig å tolke deg her men prøver du virkelig å si at man automatisk får 50cm biceps når man begynner med steroider? En gjennomsnittslig steroidebruker er faktisk ikke noe særlig større enn en gjennomsnittslig gymrotte.. har snakket med karer som har 4-5 kurer bak seg og fortsatt veier 60kg og benker ikke tresifret enda. Steroider har selfølgelig mye å si, men uten gener og hard jobbing kommer du ingen vei.

Lenke til kommentar

Vel, forteller du en løgn lenge nok så blir det til en sannhet. :) Kan legge til en ny post hvorav jeg beskriver mekanismene bak dette. (Er på vei til trening nu for å vokse litt)

 

Når det kommer til studier så er dette en "kunst i seg selv" å forstå metode/resultatdelen og eventuelt betydning av dette. Ekstrapolarisering av resultater skjer dessverre for ofte.

Lenke til kommentar

Jeg er enig, DCfolkene og de som sverger til mer protein ser resultater pga den økte mengden gir det kcal-overskuddet de trenger. Selv om TEF er opp til 25%.

 

som fra Fagerlis artikkel også
"Distinkte og seperate pulser av protein er bedre enn en konstant strøm. Dette skyldes at når vi får i oss høye mengder av protein over en lengre periode, så slutter proteinsyntesen å svare på signalet fra aminosyrer."

 

Det endte jo med at hele anbefalingene for BULK gikk fra 2.2g pr kg fettfrie kroppsvekt til 1,7g som vi dødelige følger nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...