Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Je, var og trente lett nå, gleder meg til å begynne hardt pån igjen, har spist som pokker denne jula, men treninga har ikke vært så bra, har faktisk gått NED 8 kilo da jeg så på vekta nå. så nå er det ete og trene helt frem til sommern.

:lol:

 

Morroper:P

Endret av j0 Ø.
Lenke til kommentar
Je, var og trente lett nå, gleder meg til å begynne hardt pån igjen, har spist som pokker denne jula, men treninga har ikke vært så bra, har faktisk gått NED 8 kilo da jeg så på vekta nå. så nå er det ete og trene helt frem til sommern.

tror din definisjon av å ete som pokker er moden for endring!

Lenke til kommentar

Ja da var jeg igang med treningen etter jul. Tok en ryggøkt/biceps økt i går, har ikke vært så stiv på lenge. I dag ble det ingenting siden jeg føler at sykdom kommer og tar meg som alle andre på jobb :( Men forhåpentlighvis blir jeg frisk i morgen så beina får seg en skikkelig omgang...

 

Fant også ut at kontrakten min på sats går ut 24 januar, trodde den gikk ut i mars men men jeg klager ikke. Nå skal jeg begynne på et litt mer proft studio. 'å gå på sats føles som å handle på rema, kaldt og upersonlig.

 

Skal også ta en kur med kreatin etterhvert, noen som har forslag på sort og inntaks rutiner?

Lenke til kommentar

Til å begynne med kan du kjøpe veldig enkelt og greit "Kreatin Monohydrat" fra proteinfabrikken. De får du kjøpe i 500 grams bokser, koster rundt 200kr per stk.

Når du da starter med kreatin, skal du ta 5 gram (1 medfølgende scoop) 5 ganger hver dag i 5 dager for å fylle opp kreatin lagerene i musklene. Etter denne oppladningsperioden tar du 5 gram (altså 1 scoop) hver dag for å vedlikeholde disse lagerene.

 

edit: setningsproblematikk :w00t:

Endret av Chris88
Lenke til kommentar
Etter denne oppladningsperioden tar du 5 gram (altså 1 scoop) hver dag for å vedlikeholde disse lagerene.

Correct me if i'm wrong, men mener å huske at vedlikeholdsdosen var mellom 10-20g dagen. :hmm:

 

Godt du nevnte det, skal begynne på kreatin i dag selv. Var på svømming i dag, slitsomt! Blir sinnsykt trøtt av det.

Endret av Dr.X
Lenke til kommentar
Hva for noe ? Oppvarming vet jeg jo hva er, men kardio og nedvarming..

 

Uttøying ?

 

Kardio er et annet ord for kondisjonstrening som løping, sykling, osv.

 

Nedvarming blir brukt av noen, og er i grunn akkurat det samme som oppvarminga, kan være noen minutters løping og tøying.

Endret av Dr.X
Lenke til kommentar
Etter denne oppladningsperioden tar du 5 gram (altså 1 scoop) hver dag for å vedlikeholde disse lagerene.

Correct me if i'm wrong, men mener å huske at vedlikeholdsdosen var mellom 10-20g dagen. :hmm:

 

Godt du nevnte det, skal begynne på kreatin i dag selv. Var på svømming i dag, slitsomt! Blir sinnsykt trøtt av det.

Hæ?.. nei.. 5 gram hver dag.

Lenke til kommentar

stemmer som chriss88 sier

Velikeholdsfasen er på 5gram pr dag.

Eller 5gram før og 5 gram etter trening for de som trener så hardt så man bruker opp ATP energien i muskelaturen. Da snakker vi aktive idrettsutøvere.

 

Aktive idrettsutøvere bør starte med å ta 5gram (1 ts.) 5 ganger om dagen i 5 dager (spredt likt utover dagen). Deretter (fra dag 6) tar du 5 gram før og 5 gram etter trening for å opprettholde effekten. Nyere forskning viser at en slik oppladingsfase ikke har så veldig mye for seg hvis man skal gå på kreatin over en lengre periode. Dette er fordi etter 3 uker på kreatin så vil kreatinlagringen nå sitt metningspunkt, og alt etter dette bli en ren veldikeholdsperiode.

 

Så 10 gram er maks det noen kommer til å trenge i vedlikeholdstreningen

men 5 gram er vel det vi allerfleste her inne har brukfor,som bare trener 1,5time styrke eller 2timer utholdenhetstrening.

Endret av War
Lenke til kommentar
Henta kreatinboksen nå, her står det ordrett:

 

"etter denne oppladningsperioden bør det inntas 10-20g kreatin daglig."

Det er en trykkfeil som er printet på blant annet proteinfabrikkens kreatin bokser.

I et ekstremforsøk ble det inntatt 30gram kreatin pr dag i 60 dager for å se om det oppsto noen skader.

Om 30 gram var et ekstremforsøk ,så stemmer det ikke med 20gram som en vedlikeholdne fase

 

Det var også en debatt for 1 årsiden da flere av produsentene oppgav for høye

annbefalingsdoser i håp om at produket ble fortere oppbrukt om de ville tjene mere fortere da man måtte kjøpe nye varer fortere,

Endret av War
Lenke til kommentar
Det er en trykkfeil som er printet på blandt annet proteinfabrikkens kreatin bokser.

I et ekstremforsøk ble det inntatt 30gram kreatin pr dag i 60 dager for å se om det oppsto noen skader.

Om 30 gram var et ekstremforsøk ,så stemmer det ikke med 20gram som en vedlikeholdne fase

Trykkfeil faktisk. Hørtes rart ut.

 

Men da holder vi en knapp på 10g dagen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hva er dealen med å ha så svær mage. Tenker på med det at de blander inn insulin og GH osv.. Noen som har noen fornuftige svar? Eller er det bare om å gjøre å se størst mulig ut?

De sprøyter inn olje som gjør at innvollene vokser, er det ikke så?

 

når jeg trener trener jeg etter mitt eget lille program som jeg har i hodet, noen som har et prog. å anbefale for meg? vurdere å begynne på en ny mnd. med kreatin nå..har ca 300g igjen

 

Jepp, Arnolds Level 1 program funker. Det åpner for litt skreddersying også, men i begynnelsen er det viktig å bare legge grunnlag. Kan sende det til deg, om du er interessert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
De sprøyter inn olje som gjør at innvollene vokser, er det ikke så?

Det er insulinet som gjør av invollene vokser.

Nja, er ikke så sikker på det. Det er ikke det insulin gjør. Insulin åpner fett- og muskelreserver og følger man innsprøytningen opp med riktig kost og trening, får man syke resultater.

 

Edit: Må huske at insuling injiseres i huden også, og ikke under.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...