Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kroppen utnytter iallefall ikke alt i kcal sånn.

 

Fleskebergene i statene spiser jo 30K kcal pr dag , men går ikke opp 4kg pr dag.

Det må da gå rett igjennom.

 

Blir ikke feit av fastfood på lørdag heller, må ha kcal-overskudd i noen dager over tid før det lagres.

Lenke til kommentar

Prøver meg igjen:

Er det noen her som har tips til et greit program uten vekter? Blir for dyrt for treningssenter mens jeg her hjemme for sommeren. Sykkling og jogging er ikke helt optimalt for å opprettholde styrken.

Lag en egen tråd, det er et par egenvektstreningsnuts som henger på diskusjon.no men aldri er i dst.

 

Du kan jo prøve convict conditioning eller you are your own gym for ideer til øvelser. Finnes på div. piratbukter

Lenke til kommentar

Hadde en hard økt med markløft på onsdag, der jeg kjørte flere og tyngre sett enn vanlig. Tok den helt ut, og det har jeg fått betale for etterpå. Har siden hatt vondt i korsryggen. Ikke støl, men mer "øm". Tror teknisk utførelse var ganske ok (smertene kan muligens tyde på at jeg tar feil?), men bare at belastningen var for hard.

 

Kan jeg kjøre bøy og (lett) mark i dag, eller bør jeg ta slik smerte mer alvorlig?

 

:)

Lenke til kommentar

Hadde en hard økt med markløft på onsdag, der jeg kjørte flere og tyngre sett enn vanlig. Tok den helt ut, og det har jeg fått betale for etterpå. Har siden hatt vondt i korsryggen. Ikke støl, men mer "øm". Tror teknisk utførelse var ganske ok (smertene kan muligens tyde på at jeg tar feil?), men bare at belastningen var for hard.

 

Kan jeg kjøre bøy og (lett) mark i dag, eller bør jeg ta slik smerte mer alvorlig?

 

:)

 

Av erfaring blir jeg også kjørt i ryggen flere dager etterpå støl/øm (men da har jeg virkelig kjørt meg også) og ikke noe negativt "skade" vondt. Jeg er ikke klar for tung markløft ifra bakken før neste uke igjen. Skal du kjøre svin tung markløft burde du bare ha det en gang i uken, så kan du heller ha rumenske markløft/ good morning de andre dagene.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Ok, så i bunn og grunn (uten at noen her kan stille treffsikker diagnose, selvfølgelig) så er det antageligvis bare å kjøre på med ihvertfall bøy i dag da.

 

Jess, jeg trener helkropp tre dager i uken, og som oftest med mark og bøy hver gang. Så alternerer jeg på hvilke av de to jeg kjører "hardt" på. Har fungert greit hittil, men har i det siste kjent litt på begrensningene ved dette opplegget. Er rett og slett temmelig sliten når det kommer til ukas siste trening. Og det er ikke i overkropp, den klarer jeg ikke slite ut no matter what, mens beina (og noen ganger ryggen og) ofte er ganke så kake.

Lenke til kommentar

Har trent en stund, men har ikke så mye å gå ut ifra. Til tross for ganske luguber teknikk tidligere, selv ved relativt tunge løft, så har jeg aldri vært i nærheten av å bli skadet. Har vært veldig heldig.

 

Magefølelsen sier at det kun er snakk om ømhet. Så da prøver jeg på bøy, og kanskje på mark,, i dag, og satser på at det går bra.

 

Klarer liksom ikke dra inn på senteret og bare trene overkropp :p

 

:)

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Har trent en stund, men har ikke så mye å gå ut ifra. Til tross for ganske luguber teknikk tidligere, selv ved relativt tunge løft, så har jeg aldri vært i nærheten av å bli skadet. Har vært veldig heldig.

 

Magefølelsen sier at det kun er snakk om ømhet. Så da prøver jeg på bøy, og kanskje på mark,, i dag, og satser på at det går bra.

 

Klarer liksom ikke dra inn på senteret og bare trene overkropp :p

 

:)

 

Film deg selv, du, så ser du fort om det er noe galt med teknikken. Viss ikke kan du jo også poste videoen her.

Lenke til kommentar

Var å tok sånne målinger i dag.

post-147792-0-23662000-1371808742_thumb.jpg

Nå vet jeg i hvert fall hvor jeg må trene/ha fokus på trening.

Fokus på overkropp (mage/rygg/kassa etc) 4 av 7,5kg fett der er for mye.

Målet blir vel å få bort mesteparten av fettet der og gå opp 3-4 kg i muskler samtidig.

Tenker å ta ny måling etter sommer for å se hvordan det har gått/går.

Lenke til kommentar

Var å tok sånne målinger i dag.

post-147792-0-23662000-1371808742_thumb.jpg

Nå vet jeg i hvert fall hvor jeg må trene/ha fokus på trening.

Fokus på overkropp (mage/rygg/kassa etc) 4 av 7,5kg fett der er for mye.

Målet blir vel å få bort mesteparten av fettet der og gå opp 3-4 kg i muskler samtidig.

Tenker å ta ny måling etter sommer for å se hvordan det har gått/går.

Du tror du kommer til å få mindre fett på overkroppen av å få en større overkropp ja?

Lenke til kommentar

Var å tok sånne målinger i dag.

post-147792-0-23662000-1371808742_thumb.jpg

Nå vet jeg i hvert fall hvor jeg må trene/ha fokus på trening.

Fokus på overkropp (mage/rygg/kassa etc) 4 av 7,5kg fett der er for mye.

Målet blir vel å få bort mesteparten av fettet der og gå opp 3-4 kg i muskler samtidig.

Tenker å ta ny måling etter sommer for å se hvordan det har gått/går.

 

Det går ikke å punktforbrenne fett.

Lenke til kommentar

Du tror du kommer til å få mindre fett på overkroppen av å få en større overkropp ja?

Nei, det var ikke det jeg sa. Jeg sa at fokuset mitt var på overkropp. Hvordan du tolker det er opp til deg.

Jeg kommer til å trene så jeg får bort fettet fra overkroppen (regner med at når 65% av fettet jeg har er på overkropp/mage så vil det gå mest bort derfra...) , samt å trene mer overkropp.

 

edit: Og ja jeg er fullstendig klar over at det ikke går å punkt-forbrenne fett.

Jeg ser heller ikke noe sted at jeg har nevnt/skrevet det.

Jeg sier at målet er å få bort mesteparten av fettet på magen.

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Jeg klarer meg fint uten, har vokst opp astma og kols og pollenallergi, som har gjort meg så mann at jeg ikke trenger sånn drit.. Bare sniffer litt snø og reinlav.

 

 

I kid, Doofen :)

 

 

 

@wampster:

"Nå vet jeg i hvert fall hvor jeg må trene/ha fokus på trening.

Fokus på overkropp (mage/rygg/kassa etc) 4 av 7,5kg fett der er for mye."

 

Det er ikke "for mye", du er på grensen til undervektig allerede.

Endret av Kevlar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...