Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Ein anna ting eg lurer på. Har noen noe erfaring med å kjøre hypertrofi og styrke "samtidig".

Altså 1 gong styrke (4-6 reps), neste trenining 11-13 reps. Og bytte på slikt?

Er det noe vits? Fungera det?

 

Evt. korleis er det kontra kjøre 7-9 reps heile tida eller kjøre styrke i 3-4 månad, så hypertrofi i 3-4 månad?

 

PHAT

http://www.simplyshredded.com/mega-feature-layne-norton-training-series-full-powerhypertrophy-routine-updated-2011.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ein anna ting eg lurer på. Har noen noe erfaring med å kjøre hypertrofi og styrke "samtidig".

Altså 1 gong styrke (4-6 reps), neste trenining 11-13 reps. Og bytte på slikt?

Er det noe vits? Fungera det?

 

Evt. korleis er det kontra kjøre 7-9 reps heile tida eller kjøre styrke i 3-4 månad, så hypertrofi i 3-4 månad?

 

Sjekk ut plyoreps, hypertrofiøktene der er pyramidebasert, slik at man løfter tungt og få reps på slutten. Har hatt mongobra framgang på veldig kort tid med programmet. Både utseende og styrkemessig

Lenke til kommentar

Vært litt smårøten i venstre kne i det siste. Kan ikke trykke meg til ubehag, men hvis jeg beveger litt på beinet kjenner jeg det inni der.

Går over av seg selv?

Korleis du fekk den skaden? Kan jo vere alt muleg.

Hadde liknandes problemer etter at eg jogge 15km, utan å ha jogga noe særlig i det siste før det.

Då er det berre å slappe av i noen dager, så går det over.

 

Har ikke skjedd noen skade egentlig, men fikk det sånn delvis under beinpress en gang for en stund siden. Er ikke sånn veldig vondt, men bare kjenner det er noe der og litt nervøs for at det skal bli verre, men får bare se ann fremover.

Lenke til kommentar

Forøvrig: Noen eksperter på autoregulering her?

 

Skal øke volum, men har gjort det slik: Reprange 8-12. Kjører sett med 12reps frem til jeg når @8-@9 og kjører så 3 arbeidssett til på samme vekt også til @8-@9 (reprange varierer da fra 8-12). Tar jeg mindre enn 8 senker jeg vekten..

 

Eller vil en drop% fungere bedre?

Lenke til kommentar

Har set den før, ja. Har du testa den? Er den bra?

Spørst om den er tiltenkt meir "erfarne" folk.. eg er ei god stykke unna å squatte 15reps med 400lbs :D:D

 

Men på power-day han kjører jo 6-10 sets.

Og på hypertrofi så kjører han opp mot 15-20?

 

Er ikkje det litt for mye?

 

Eg tenkte styrke er heller 3-5/4-6 og HT ca 10-12/12-14?

Lenke til kommentar

Den er strengt talt for litt mer erfarne folk ja, men du trenger ikke være mindre erfaren fordi du løfter mindre. (Jo, egentlig, men du tar poenget.) Jeg kjørte PHAT for noen år siden med veldig bra fremgang når jeg spiste mye. Så fikk jeg dårligere råd --> mindre mat --> dårligere progresjon --> nytt program.

 

Hvis du vet hva du driver med og spiser nok, så er det et supert program.

Lenke til kommentar

Den er strengt talt for litt mer erfarne folk ja, men du trenger ikke være mindre erfaren fordi du løfter mindre. (Jo, egentlig, men du tar poenget.) Jeg kjørte PHAT for noen år siden med veldig bra fremgang når jeg spiste mye. Så fikk jeg dårligere råd --> mindre mat --> dårligere progresjon --> nytt program.

 

Hvis du vet hva du driver med og spiser nok, så er det et supert program.

Har jo trent ei god stund, men løfter ikkje så mye, nei.

Men det er det eg tenker på, om det er vits å gå for noe slik, før ein maksa rundt 150 i benk og 200 i bøy?

Lenke til kommentar

Den er strengt talt for litt mer erfarne folk ja, men du trenger ikke være mindre erfaren fordi du løfter mindre. (Jo, egentlig, men du tar poenget.) Jeg kjørte PHAT for noen år siden med veldig bra fremgang når jeg spiste mye. Så fikk jeg dårligere råd --> mindre mat --> dårligere progresjon --> nytt program.

Hvis du vet hva du driver med og spiser nok, så er det et supert program.

Har jo trent ei god stund, men løfter ikkje så mye, nei.

Men det er det eg tenker på, om det er vits å gå for noe slik, før ein maksa rundt 150 i benk og 200 i bøy?

Fredrik trener jo PHAT og har hatt god fremgang. Uten å ha de forutsetningene du snakker om. Tror nok det skal gå fint. Du kan jo prøve å se selv.

Hvis dere måtte droppe knebøy. Hvilke øvelser ville dere erstattet det med for å få samme utbytte?

Frontbøy > benpress > utfall > ... > leg curl.

 

Er det noen som vet hva målene på lår som kan kalles store er? Jeg vet at hvis vi tenker overarm er rundt 45cm ganske stort innen natural kroppsbygging.

Lurer på om jeg har noe rundt 65cm. Nå spørs det jo hva du mener med "stort". Kroppsbyggere har nok ofte langt mer enn det.

Kan faktisk illustrere med et bilde!

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

Er det noen som vet hva målene på lår som kan kalles store er? Jeg vet at hvis vi tenker overarm er rundt 45cm ganske stort innen natural kroppsbygging.

Lurer på om jeg har noe rundt 65cm. Nå spørs det jo hva du mener med "stort". Kroppsbyggere har nok ofte langt mer enn det.

Kan faktisk illustrere med et bilde!

 

Jeg har sett litt på bodyspace osv nå, og det virker som om mange ligger rundt 65-75 når de har trent en stund og har en fettprosent rundt 10. Målte forøvrig meg selv til 66cm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...