Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Er chins/ hangups på noen måte bedre enn nedtrekk?

Reint praktisk vil eg påstå at det ikkje er betre. Vanskelegare å regulere vekta, pluss at du byrjar med kroppsvekt.

 

Så lenge bevegelsen er lik er det vel ikkje den store forskjellen i utbytte?

Lavkarbo meg her og lavkarbo meg der. Vekt = kaloriar inn - kaloriar ut. Det kan sjølvsagt variere kva som fungerer for kvar enkelt, men dette er ikkje romforskning.

 

Det er flott at ho er glad i metta fett, men utan forskning er det ikkje noko ho kan bevisa.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er chins/ hangups på noen måte bedre enn nedtrekk?

Reint praktisk vil eg påstå at det ikkje er betre. Vanskelegare å regulere vekta, pluss at du byrjar med kroppsvekt.

 

Så lenge bevegelsen er lik er det vel ikkje den store forskjellen i utbytte?

 

Nei, var det jeg også trodde.

 

Er det en standard på hvor mange kilo én "kloss" på en nedtrekksmaskin er? Er det noen måte å finne ut det på?

Vurderer å legge det til i RYP grunnprog.

Lenke til kommentar

Proper chins er så mye bedre enn nedtrekk.

Du får med mye mer core-stabilisering enn du får ved nedtrekk, hvis du har tatt begge deler merker du hvor mye mindre som må investeres for å trekke din egen vekt i en nedtrekkmaskin i forhold til en proper full range chinup.

 

Selv om det kan se ut som det er samme bevegelse ved første øyekast så er det jo ikke det! Det er stor forskjell på å flytte hele kroppen din til en stang, så mye statisk muskelarbeid som er involvert for å ha noe å trekke FRA, i forhold til å dra en stang nedover når du har knærne godt forankret i maskinen.

 

Å faktisk bevisst velge bort chins til fordel for nedtrekkmaskin? Det glade vanvidd. Galskap.

Endret av Kevlar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å faktisk bevisst velge bort chins til fordel for nedtrekkmaskin? Det glade vanvidd. Galskap.

 

Grunnen til at dette er et ønske, er at jeg ikke har belter jeg kan feste vekter i.

Pluss at det er lettere å legge på/ trekke fra vekter.

Du gjør akkurat som du vil, og nedtrekk er ikke en dårlig øvelse i seg selv, nedtrekk er kjempebra, men den kan fortsatt ikke måle seg med chins. Med mindre du allerede tar 15 full range chins uten problemer, er vel ekstravekt et problem for fremtiden.

 

Det går jo også an å kjøre begge deler, hvis du syns chins blir for lett alene.

Lenke til kommentar

Spiser det jeg spiser, jeg. Variert og vanlig mat.

 

I morgen skal jeg trene rundt klokka fire, også er det fest på kvelden. Hvor dumt gjør jeg i å drikke, eller hvor lurt gjør jeg i å _ikke_ drikke? Vet vel svaret selv, men jeg vil ha et litt ordentlig svar fra noen andre :-)

Å innta alkohol etter en treningsøkt ødelegger restitusjonen som er nødvendig for at musklene skal bygge seg opp igjen etter treninga (da du brøt dem ned). I hvor stor grad kan jeg dessverre ikke svare deg på, men etter min dømmekraft vil jeg nå si at det er bedre å ha trent uten optimal restitusjon enn å ikke ha trent i det hele tatt. Personlig så føler jeg meg også litt freshere på festen om jeg har trent tidligere samme dag ;-)

Lenke til kommentar

Lavkarbo meg her og lavkarbo meg der. Vekt = kaloriar inn - kaloriar ut. Det kan sjølvsagt variere kva som fungerer for kvar enkelt, men dette er ikkje romforskning.

 

Det er flott at ho er glad i metta fett, men utan forskning er det ikkje noko ho kan bevisa.

Semantikk:

 

Vitenskapen kan strengt tatt ikke bevise noe som helst. Kun vise til resultater som støtter oppunder hypotesen. Mangel på resultater som bygger under hypotesen kan tyde på at hypotesen er feilaktig.

 

 

Spiser det jeg spiser, jeg. Variert og vanlig mat.

 

I morgen skal jeg trene rundt klokka fire, også er det fest på kvelden. Hvor dumt gjør jeg i å drikke, eller hvor lurt gjør jeg i å _ikke_ drikke? Vet vel svaret selv, men jeg vil ha et litt ordentlig svar fra noen andre :-)

Å innta alkohol etter en treningsøkt ødelegger restitusjonen som er nødvendig for at musklene skal bygge seg opp igjen etter treninga (da du brøt dem ned). I hvor stor grad kan jeg dessverre ikke svare deg på, men etter min dømmekraft vil jeg nå si at det er bedre å ha trent uten optimal restitusjon enn å ikke ha trent i det hele tatt. Personlig så føler jeg meg også litt freshere på festen om jeg har trent tidligere samme dag ;-)

Dette er altså tull. Med mindre du drikker deg fullstendig snydens ut av denne verden.

Jamfør: Leangains.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du gjør akkurat som du vil, og nedtrekk er ikke en dårlig øvelse i seg selv, nedtrekk er kjempebra, men den kan fortsatt ikke måle seg med chins. Med mindre du allerede tar 15 full range chins uten problemer, er vel ekstravekt et problem for fremtiden.

 

Det går jo også an å kjøre begge deler, hvis du syns chins blir for lett alene.

Takk for tipsene. Eg har aldri vore noko glad i nedtrekk, vurderer å prøva meg på chins i staden for. Med eit bra belte er det jo med rett ikkje noko problem å leggja på mange kilo. Har du noko innsikt i grep? Breidde, over/underhands, skrått osv.

 

Fant eit svar kjapt angåande progresjon når det gjeld chins: http://myrevolution.no/forum/f4/nedtrekk-eller-chins-3233/#post59136

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...