Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

En ting er at enn får litt ekstra "kapasitet", men den beste årsaken i mine øyne er:

Very few people can be genetic freaks, many great benchers develop pec tears so that ends benching careers, but with the shirts, they can have longer lasting careers, the shirts are where the money is at, what everyone does and they can go beyond genetic limitations and since they use it, then it's exciting to them.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på en ting:

 

Jeg har i det siste lagt merke til (også fått komentarer) at jeg bøyer meg for langt fram når jeg tar knebøy. Kan det være fordelaktig for meg å trene frontbøy i stedet? Jeg er 186 høy :p

 

Frontbøy vil aldri vil ta over for knebøy som den beste øvelsen same hvordan man vrir og vrenger på det.

 

Det du må gjøre er og fokusere på teknikk, er selv 187 og klarer fint og ta dype knebøy med fin teknikk.

 

Problemer er at personer på ca 190 har utrolig lange lårbein og kortere rygg, dette gjør utførelsen av knebøy mye vanskeligere enn det er for de med kortere lårbein. Det største problemer er at de står for smalt, med for liten vinkel i knærne\tærne, dette gjør at ryggen må fremover for at tyngdepunktet ikke skal endre seg under løftet og stangens bane skal bli rett.

Dette gjør det vanskelig å sette seg ned skikkelig fordi man ikke får rumpa\hofta ned mellom beina fordi ryggen er nesten horisontal i bunnposisjon. Så prøv og stå breiere og ha større vinkel ved føttene.

 

Dynamisk og statisk tøying er også og anbefale på det STERKESTE.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et benkløft med skjorte teller jo ikke som "skrytenummer"... Blir jo feil med mindre man slenger med at man bruker skjorte og forklarer hvor mange ekstra kg det gir.

Det spiller da ingen rolle. Det viktigste er jo tross alt å oppnå et høy tall som man kan skryte av. Det er derfor jeg kun tar kvartbøy med drakt og knebind, og markløft fra 20cm kloss med assisterende heisekran.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Frontbøy vil aldri vil ta over for knebøy som den beste øvelsen same hvordan man vrir og vrenger på det.

EH? Dette var jo noe hardnakket å si. For å kunne snakke om "best" krever det at en har kriterier til øvelsen. Du skal ikke se bort i fra at det finnes noen som tenker i de baner at frontbøy > knebøy fordi øvelsen appelerer til deres kriterier og deres mål. Vektløftere f.eks.

Det sagt, mener jeg at en burde bruke begge.

 

Ellers godt innlegg. +1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om jeg kan ha fått en liten skade. Det er bittelitt smerter øverst i kanten på høyre bryst, mot deler av skulderen, også i en strek opp sida på nakken. Litt vanskelig å forklare. Innbiller meg at det kom når jeg kjørte pull-ups. Noen tips til hva jeg kan gjøre spesifikt for å reparere dette, utenom hvile? Noen øvelser som vil hjelpe?

Lenke til kommentar

Har det inntrykket at det er bare stryketrening i denne tråden, er det noen som driver på med løping her også? :)

Nei, men kunne gjerne gjort en større innsats på det området.

Om du har peiling på kondisjonstrening hadde det vært fett om du kunne dele det med oss :)

 

Vel, alt er jo individuelt etter hva du er ute etter. Selv skulle mitt program sett ut slik ut, dersom jeg ikke hadde fått en liten skade som jeg skal lege i jula ;)

 

Mandag: 6km

Tirsdag: Fri

Onsdag: 12km

Torsdag: 6km

Fredag: Fri

Lørdag: 18km

Søndag: Fri

 

Her er det også mulig å bytte ut enten en 12km-tur eller en 6km-tur med for eksempel bakketrening. Jeg har to forskjellige treningsformer jeg bruker; skal jeg trene mot noe spesielt (halv-maraton o.l.) så følger jeg et program med kun løping med en klar stigning i antall kilometer. Dette starter jeg gjerne med et par måneder før alt ettersom.

 

I mellomtiden når jeg bare trener generellt uten et spesielt mål har jeg en del bakkeløp, fartslek, intervaltrening, osv. i tillegg til rene løpeturer. Dette er for å skape variasjon og det hjelper på humøret ;)

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Du får mer proteiner ut av egget ved å spise det kokt eller stekt. Du kan også heller legge til bittelitt ekstra pulver og få samme effekt proteinmessig. Med mindre det er vitaminene i egget du er ute etter da. Men igjen, tilbered egget i steden og spis det ved siden av.

Humm, kanskje steke egget og hakke det opp i biter i en svær bolle i kjøleskapet. Og så hive bitene oppi shaken gjennom uka.

 

Hva med melken da, lønner det seg å blande ut proteinshake med melk i stedet for vann?

Lenke til kommentar

Du får mer proteiner ut av egget ved å spise det kokt eller stekt. Du kan også heller legge til bittelitt ekstra pulver og få samme effekt proteinmessig. Med mindre det er vitaminene i egget du er ute etter da. Men igjen, tilbered egget i steden og spis det ved siden av.

Humm, kanskje steke egget og hakke det opp i biter i en svær bolle i kjøleskapet. Og så hive bitene oppi shaken gjennom uka.

 

Hva med melken da, lønner det seg å blande ut proteinshake med melk i stedet for vann?

 

Vel melk har næringstoffer, mens vann er ganske enkelt bare vann. Jeg ville heller drukket vann ved siden av etterpå siden jeg synes shake smaker langt bedre blandet med melk.

Lenke til kommentar

Humm, kanskje steke egget og hakke det opp i biter i en svær bolle i kjøleskapet. Og så hive bitene oppi shaken gjennom uka.

 

Hva med melken da, lønner det seg å blande ut proteinshake med melk i stedet for vann?

Eggebiter i shaken? :ermm: Hvorfor ikke bare spise eggene ved siden av shaken? Og shake med melk er mange ganger bedre enn shake med vann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...