Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åhh, var herlig å være tilbake der jeg var for litt siden.

 

Kjørte HST 8 uker, og hadde deretter 1 uke fri, også hadde jeg en test uke hvor jeg maksa på alle øvelsene på både 15, 10 og 5 reps, og hadde deretter en uke fri igjen.

 

Og når jeg da starta igjen så sleit jeg med 45kg på benkpress med 15 repetisjoner, hvor jeg maksa 60kg på 15 repetisjoner i test uka, og sleit med de andre øvelsene også. Og jeg lurte på hva som hadde skjedd, og var redd for at jeg hadde overtrent. Men nå er styrken nesten tilbake! 55kg på benkpressen med 15 reps gikk fint i dag :)!

Lenke til kommentar

Ble ferdig med RYP grunnprogram forrige søndag. Har ikke trent siden da, og det frister egentlig lite å trene mer før andre juledag. Er det en for lang pause? Kan i verste fall ta meg en tur til treningssenteret i morgen.

Pausar lengre enn ei veke er ikkje naudsynd for kroppen sin del, men du tar ikkje skade av det. Tar berre litt lengre tid å koma opp igjen på same nivå. Jo lengre ein har trent, jo lettare er det å koma opp igjen.

Lenke til kommentar

Da blir det deload i og etter jula, mest av praktiske årsaker, men passer også veldig bra siden progresjonen har blitt seig i det siste. Har hatt dager med 60% load nå, og så digg det er å trene lett, og trene etter kontakt med muskelen! Dat pump.

 

Står i resepsjonen på verdens tommeste treningssenter nå, ser heldigvis ut som folk tar seg tid til kos når det først er jul :)

Lenke til kommentar

Da blir det deload i og etter jula, mest av praktiske årsaker, men passer også veldig bra siden progresjonen har blitt seig i det siste. Har hatt dager med 60% load nå, og så digg det er å trene lett, og trene etter kontakt med muskelen! Dat pump.

 

Står i resepsjonen på verdens tommeste treningssenter nå, ser heldigvis ut som folk tar seg tid til kos når det først er jul :)

 

Jobber du på treningssenter?

Lenke til kommentar

Ja Overdox :) Er så heldig å ha fått jobb på det senteret der jeg har trent de siste årene, som også ligger 500m fra leiligheten.

Jeg er bare 15, men hva må til for å kunne jobbe på treningssenter? Bare ha peiling på hva maskinene gjør og kunne mange øvelser og hvilke som har best effekt for hva osv? Eller MÅ jeg gå helse og sosial slik som han som jobber der jeg trener?

Lenke til kommentar

Skal du jobbe i resepsjonen på SATS o.l. (som jeg har gjort før) er de strengt tatt mye mer interesserte i kundeservice og salgsegenskaper enn treningskunnskaper.

 

Absolutt ingen krav til utdannelse, men å ha fullført videregående er sikkert en fordel :)

 

Hvis det er andre ting enn resepsjonist du kunne tenke deg, er det spesifikke kurs og "utdannelser" både for å bli salinstruktør, treningsveileder og personlig trener.

Lenke til kommentar

Skal du jobbe i resepsjonen på SATS o.l. (som jeg har gjort før) er de strengt tatt mye mer interesserte i kundeservice og salgsegenskaper enn treningskunnskaper.

 

Absolutt ingen krav til utdannelse, men å ha fullført videregående er sikkert en fordel :)

 

Hvis det er andre ting enn resepsjonist du kunne tenke deg, er det spesifikke kurs og "utdannelser" både for å bli salinstruktør, treningsveileder og personlig trener.

Han som jobber der jeg trener (Sprek og Blid) er ikke ferdig med vgs. Men hvis jeg skal søke jobb på et treningssenter, så blir det nok ikke der jeg trener nå. Og det med salg, gjelder det bare abonnementer?

Hva gjør sal-instruktører og treningsveiledere?

Er ikke helt keen på spinning eller aerobic, hvor mye kan jeg tjene på å bli sal-instruktør eller treningsveileder? Og hva tjenre du da du var resepsjonist sånn ca?

Lenke til kommentar

For å si det sånn: Hvis det er lønna du ser på først, er ikke treningsbransjen der du søker jobb. Du tjener sannsynligvis mer på mcdonalds :) Rundt 120kr er vanlig timelønn for resepsjonister.

 

Hva salinstruktører og treningsveileder gjør ligger litt i ordet. Spesielt salinstruktør er mer en "hobbyjobb" enn noe du tjener noe særlig penger på, siden det er 1-2 timers jobb noen ganger i uka.

 

Salg for resepsjonister er hovedsakelig abonnementer, men i de store kjedene involverer det også mersalg i resepsjonen i form av f.eks drikke og treningsklær.

 

edit: Ask a treningssenter-ansatt anything.. Jeg kjeder meg ganske hardt i resepsjonen på lille julaften, ÉN person på senteret som loffer milevis på mølle :)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

For å si det sånn: Hvis det er lønna du ser på først, er ikke treningsbransjen der du søker jobb. Du tjener sannsynligvis mer på mcdonalds :) Rundt 120kr er vanlig timelønn for resepsjonister.

 

Hva salinstruktører og treningsveileder gjør ligger litt i ordet. Spesielt salinstruktør er mer en "hobbyjobb" enn noe du tjener noe særlig penger på, siden det er 1-2 timers jobb noen ganger i uka.

 

Salg for resepsjonister er hovedsakelig abonnementer, men i de store kjedene involverer det også mersalg i resepsjonen i form av f.eks drikke og treningsklær.

 

edit: Ask a treningssenter-ansatt anything.. Jeg kjeder meg ganske hardt i resepsjonen på lille julaften, ÉN person på senteret som loffer milevis på mølle :)

vil egentlig bare ha nok penger til å kjøpe meg klær i ny og ne, tenker at så lenger jeg tjener over 2500 i måneden, så er det absolutt noe jeg kunne jobbet som, og siden det er på et treningssenter, så får jeg mulighet til å jobbe mer, uten at det kræsjer med treningen. Begynner på vgs om et halvt år, vet ikke hve jeg kan forvente av mengder med skolearbeid, så jeg tror ikke jeg skal si til sjefen at jeg kan jobbe hver dag (ikke helgen), men fram til sommeren kan jeg mest sannsynlig det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...