Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Bulkopplegg som i måltidsplan? eller som i mat?

Måltidsplan

 

Betalte du 500 for en måltidsplan?

En grei og stor fyr på studio sa at han var flink og det var bra. Sa jeg forventet noen ukers plan jeg kunne variere med. Så endte jeg opp med dritt. 500 høres kanskje litt mye ut, men hadde ikke noe inspirasjon osv. Men endte opp med å få noe drit. Så det var ikke vært det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det funker for dem, funker det antageligvis for meg også. Disse gutta har jo fantastiske resultater å vise til, så jeg hører gjerne på dem.

 

Jeg tror ikke man trenger å være så alt for opptatt av hva forskning sier når man ser hva som funker i praksis.

 

[...]

 

Prøv å få six pack mens du spiser iskrem, brus og potetgull, det funker nok jævlig dårlig. Jeg snakker ikke om at man ikke kan ha litt ris og potet til et måltid, men de fleste er enige i at om man skal ha lavere fettprosent, dropper man karboinntaket sitt.

"Om det funker for dem funker det antageligvis for meg også".

Niks. De kan ha en helt annen treningsbakgrunn, osv osv osv.

Lavere fettprosent så er det ikke karboinntaket som har noe å si, men den totale mengden kalorier per dag. Hvor man begrenser er opp til en selv.

 

Blir man mindre støl om man har spist riktig/nok?

I at man ikke vet hvorfor stølhet oppstår er det litt vanskelig å svare på om noe hjelper.

Lenke til kommentar

Blir man mindre støl om man har spist riktig/nok?

I at man ikke vet hvorfor stølhet oppstår er det litt vanskelig å svare på om noe hjelper.

Er ikke stølhet sårhet etter at musklene har blitt "ødelagt"? Eller den legeprosessen av å gro igjen alle micro-sårene/kuttene?

Da tenkte jeg at hvis man har spist riktig, så går healing-prosessen kjappere.

Lenke til kommentar

Bulkopplegg som i måltidsplan? eller som i mat?

Måltidsplan

 

Betalte du 500 for en måltidsplan?

En grei og stor fyr på studio sa at han var flink og det var bra. Sa jeg forventet noen ukers plan jeg kunne variere med. Så endte jeg opp med dritt. 500 høres kanskje litt mye ut, men hadde ikke noe inspirasjon osv. Men endte opp med å få noe drit. Så det var ikke vært det.

 

Unnskyld meg, men du betaler 500 for måltidsplan fra en random, når du henger i en forumtråd med mange høyt kompetente og hjelpevillige personer? :hmm:

Lenke til kommentar

Blir man mindre støl om man har spist riktig/nok?

I at man ikke vet hvorfor stølhet oppstår er det litt vanskelig å svare på om noe hjelper.

Er ikke stølhet sårhet etter at musklene har blitt "ødelagt"? Eller den legeprosessen av å gro igjen alle micro-sårene/kuttene?

Da tenkte jeg at hvis man har spist riktig, så går healing-prosessen kjappere.

Den nyeste teorien er at det er små rupturer (mikrotrauma), ja. En annen, men lite støttet, teori er at det er avfallsstoffer som samler seg opp. Vet ikke om det er mulig å spise noe for at det skal gå fortere over. Det beste rådet er vel å unngå å slutte med trening.

Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men du betaler 500 for måltidsplan fra en random, når du henger i en forumtråd med mange høyt kompetente og hjelpevillige personer? :hmm:

 

Det er kanskje bare meg, men jeg ser ikke på meg selv som veldig hjelpevillig i så fall, jeg hadde ikke giddet å laget en matplan til en relativt random fyr på forumet. Ikke for 500 kroner heller.

Lenke til kommentar

Bulkopplegg som i måltidsplan? eller som i mat?

Måltidsplan

 

Betalte du 500 for en måltidsplan?

En grei og stor fyr på studio sa at han var flink og det var bra. Sa jeg forventet noen ukers plan jeg kunne variere med. Så endte jeg opp med dritt. 500 høres kanskje litt mye ut, men hadde ikke noe inspirasjon osv. Men endte opp med å få noe drit. Så det var ikke vært det.

 

Unnskyld meg, men du betaler 500 for måltidsplan fra en random, når du henger i en forumtråd med mange høyt kompetente og hjelpevillige personer? :hmm:

Han driver et gym.. Men samma det. Pengene kommer ikke tilbake :p

Men hadde en bra trening idag. :D

Lenke til kommentar

Prøv å få six pack mens du spiser iskrem, brus og potetgull, det funker nok jævlig dårlig. Jeg snakker ikke om at man ikke kan ha litt ris og potet til et måltid, men de fleste er enige i at om man skal ha lavere fettprosent, dropper man karboinntaket sitt.

Det funker helt fint. Og nei, det er ikke noen vedtatt sannhet at karboinntak påvirker fettbygging utover de 4kcal per gram de utgjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv å få six pack mens du spiser iskrem, brus og potetgull, det funker nok jævlig dårlig. Jeg snakker ikke om at man ikke kan ha litt ris og potet til et måltid, men de fleste er enige i at om man skal ha lavere fettprosent, dropper man karboinntaket sitt.

Det funker helt fint. Og nei, det er ikke noen vedtatt sannhet at karboinntak påvirker fettbygging utover de 4kcal per gram de utgjør.

 

Jeg er helt enig i at det er kaloriunderskudd som gjør at man forbrenner fett. Men det må jo være en grunn til at de fleste bodybuildere dropper nesten alt av karbo for å få vekk 2-3% ekstra fett?

Lenke til kommentar

Prøv å få six pack mens du spiser iskrem, brus og potetgull, det funker nok jævlig dårlig. Jeg snakker ikke om at man ikke kan ha litt ris og potet til et måltid, men de fleste er enige i at om man skal ha lavere fettprosent, dropper man karboinntaket sitt.

Det funker helt fint. Og nei, det er ikke noen vedtatt sannhet at karboinntak påvirker fettbygging utover de 4kcal per gram de utgjør.

 

Jeg er helt enig i at det er kaloriunderskudd som gjør at man forbrenner fett. Men det må jo være en grunn til at de fleste bodybuildere dropper nesten alt av karbo for å få vekk 2-3% ekstra fett?

http://www.youtube.com/watch?v=YA-XvVP9POg

Eatin' pop tarts on the daily bro.

 

 

Edit:

apropos oppskrifter til bulking wizzlee

(Genial måte å gjøre klar masse kylling til nedfrysning sånn at man slipper ha frysern full av rå kylling når man kan ha kykkling som bare trenger tines og varmes opp før den er spisbar)

 

 

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Kan ikke bare spise kylling hele tiden, vurderer og lage opp masse sånn torogryter og fryse dem ned :p

Da jeg bodde på hybel ifjor tror jeg at jeg fikk i meg oppimot 60% av alle proteinene fra tunfisk.

 

Smaker ikke spesielt godt, men til gjengjeld er det noe av de billigste proteinene man får kjøpt i Norge samtidig som du klarer helt fint og gaffle i deg 37 gram proteiner på 1-2min.

 

Ellers kan man lage tunfisk wok med risnudler, tunfiskburger, tunfiskomelett, tunfiskpai, tunfisksalat osv.

Også gikk det mye i torsk (svinbillig med fryste fileter i blokker (evt. kan du fiske selv)) Smaker også drit men greit og billig å koke sammen med noe brokkoli/sprouts for igjen å fryse ned i matbokser som man bare slenger i mikroen. (spesielt om man er på deff)

 

Eller synes jeg torogryter er latskap, finn heller litt fancy gryteretter/supper på matprat/fitness-sider som du modifiserer til behovene dine. og fryser ned i bokser, med tanke på alle ingrediensene du kan bruke mange ganger blir det somregel mye billigere.

Lenke til kommentar

Prøv å få six pack mens du spiser iskrem, brus og potetgull, det funker nok jævlig dårlig. Jeg snakker ikke om at man ikke kan ha litt ris og potet til et måltid, men de fleste er enige i at om man skal ha lavere fettprosent, dropper man karboinntaket sitt.

Det funker helt fint. Og nei, det er ikke noen vedtatt sannhet at karboinntak påvirker fettbygging utover de 4kcal per gram de utgjør.

 

Jeg er helt enig i at det er kaloriunderskudd som gjør at man forbrenner fett. Men det må jo være en grunn til at de fleste bodybuildere dropper nesten alt av karbo for å få vekk 2-3% ekstra fett?

Gjør de det? De fleste bodybuildere kontrollerer vann og carbs i sykluser før konkurranse for å bli så vaskulære som mulig

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv å få six pack mens du spiser iskrem, brus og potetgull, det funker nok jævlig dårlig. Jeg snakker ikke om at man ikke kan ha litt ris og potet til et måltid, men de fleste er enige i at om man skal ha lavere fettprosent, dropper man karboinntaket sitt.

Det funker helt fint. Og nei, det er ikke noen vedtatt sannhet at karboinntak påvirker fettbygging utover de 4kcal per gram de utgjør.

 

Jeg er helt enig i at det er kaloriunderskudd som gjør at man forbrenner fett. Men det må jo være en grunn til at de fleste bodybuildere dropper nesten alt av karbo for å få vekk 2-3% ekstra fett?

Gjør de det? De fleste bodybuildere kontrollerer vann og carbs i sykluser før konkurranse for å bli så vaskulære som mulig

De kan jo tilogmed finne på og spise på mækkern samt. stappe i seg mengder med potetgull, iskrem osv. for å carbe seg opp igjen kort tid før konkurranse etter lang tid på deff.

Lenke til kommentar

Jeg sitter å blar i en eldre treningsloggbok og jeg blir slått av hvor totalt idiotisk det har vært å hoppe fra treningsprogram til treningsprogram. Jeg har trent fullkropp, ulike variasjoner av to-splitt, 5x5, 4x4, hypertrofi og styrke, og alt på mindre enn et år. I etterpåklokskapens lys kan jeg si at jeg i praksis kastet ett år med hardt arbeid ut av vinduet. Det føles rimelig jævlig å si at jeg er svakere nå enn jeg var da jeg begynte å trene. Jeg har riktignok hatt en lengre pause, men det svir fortsatt. Fra nå av er det kontinuitet som gjelder. /rage

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...